
Στη Νοτιοανατολική Ασία, διεθνείς αναλυτές κατέγραψαν μια πτώση άνω του 50% στα διεθνή εγκλήματα της πειρατείας και της ένοπλης επίθεσης εναντίον πλοίων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2015, ποσοστό που επιφέρει για πρώτη φορά αισιοδοξία στην περιοχή μετά από 10 χρόνια συνεχόμενων επιδρομών εναντίον πλοίων της διεθνούς εμπορικής ναυτιλίας.
Το πρώτο τρίμηνο του 2016 αντιπροσωπεύει επίσης το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα χωρίς επιθέσεις εναντίον πλοίων στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή της Σιγκαπούρης.
Η κατάσταση στη Σομαλία επίσης εξακολουθεί να παραμένει σε ελεγχόμενα επίπεδα αφού η διεθνής παρουσία ναυτικών δυνάμεων που διατηρείται στην περιοχή, επιβεβαιώνει τις ελάχιστες πλέον επιθέσεις σε ποντοπόρα πλοία από τον Ιανουάριο του 2014, αν και οι ειδικοί δεν συστήνουν εφησυχασμό.
Ωστόσο η κατάσταση στον Κόλπο της Γουινέας συνεχίζει να είναι εξαιρετικά έκρυθμη. Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο 2016, η ευρύτερη περιοχή υπήρξε πεδίο συνεχόμενων επιθέσεων εναντίον τόσο πλοίων όσο και πετρελαϊκών εγκαταστάσεων: τα σαμποτάζ σε εγκαταστάσεις offshore, και οι επιθέσει σε εμπορικά πλοία είναι πλέον συχνό φαινόμενο: 14 εμπορικά πλοία δέχθηκαν επίθεση στα ανοικτά του ποταμού Νίγηρα και στην περιοχή του Δέλτα, ενώ σε 6 από αυτά τα περιστατικά, 23 μέλη του πληρώματος απήχθησαν για λύτρα. Τόσο το Maritime Trade Information Sharing Centre – Gulf of Guinea (MTISC GOG) και το International Maritime Bureau (IMB) συστήνουν ιδιαίτερη προσοχή σε πλοία που ταξιδεύουν στην περιοχή αφού οι πειρατικές και ληστρικές επιθέσεις δεν καταγράφονται μόνο τις νυχτερινές ώρες αλλά πλέον καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Οι επίδοξοι πειρατές στην περιοχή παραμένουν εξαιρετικά επικίνδυνοι ασκώντας όχι μόνο επιθετική συμπεριφορά εναντίον των πληρωμάτων αλλά και ενίοτε ανεξέλεγκτη βία. Παρά τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης της Αμπούτζα η κατάσταση σύμφωνα με την εταιρεία ασφαλείας Dryad Maritime παραμένει εξαιρετικά ανησυχητική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ