
Για το Ιράν η πρόσβαση σε νέες εγκαταστάσεις αποθήκευσης πετρελαίου είναι μεγάλης σημασίας, καθώς η Τεχεράνη επιδιώκοντας να ανακτήσει άμεσα το μερίδιο της αγοράς που κατείχε πριν από την επιβολή των κυρώσεων αυξάνει συνεχώς την παραγωγή της.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Πετρελαίου της χώρας, από τα μέσα του Ιανουαρίου έχουν πωληθεί περισσότερα από 14 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου στην Ευρώπη. Παρ’ όλ’ αυτά, το Ιράν βρίσκεται ακόμα αρκετά μακρυά από τα επίπεδα των 800.000 βαρελιών πετρελαίου ημερησίως που εξήγαγε στην Ευρώπη πριν το 2012, όταν και η τελευταία προχώρησε σε επιβολή οικονομικών κυρώσεων στην Τεχεράνη.
Τα σχέδια του Ιράν για ενίσχυση των εξαγωγών του έχουν περιπλακεί λόγω -προς το παρόν- αδυναμίας πρόσβασης προς τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης πετρελαίου στην Αίγυπτο. Η Τεχεράνη στην παρούσα φάση αναμένει από το Κάιρο να δοθεί το πράσινο φως για να ξαναρχίσουν οι αποστολές πετρελαίου μέσω του αγωγού SUMED αλλά και μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Άλλωστε και η Αίγυπτος -όπως έχει δηλώσει ήδη από το Νοέμβριο- ο Υπουργός Πετρελαίου της χώρας Tarek El Molla προσβλέπει στην αύξηση τόσο της παραγωγής όσο και των εξαγωγών του ιρανικού πετρελαίου, καθώς κάτι τέτοιο θα σήμαινε μεγάλα έσοδα και για την ίδια την Αίγυπτο.
Βέβαια, το πρόβλημα εν προκειμένω με τον αγωγό SUMED έγκειται στο γεγονός ότι ο αγωγός μόνο κατά το ήμισυ ανήκει στην Αίγυπτο, με το υπόλοιπο τμήμα του να ανήκει σε Κουβέιτ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κατάρ και Σαουδική Αραβία, χώρες που αρνούνται να βοηθήσουν την Τεχεράνη να αυξήσει την παραγωγή και άρα εξαγωγή πετρελαίου.
Η Τεχεράνη, όμως, παρά τις δυσκολίες επιμένει να επανέλθει στις παγκόσμιες αγορές ως κύρια εξαγωγική χώρα πετρελαίου και στην προσπάθειά της να βρει τόσο εγκαταστάσεις αποθήκευσης πετρελαίου όσο και νέες αγορές έχει στραφεί και προς την Ινδία. Μάλιστα, ο Ινδός υπουργός Πετρελαίου Dharmendra Pradhan αναμένεται να επισκεφτεί την Τεχεράνη στις 6 Απριλίου, όπου θα έχει σχετικές συζητήσεις με Ιρανούς αξιωματούχους.
Να σημειωθεί ότι η Ινδία μπορεί να προσφέρει στο Ιράν μεγάλους υπόγειους χώρους αποθήκευσης πετρελαίου στις περιοχές: Visakhapatnam, Mangalore και Padur. Παράλληλα με δεδομένο ότι μέχρι το 2020 το Νέο Δελχί θα χρειάζεται σχεδόν 5 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως για να καλύψει τις ανάγκες του σε ενέργεια, η Ινδία ενδιαφέρεται και για εισαγωγές ιρανικού πετρελαίου και μάλιστα άμεσα.
Φωτό: flickr.com/Dan Brekke
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ