
Καθώς οι πάγοι της Αρκτικής λιώνουν ανοίγουν για τα κρουαζιερόπλοια νέες θαλάσσιες οδοί σε μέχρι πρότινος απρόσιτα νερά. Όμως πόσο ασφαλής μπορεί να είναι η ναυσιπλοΐα στις μακρινές βόρειες θάλασσες;
Για τον Malte Humpert, που είναι ειδικός σε θέματα ναυτιλίας και προστασίας περιβάλλοντος στην Αρκτική, η τελευταία θα παραμείνει για μεγάλο ακόμα χρονικό διάστημα μία επικίνδυνη περιοχή για τα κρουαζιερόπλοια.
Βέβαια, δεν είναι σπάνιο να συναντήσει σήμερα κανείς τουριστικά πλοία αναψυχής, γιοτ ή μικρά κρουαζιερόπλοια στις θαλάσσιες περιοχές δυτικά της Γροιλανδίας ή στο νορβηγικό αρχιπέλαγος του Σβάλμπαρντ. Ενώ ιδιωτικά σκάφη αναψυχής μερικές φορές επιλέγουν να πλεύσουν και στο Βορειοδυτικό Πέρασμα στον Καναδά.
Με τη θερμοκρασία στην Αρκτική να ανεβαίνει δύο φορές ταχύτερα από ό,τι στον υπόλοιπο πλανήτη, το κάλυμμα πάγου υποχωρεί και απελευθερώνει το Βορειοδυτικό Πέρασμα, ένα θαλάσσιο δρόμο που συνδέει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω του καναδικού αρχιπελάγους στην Αρκτική.
Μάλιστα, για εφέτος το καλοκαίρι αναμένεται να διασχίσει το Βορειοδυτικό Πέρασμα το κρουαζιερόπλοιο «Crystal Serenity» της εταιρείας Crystal Cruises με 1.000 επιβάτες και 600 μέλη πληρώματος. Πρόκειται για μία εντελώς νέα πραγματικότητα για την περιοχή που συνεπάγεται, βέβαια, και μεγάλες προκλήσεις αλλά και κινδύνους για τη ναυσιπλοΐα καθώς οι πλόες θα γίνονται σε θαλάσσιες περιοχές με ανεξερεύνητα βάθη, απρόβλεπτα νερά και με μεγάλα κομμάτια πάγου να επιπλέουν στις παγωμένες θάλασσες, ενώ οι ακτές των περιοχών αυτών είναι πολύ αραιοκατοικημένες.
Η επιλογή, κατά συνέπεια, των εταιρειών κρουαζιέρας να εντάξουν αυτές τις μακρινές βόρειες θάλασσες στα δρομολόγια των πλοίων τους συνεπάγεται ανάγκη για λήψη αρκετών προληπτικών μέτρων όπως προμήθεια ειδικού εξοπλισμού διάσωσης ή πρόβλεψη για παρουσία παγοθραυστικών ώστε σε περίπτωση ανάγκης να προστρέξουν για βοήθεια.
Σε κάθε περίπτωση, όπως τονίζει ο Malte Humpert, η ναυσιπλοΐα σε αυτές τις αρκτικές θάλασσες απειλεί να διαταράξει μεσο-μακροπρόθεσμα ένα ευαίσθητο οικοσύστημα το οποίο άλλωστε κινδυνεύει και εξαιτίας του ολοένα αυξανόμενου ενδιαφέροντος των μεγάλων εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου για τον ορυκτό πλούτο της περιοχής.
Φωτό:northwestpassage2015.blogspot.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ