Η φετινή χρονιά θα σηματοδοτήσει ιστορικό ρεκόρ στις διαλύσεις

Η φετινή χρονιά θα σηματοδοτήσει ιστορικό ρεκόρ στις διαλύσεις

309
Η φετινή χρονιά θα σηματοδοτήσει ιστορικό ρεκόρ στις διαλύσεις

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Αγοραστική φρενίτιδα κατέλαβε τους αγοραστές την προηγούμενη εβδομάδα σε όλες τις αγορές, με τις τιμές να συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, «υποκινούμενες» όμως από καθαρή λογική σπέκουλας, αν λάβουμε υπόψη ότι τα μελλοντικά συμβόλαια του σιδήρου στις διεθνείς αγορές διαπραγματεύονται με discount. Τους πρώτους 3 μήνες πάνω από 40 Capes έχουν διαλυθεί και όπως όλα δείχνουν ο αριθμός των Capes για το σύνολο του έτους θα ξεπεράσει τον συνολικό αριθμό του 2015 που ήταν 96. Όπως όλα δείχνουν οι προβλέψεις ότι η φετινή χρονιά θα σηματοδοτήσει ιστορικό ρεκόρ στις διαλύσεις μάλλον θα επαληθευθούν.
Η Ινδία, εδώ και 2 εβδομάδες έχει επιστρέψει αρκετά δυναμικά στην αγορά και μάλιστα κατέγραψε τις υψηλότερες τιμές σε κλεισίματα τα οποία όμως αφορούσαν παράδοση Ινδία.
Το Μπαγκλαντές, ενώ απείχε από την αγορά, ξαφνικά επέστρεψε με ιδιαίτερη όρεξη, καθώς θέλει να εξασφαλίσει αρκετό τονάζ πριν την έναρξη των μουσώνων, αλλά και πριν την ψήφιση του νέου προϋπολογισμού στις αρχές Ιουνίου όπου πάντα υπάρχει η ανησυχία για επιβολή φόρων στις διαλύσεις.
Στο Πακιστάν, η δημιουργία του Καρτέλ για έλεγχο των τιμών δεν ευδοκίμησε, καθώς οι End Buyers βλέποντας την προσφορά των Capes και ειδικά με άμεση παράδοση (Prompt delivery) άρχισαν να προσφέρουν και να κλείνουν πλοία σε επίπεδα τιμών υψηλότερα από αυτά που συνιστούσε το Καρτέλ. Να σημειώσουμε ότι και το Πακιστάν τον Ιούνιο αναμένει την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,982,349 DWT περίπου, εκ των οποίων το 94% (1,856,889 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 6% (125,460 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 260 – $ 285 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 270 – $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 140 – $ 150 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.