
 
															 
															Στη Νοτιοανατολική Ασία, διεθνείς αναλυτές κατέγραψαν μια πτώση άνω του 50% στα διεθνή εγκλήματα της πειρατείας και της ένοπλης επίθεσης εναντίον πλοίων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2015, ποσοστό που επιφέρει για πρώτη φορά αισιοδοξία στην περιοχή μετά από 10 χρόνια συνεχόμενων επιδρομών εναντίον πλοίων της διεθνούς εμπορικής ναυτιλίας.
Το πρώτο τρίμηνο του 2016 αντιπροσωπεύει επίσης το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα χωρίς επιθέσεις εναντίον πλοίων στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή της Σιγκαπούρης.
Η κατάσταση στη Σομαλία επίσης εξακολουθεί να παραμένει σε ελεγχόμενα επίπεδα αφού η διεθνής παρουσία ναυτικών δυνάμεων που διατηρείται στην περιοχή, επιβεβαιώνει τις ελάχιστες πλέον επιθέσεις σε ποντοπόρα πλοία από τον Ιανουάριο του 2014, αν και οι ειδικοί δεν συστήνουν εφησυχασμό.
Ωστόσο η κατάσταση στον Κόλπο της Γουινέας συνεχίζει να είναι εξαιρετικά έκρυθμη. Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο 2016, η ευρύτερη περιοχή υπήρξε πεδίο συνεχόμενων επιθέσεων εναντίον τόσο πλοίων όσο και πετρελαϊκών εγκαταστάσεων: τα σαμποτάζ σε εγκαταστάσεις offshore, και οι επιθέσει σε εμπορικά πλοία είναι πλέον συχνό φαινόμενο: 14 εμπορικά πλοία δέχθηκαν επίθεση στα ανοικτά του ποταμού Νίγηρα και στην περιοχή του Δέλτα, ενώ σε 6 από αυτά τα περιστατικά, 23 μέλη του πληρώματος απήχθησαν για λύτρα. Τόσο το Maritime Trade Information Sharing Centre – Gulf of Guinea (MTISC GOG) και το International Maritime Bureau (IMB) συστήνουν ιδιαίτερη προσοχή σε πλοία που ταξιδεύουν στην περιοχή αφού οι πειρατικές και ληστρικές επιθέσεις δεν καταγράφονται μόνο τις νυχτερινές ώρες αλλά πλέον καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Οι επίδοξοι πειρατές στην περιοχή παραμένουν εξαιρετικά επικίνδυνοι ασκώντας όχι μόνο επιθετική συμπεριφορά εναντίον των πληρωμάτων αλλά  και ενίοτε ανεξέλεγκτη βία. Παρά τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης της Αμπούτζα η κατάσταση σύμφωνα με την εταιρεία ασφαλείας Dryad Maritime παραμένει εξαιρετικά ανησυχητική. 
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ