
Τρεις σχεδόν μήνες μετά την άρση των οικονομικών κυρώσεων σε βάρος του Ιράν, η Τεχεράνη αναζητά κεφάλαια δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, που θα επιτρέψουν την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του εμπορικού της στόλου.
Συγκεκριμένα με δηλώσεις του το περασμένο Σάββατο, όπως αυτές μεταδόθηκαν από το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων IRNA, ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Ιρανικής Εταιρείας Δεξαμενοπλοίων (NITC) Ali Akbar Safaei επισήμανε ότι στόχος είναι η εξεύρεση χρηματικών ποσών ύψους $2,5 δις για τον εκσυγχρονισμό του στόλου των πετρελαιοφόρων της εταιρείας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο μήνα δύο κινεζικές εταιρείες εξέφρασαν το έντονο ενδιαφέρον τους για να επενδύσουν μεγάλα χρηματικά ποσά πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για τον εκσυγχρονισμό του ιρανικού στόλου, αλλά και για κατασκευή μίας υψηλών ταχυτήτων σιδηροδρομικής γραμμής, που θα επιτρέψει την ταχεία μεταφορά των αγαθών από και προς την ενδοχώρα του Ιράν.
Η Εθνική Ιρανική Εταιρεία Δεξαμενοπλοίων αριθμεί στο στόλο της περίπου 70 δεξαμενόπλοια. Όμως πολλά εξ αυτών είναι γερασμένα, παρωχημένης τεχνολογίας και ρυπαίνουν το περιβάλλον, με αποτέλεσμα να απαιτούνται συνεχείς έλεγχοι, επιθεωρήσεις και καταβολή υψηλών χρηματικών ποσών σε ασφαλιστικές εταιρείες προκειμένου να τους επιτραπούν οι πλόες εκ νέου στα διεθνή ύδατα και τους λιμένες.
Βέβαια, σύμφωνα, με τον Ali Akbar Safaei η NITC αποτελεί την πρώτη ιρανική εταιρεία που επιτυγχάνει τη ναύλωση πλοίων της σε ξένους, μετά την άρση του καθεστώτος των κυρώσεων.
Φωτό: flickr.com/John Sharifi
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ