
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Αγοραστική φρενίτιδα κατέλαβε τους αγοραστές την προηγούμενη εβδομάδα σε όλες τις αγορές, με τις τιμές να συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, «υποκινούμενες» όμως από καθαρή λογική σπέκουλας, αν λάβουμε υπόψη ότι τα μελλοντικά συμβόλαια του σιδήρου στις διεθνείς αγορές διαπραγματεύονται με discount. Τους πρώτους 3 μήνες πάνω από 40 Capes έχουν διαλυθεί και όπως όλα δείχνουν ο αριθμός των Capes για το σύνολο του έτους θα ξεπεράσει τον συνολικό αριθμό του 2015 που ήταν 96. Όπως όλα δείχνουν οι προβλέψεις ότι η φετινή χρονιά θα σηματοδοτήσει ιστορικό ρεκόρ στις διαλύσεις μάλλον θα επαληθευθούν.
Η Ινδία, εδώ και 2 εβδομάδες έχει επιστρέψει αρκετά δυναμικά στην αγορά και μάλιστα κατέγραψε τις υψηλότερες τιμές σε κλεισίματα τα οποία όμως αφορούσαν παράδοση Ινδία.
Το Μπαγκλαντές, ενώ απείχε από την αγορά, ξαφνικά επέστρεψε με ιδιαίτερη όρεξη, καθώς θέλει να εξασφαλίσει αρκετό τονάζ πριν την έναρξη των μουσώνων, αλλά και πριν την ψήφιση του νέου προϋπολογισμού στις αρχές Ιουνίου όπου πάντα υπάρχει η ανησυχία για επιβολή φόρων στις διαλύσεις.
Στο Πακιστάν, η δημιουργία του Καρτέλ για έλεγχο των τιμών δεν ευδοκίμησε, καθώς οι End Buyers βλέποντας την προσφορά των Capes και ειδικά με άμεση παράδοση (Prompt delivery) άρχισαν να προσφέρουν και να κλείνουν πλοία σε επίπεδα τιμών υψηλότερα από αυτά που συνιστούσε το Καρτέλ. Να σημειώσουμε ότι και το Πακιστάν τον Ιούνιο αναμένει την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,982,349 DWT περίπου, εκ των οποίων το 94% (1,856,889 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 6% (125,460 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 260 – $ 285 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 270 – $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 140 – $ 150 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lympousakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ