
Διπλωμάτες και κορυφαία στελέχη μεγάλων εταιρειών από την Ρωσία, την Κίνα, την Φινλανδία, τη Νορβηγία και τη Νότια Κορέα, που δραστηριοποιούνται στο χώρο των θαλάσσιων μεταφορών, συναντήθηκαν στο Μουρμάνσκ και συζήτησαν τις προοπτικές χρήσης και περαιτέρω ανάπτυξης της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού, που αποτελεί το συντομότερο θαλάσσιο δρόμο μεταξύ της Ευρώπης και της Ασίας και περνάει από τον Αρκτικό Ωκεανό κατά μήκος της αρκτικής ακτής της Ρωσίας.
Το μέγιστο ενδιαφέρον των συμμετεχόντων εστιάστηκε στην αναγκαιότητα διεθνούς συνεργασίας στον τομέα της πρόσληψης των καταστάσεων έκτακτης ανάγκης καθώς και στον τομέα της έρευνας και διάσωσης στις περιοχές της Αρκτικής. Μάλιστα, οι μεγάλες ρωσικές εταιρείες Atomflot, Rosmorport, Gazpromneft-Sakhalin, Gazflot και Sovcomflot ανέλαβαν να ετοιμάσουν εκθέσεις που θα παρουσιάζουν αναλυτικά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει και τις απαιτήσεις που έχει η ναυσιπλοΐα στην Βόρεια Θαλάσσια Οδό.
Να σημειωθεί ότι το ενδιαφέρον της για την ανάπτυξη της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού έχει εκδηλώσει και η Ιαπωνία, με το ενδιαφέρον των Ιαπώνων να στρέφεται κυρίως προς τις δυνατότητες αλιείας αλλά και εμπορίας αλιευτικών προϊόντων στις θάλασσες και τα λιμάνια της Αρκτικής Ρωσίας.
Φωτό: flickr.com/Andrey Korchagin
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ