
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Αναμενόμενη μείωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος τόσο από τους Cash Buyers όσο και που τους End Buyers, έλαβε χώρα την προηγούμενη εβδομάδα λόγω των αναμενόμενων μουσώνων αλλά και της κατάθεσης των νέων προϋπολογισμών στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές.
Οι προσφερόμενες τιμές εκτιμάται, όπως συνήθως συμβαίνει, να δεχτούν πτωτικές πιέσεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ενώ η προσφορά πλοίων, παρά τη βελτίωση της ναυλαγοράς, θα παραμείνει σε ικανοποιητικά επίπεδα ιδιαίτερα από τονάζ που πρέπει να περάσει Dry Dock και να τοποθετήσει το Water Ballast Treatment.
Η Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι εγχώριες τιμές του σιδήρου είχαν αυξητική τάση και η ρουπία ενισχύθηκε περαιτέρω, οι End Buyers είναι επιφυλακτικοί εκτιμώντας πτώση των τιμών με αποτέλεσμα να μην εκδηλώνουν αγοραστικό ενδιαφέρον, με μόνη εξαίρεση ενδεχομένως το ενδιαφέρον για μερικά Containers.
Στο Μπαγκλαντές, ή «πρώτη γραμμή» των End Buyers έχει ήδη κλείσει τα απαραίτητα πλοία και τώρα αναμένει τις εξελίξεις από τον νέο προϋπολογισμό τον Ιούνιο ενώ στην αγορά έχουν παραμείνει οι μικρότεροι αγοραστές προσφέροντας όμως σε χαμηλότερα επίπεδα τιμών.
Το Πακιστάν, βρίσκεται στην ίδια κατάσταση με το Μπαγκλαντές, με τα διαλυτήρια να έχουν χτίσει αποθέματα και απλά τώρα οι End Buyers αναμένουν και εδώ την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού τον Ιούνιο.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 659,263 DWT περίπου, εκ των οποίων το 70% (462,143 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 7% (44,646 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 23% (1525,474 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 175 – $ 190 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ