
Κατά την ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση της Ένωσης για τη Ναυτική Διαιτησία, οι προοπτικές της διάδοσης και της ανάπτυξης της Ναυτικής Διαιτησίας στην Ελλάδα προκάλεσαν ζωηρή συζήτηση με σχόλια όπως:
«Η υπάρχουσα ναυτιλιακή κρίση δεν αφήνει περιθώρια για αλλαγή των συνήθων όρων ναυλώσεων»
«Υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης και διστακτικότητα για νέες προσεγγίσεις»
«Αστήρικτοι φόβοι εμπιστευτικότητας στον Ελλαδικό Ναυτιλιακό χώρο»
«Οι Εταιρείες που ελέγχουν τα πλοία Ελληνικών συμφερόντων δεν δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον να τη στηρίξουν»
«Δεν υπάρχουν τα απαιτούμενα κονδύλια για την κατάλληλη προβολή»
«Δεν υπάρχει υποστήριξη από το κράτος»
«Τα δικηγορικά γραφεία ακολουθούντες τις ήδη συμφωνημένες ρήτρες προωθούν τις Διαιτησίες και τις Διαμεσολαβήσεις κυρίως στο Λονδίνο, όπου υπάρχει μακρά παράδοση»
«Το γενικό αρνητικό κλίμα κατά της Ναυτιλίας στην Ελλάδα, παρά την αναμφισβήτητη, άμεση και έμμεση συμμετοχή της στον κρατικό προϋπολογισμό και καθοριστικής προσφοράς θέσεων εργασίας>>
«Αρνητικά φαινόμενα στον τομέα απόδοσης της Δικαιοσύνης στην Ελλάδα»
Σημειώθηκε ότι, παρόλο που η έλλειψη πόρων είναι ανασταλτικός παράγων για το αναγκαίο marketing, η Ένωση έχει γίνει αρκετά γνωστή στον Ελληνικό και Διεθνή ναυτιλιακό χώρο μέσω :
α) δημοσιεύσεων άρθρων των μελών της στα ναυτιλιακά media
β) συμμετοχής ως υποστηρικτικός οργανισμός διεθνών συνεδρίων και εκδηλώσεων με πολυάριθμη συμμετοχή, όπου διανέμεται και ενημερωτικό υλικό
γ) ομιλιών μελών σε συνέδρια και σχολές, καθώς και συνεντεύξεις στον τύπο
δ) διανομής, αφενός μεν δελτίων τύπου με κοινοποιήσεις σε πολλές οργανώσεις, αφετέρου δε ενημερωτικού υλικού
Επίσης, τονίστηκε ότι πρόσφατα με το άρθρο 52 παρ. 1,2 του ν. 4150/2013 προβλέφθηκε ρητά ότι οι διαφορές από ναυλώσεις ή θαλάσσιες μεταφορές του ελληνικού Δημοσίου ή ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ δημοσίου συμφέροντος μπορούν να επιλύονται με διαιτησία, με ρητή μάλιστα αναφορά στη διαιτησία της Ένωσης για τη Ναυτική Διαιτησία.
Τα συμπεράσματα ήταν ότι υπάρχουν πολλές δυνατότητες ακόμα για την προώθηση των σκοπών της Ένωσης, όπου η ενεργή συμμετοχή και το ενδιαφέρον των μελών μπορούν να αποβούν αποτελεσματικά χωρίς να απαιτούν μεγάλο κόστος, σ’ αυτό το στάδιο ύφεσης της διεθνούς ναυτιλιακής αγοράς.
Είναι πραγματικά λυπηρό ότι κατά τη δύσκολη περίοδο που διέρχονται οι περισσότερες ναυτιλιακές εταιρίες, ιδιαίτερα οι μικρότερες που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στα εξοντωτικά αναγκαία νομικά έξοδα, αδυνατούν να υπερασπίσουν τα οικονομικά και άλλα συμφέροντα τους με αποτέλεσμα να παρατηρούνται φαινόμενα αρνησιδικίας.
Αυτό το ρόλο μπορεί κάλλιστα να καλύψει μερικώς η Ένωση για τη Ναυτική Διαιτησία!
Οι κανόνες Uncitral που διέπουν τη διεθνή διαιτησία στην Ελλάδα, επίσης η ευελιξία επιλογής Διαιτητών, όπως και το μικρότερο κόστος, την καθιστούν πολύ ελκυστική.
Η Ένωση για τη Ναυτική Διαιτησία υποστηρίζει ένθερμα την ουσιαστική δημιουργία και σωστή λειτουργία του Πειραϊκού Cluster και εδραιώνει συνέργιες με τις Ενώσεις των Ναυλομεσιτών, Ναυτιλιακών Δικηγόρων, Τεχνικών Εμπειρογνωμόνων κλπ. ώστε επί τέλους η υπάρχουσα πολύτιμη, διεθνώς αναγνωρισμένη τεχνογνωσία να αποτελέσει μοχλό εξωστρέφειας και μεγαλύτερης ανάπτυξης.
Αναλαμβάνει δε την πρωτοβουλία, να διερευνήσει, στο άμεσο μέλλον το, κατ’ αρχάς, ενδιαφέρον από τους λοιπούς Ελληνικούς Ναυτιλιακούς Οργανισμούς, ώστε να δημιουργηθεί, ένα ισχυρό αντίβαρο στη Παγκόσμια Αγορά, αντίστοιχο με το βεληνεκές της Ελληνικής Ναυτιλίας.
Χρειάζεται όμως να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη, στους Έλληνες και την Ελλάδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Davie Defense Inc. εξήγγειλε τα σχέδια για την ανακαίνιση του ιστορικού ναυπηγείου Gulf Copper στο Galveston του Τέξας, ύψους $1 δισ., με στόχο…
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ