
H Qatargas, η United Arab Shipping Company (UASC) και η Shell υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας (MOU) για χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως ναυτιλιακού καυσίμου στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής.
Συγκεκριμένα οι τρεις εταιρείες εκδήλωσαν με τον πιο επίσημο τρόπο την πρόθεσή τους όχι μόνο να διερευνήσουν τις δυνατότητες που υπάρχουν για την ανάπτυξη υποδομών με στόχο την χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως ναυτιλιακού καυσίμου στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής αλλά και τις δυνατότητες μετασκευής του στόλου των νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της UASC, έτσι ώστε αυτά να μπορούν να χρησιμοποιούν το σαφώς καθαρότερο LNG ως καύσιμο.
Ο Saad Sherida Al Kaabi, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Qatargas δήλωσε χαρακτηριστικά ότι το LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο αναδεικνύεται ως η καλύτερη εναλλακτική, που θα ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό τους ολοένα και αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, που ψηφίζονται και οι οποίοι καθορίζουν το πλαίσιο λειτουργίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Και ο ίδιος προσέθεσε ότι «η συμφωνία μεταξύ Qatargas, UASC και Shell καταδεικνύει την δέσμευση των τριών μερών για ανάδειξη του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου και βεβαίως την δέσμευση τόσο για ναυπήγηση πλοίων που θα χρησιμοποιούν το LNG όσο και για κατασκευή των απαραίτητων υποδομών τροφοδοσίας τους με LNG».
Να σημειωθεί ότι ένα ακόμα Μνημόνιο Συνεργασίας (MOU) για την χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως ναυτιλιακού καυσίμου στην περιοχή της Μέσης Ανατολής υπεγράφη προ διμήνου μεταξύ των Qatargas και Shell και του δανέζικου ομίλου της Maersk.
Φωτό: flickr.com/ Eike Henning
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ