
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Στην αγορά του πετρελαίου, η τιμή του αργού πετρελαίου – Brent διακυμαίνεται σε περίπου $39 δολάρια ανά βαρέλι με τάση ανόδου ύστερα με ανακοίνωση νέων στοιχείων που τονίζουν απροσδόκητη πτώση στα αποθέματα πετρελαίου στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του οργανισμού Ενέργειας – Energy Information Administration, τα αποθέματα αργού στις ΗΠΑ υποχώρησαν κατά 4,9 εκατ βαρέλια στην εβδομάδα που ολοκληρώθηκε την 1η Απριλίου, έναντι εκτιμήσεων των αναλυτών για αύξηση 2,9 εκατ. Βαρέλια. Επιπλέον, ενισχύονται οι ελπίδες για συμφωνία παγώματος παραγωγής μεταξύ των μεγάλων παραγωγών για αυτό το μήνα στη Ντόχα, μετά από έντονες ανησυχίες που έχουν επικρατήσει στην αγορά σχετικά με την υπερπροσφορά του μαύρου χρυσού.
Ωστόσο, πρόσφατη έκθεση της ΕΚΤ για την πορεία του μαύρου χρυσού εκτιμά ότι η τιμή του πετρελαίου για τα επόμενα 2 χρόνια θα διακυμανθεί στο εύρος 30 – 45 δολάρια / βαρέλι. Σύμφωνα με την ΕΚΤ, οι καθοδικοί κίνδυνοι θα συνεχίσουν να ασκούν πιέσεις στην τιμή του πετρελαίου, καθώς η παγκόσμια παραγωγή εκτιμάται ότι θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα. Την ίδια ώρα, συνεχίζει η ΕΚΤ, η επιβράδυνση στη ζήτηση των αναδυόμενων αγορών αποδεικνύεται μεγαλύτερη του αναμενόμενου, γεγονός που επιδεινώνεται και από την ανάφλεξη διάφορων γεωπολιτικών κινδύνων.
Στην παγκόσμια ναυλαγορά, η αγορά των bulkers εκπλήσσει ευχάριστα στο ξεκίνημα του δεύτερου τριμήνου, καθώς βιώσαμε ιστορικά κρίσιμες στις αρχές της χρονιάς. Ο ανοδικός ρυθμός διαλύσεων των υπερήλικων πλοίων στο διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου φαίνεται ότι έχει αρχίσει να επιδρά θετικά στην απόδοση της ναυλαγοράς. Τα έσοδα των πλοίων στο μεγαλύτερο μέγεθος – capesize – έχουν αρχίσει να διαμορφώνονται στα $4,000/ημέρα από λιγότερο από $2,000/ημέρα το Μάρτιο, ενώ στο μέγεθος panamax πλησιάζουν τα $5,000/ημέρα.
Έχει ιδιαίτερη αξία για το συναίσθημα της ναυλαγοράς ότι ο γενικός δείκτης Baltic Dry Index έδειξε αυτή τη βδομάδα το πολυπόθητο επίπεδο 500 μονάδες, όπου είναι το υψηλότερο επίπεδο από τις 15 Δεκεμβρίου 2015. Το χαμηλότερο επίπεδο που έχει βιώσει η ναυλαγορά, από την επίσημη έναρξη του δείκτη το 1985, ήταν στις 10 Φεβρουαρίου, όπου και τερμάτισε στις 290 μονάδες. Το ερώτημα είναι αν ο διορθωτικός μηχανισμός για ανάρρωση της ναυλαγοράς θα παραμείνει καθώς οδεύουμε προς το τέλος του δεύτερου εξαμήνου ή θα επιστρέψουμε σε πολύ αδύναμα επίπεδα πάλι στη διάρκεια της θερινής περιόδου. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η περίοδος που ο γενικός δείκτης ήταν πολύ πιο πάνω από τις 1,000 μονάδες θυμίζει πολύ μακρινό παρελθόν. Η τελευταία φορά που είδαμε το δείκτη να κινείται άνω από τις 1,000 μονάδες ήταν στη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου του 2014.
Στη ναυλαγορά των tankers, η οι πρώτες μέρες του Απριλίου διατηρούν την εκπληκτική άνοδο από τον τερματισμό του Μαρτίου. Στη διαδρομή AG – USG, τα επίπεδα ναυλαγοράς WS τερμάτισαν τις 60 μονάδες ($50,000/ημέρα), τις πρώτες μέρες του Απριλίου σημειώνοντας αύξηση 23 μονάδων από την προηγούμενη βδομάδα και 18 μονάδων από το τέλος του Ιανουαρίου (42 μονάδες – $49,000/ημέρα).
Ο δείκτης Baltic Dirty Tanker Index που καθρεφτίζει την απόδοση της ναυλαγοράς των crude tankers συνεχίζει να διακυμαίνεται λίγο λιγότερο από τις 800 μονάδες, όταν πλησίαζε τις 900 μονάδες στο τέλος του Ιανουαρίου.
Στη ναυλαγορά των containers, ο δείκτης Shanghai Container Freight Index παρουσιάζει σημαντική μείωση στις 500 μονάδες, όταν τον περασμένο μήνα ήταν κάτω από τις 700 μονάδες, και αναμένουμε την πορεία του στη διάρκεια του Απριλίου. Η διαδρομή Ασία-Ευρώπη έχει παρουσιάσει για μια ακόμη φορά σημαντική πτωτική διόρθωση που επηρεάζει αρνητικά την πορεία του δείκτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ