
H κατάσταση στους λιμένες της Υεμένης στα μέσα Απριλίου 2016, σύμφωνα με στοιχεία του North P&I Club, αναφέρεται ως ακολούθως:
Λιμένας Aden: από τον Αύγουστο του 2015, ο λιμένας βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία.
Λιμένας Ash Ashir: στο συγκεκριμένο λιμένα, οι τερματικοί σταθμοί πετρελαίου δε λειτουργούν.
Λιμένας Balhaf: οι τερματικές εγκαταστάσεις υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG terminals) δε λειτουργούν.
Λιμένας Hodeidah: ο λιμένας εξακολουθεί να λειτουργεί κανονικά και με απόλυτη ασφάλεια από την ημέρα επαναλειτουργίας του στις 14 Μαρτίου 2015.
Λιμένας Saleef: ο λιμένας εξακολουθεί να λειτουργεί κανονικά και με απόλυτη ασφάλεια από την ημέρα επαναλειτουργίας του στις 27 Αυγούστου 2015.
Λιμένας Mokha: ο λιμένας εξακολουθεί να λειτουργεί κανονικά και με απόλυτη ασφάλεια από την ημέρα επαναλειτουργίας του στις 11 Σεπτεμβρίου 2015.
Λιμένας Mukalla: ο λιμένας εξακολουθεί να λειτουργεί κανονικά από την 1η Απριλίου 2015.
Λιμένας Ras Isa: ο τερματικός σταθμός «Safer Marine Terminal» παραμένει κλειστός και εκτός λειτουργίας από τις 21 Ιουνίου 2015. Η Safer Company (SEPOC), η εταιρεία που διαχειρίζεται το λιμένα, δεν επιτρέπει σε πλοία να προσεγγίσουν το Safer Marine Terminal εάν δεν έχει υπογραφεί ειδικό συμφωνητικό, όπως ορίζει το πρωτόκολλο μεταξύ ενός πωλητή και της κυβέρνησης της Υεμένης.
Υπενθυμίζουμε πως όλα τα πλοία που καταπλέουν σε λιμένες της Υεμένης θα πρέπει να λαμβάνουν ειδική άδεια από το Υπουργείο μεταφορών πριν από την άφιξή τους. Για την έκδοση της άδειας, απαιτείται η συμπλήρωση ειδικού εγγράφου, το οποίο θα σταλεί απευθείας στο Υπουργείο Μεταφορών στην ηλεκτρονική διεύθυνση: Yemen.transport@gmail.com.
Επιπρόσθετα, όλα τα πλοία που επιθυμούν να εισέλθουν στα χωρικά ύδατα της Υεμένης θα πρέπει να λάβουν άδεια εισόδου και από τις ναυτικές δυνάμεις της Σαουδικής Αραβίας. Για να λάβουν την άδεια θα πρέπει να προηγηθεί επιθεώρηση μετά από υποβολή σχετικού αιτήματος τουλάχιστον 7-10 ημέρες προ της άφιξης του πλοίου.
Η παραπάνω επιθεώρηση θα λάβει χώρα σε θέση αγκυροβολίου που θα καθορίσουν οι ναυτικές δυνάμεις της Σ.Α. μετά από ανακοίνωση της άφιξης του πλοίου μέσω VHF (στο κανάλι 16) 3 ν.μ. από τα χωρικά ύδατα της Υεμένης ή στην είσοδο της Ερυθράς θάλασσας.
Φωτό: flickr.com/Akiki in Sumida-ku
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ