
Επίθεση στην αντιπολίτευση εξαπέλυσε στη σημερινή συνέντευξη Τύπου, που παραχώρησε στους ναυτιλιακούς συντάκτες ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, σημειώνοντας ότι «έχουμε αντιπολίτευση που επιδίδεται σε απαξίωση των πάντων, σε μία εγκληματική προσπάθεια φθοράς της κυβέρνησης αλλά και της στοιχειώδους αλήθειας, για να μην έχει αυτοπεποίθηση ο ελληνικός λαός και να μην γνωρίζει την πραγματική αλήθεια».
«Κάθε τρεις ημέρες μπαίνει στο στόχαστρο και ένας υπουργός και ζητείται παραίτησή του. Δεν με αγγίζει αυτό. Είμαστε στην θέση αυτή όσο έχουμε την εμπιστοσύνη της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού και δεν θα μείνουμε στιγμή παραπάνω αν διαπιστώσουμε ότι δε μπορούμε να φέρουμε σε πέρας το έργο μας» δήλωσε ο ΥΝΑ.
Αναφερόμενος στην πώληση του ΟΛΠ επισήμανε ότι η συμφωνία είναι τροποποιημένη «όπως είπε ο πρωθυπουργός τρεις φορές στην τοποθέτησή του». «Αναλάβαμε να συνεχίσουμε τις ιδιωτικοποιήσεις όχι άνευ όρων όπως έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, που υπέγραφε λευκές επιταγές προς τους δανειστές».
Αναφερόμενος στις τροποποιήσεις ο υπουργός δήλωσε ότι «οι αλλαγές στην αρχική συμφωνία παραχώρησης ήταν η πώλησή του 67% που έγινε 51%, και του 16% μετά την πρώτη πενταετία. Το 16% θα παραμείνει στο ΤΑΙΠΕΔ αυτήν την πενταετία και ό,τι οφέλη προκύψουν θα πάνε για την εξυπηρέτηση του χρέους της χώρας».
Σύμφωνα με τον κ. Δρίτσα από τη συμφωνία με την Cosco εξαιρέθηκε η ακτογραμμή των λιπασμάτων, ο αρχαιολογικός χώρος της Κυνοσούρας, το κτίριο της Σχολής Λιμενοφυλάκων, ενώ δεν περιλαμβάνεται τόσο η ιδιωτική περιουσία του ΟΛΠ (40 ακίνητα) που δεν βρίσκεται πάνω στη λιμενική ζώνη όσο και οι θέσεις ελλιμενισμού των σκαφών του Λιμενικού Σώματος.
Στη συνέχεια ο ΥΝΑ μιλώντας για το προσφυγικό δήλωσε ότι πριν δύο μήνες στο λιμάνι βρίσκονταν 6.800 μετανάστες ενώ σύμφωνα με τη σημερινή καταμέτρηση παραμένουν 3.675 άτομα. Από αυτά τα 1.760 βρίσκονται στην Πύλη 1, 965 στην Πύλη 2, ενώ η Πύλη 3 έχει εκκενωθεί διότι βρίσκεται σε περιοχή που επιβαρύνονταν σημαντικά οι λιμενικές λειτουργίες. Ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι μέχρι το Πάσχα όλοι οι πρόσφυγες θα έχουν απομακρυνθεί από το λιμάνι του Πειραιά, με το μεγαλύτερο όγκο των προσφύγων και μεταναστών να κατευθύνεται προς τις εγκαταστάσεις του Σκαραμαγκά, όπου ήδη έχουν μεταφερθεί οι 1.000 πρώτοι. Ο υπουργός Ναυτιλίας προανήγγειλε, επίσης, το άνοιγμα κι άλλων κέντρων φιλοξενίας στα Οινόφυτα με 400-700 θέσεις και μία ακόμη πτέρυγα στη Μαλακάσα, η οποία θα φιλοξενήσει 300-500 άτομα.
Ο κ. Δρίτσας άσκησε κριτική στους δημοσιογράφους και τα ΜΜΕ, όχι μόνον τα ελληνικά αλλά και τα διεθνή, για τις εικόνες που μεταδίδονται από το λιμάνι του Πειραιά και έχουν ταξιδέψει σε όλον τον πλανήτη. Σύμφωνα με τον ΥΝΑ οι εικόνες αυτές με τους πρόσφυγες έχουν επηρεάσει αρνητικά τους τουρίστες και έχουν αξιοποιηθεί κατάλληλα από ξένους tour operators για να ρίξουν τις τιμές στην κρουαζιέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ