
Για το Ιράν η πρόσβαση σε νέες εγκαταστάσεις αποθήκευσης πετρελαίου είναι μεγάλης σημασίας, καθώς η Τεχεράνη επιδιώκοντας να ανακτήσει άμεσα το μερίδιο της αγοράς που κατείχε πριν από την επιβολή των κυρώσεων αυξάνει συνεχώς την παραγωγή της.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Πετρελαίου της χώρας, από τα μέσα του Ιανουαρίου έχουν πωληθεί περισσότερα από 14 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου στην Ευρώπη. Παρ’ όλ’ αυτά, το Ιράν βρίσκεται ακόμα αρκετά μακρυά από τα επίπεδα των 800.000 βαρελιών πετρελαίου ημερησίως που εξήγαγε στην Ευρώπη πριν το 2012, όταν και η τελευταία προχώρησε σε επιβολή οικονομικών κυρώσεων στην Τεχεράνη.
Τα σχέδια του Ιράν για ενίσχυση των εξαγωγών του έχουν περιπλακεί λόγω -προς το παρόν- αδυναμίας πρόσβασης προς τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης πετρελαίου στην Αίγυπτο. Η Τεχεράνη στην παρούσα φάση αναμένει από το Κάιρο να δοθεί το πράσινο φως για να ξαναρχίσουν οι αποστολές πετρελαίου μέσω του αγωγού SUMED αλλά και μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Άλλωστε και η Αίγυπτος -όπως έχει δηλώσει ήδη από το Νοέμβριο- ο Υπουργός Πετρελαίου της χώρας Tarek El Molla προσβλέπει στην αύξηση τόσο της παραγωγής όσο και των εξαγωγών του ιρανικού πετρελαίου, καθώς κάτι τέτοιο θα σήμαινε μεγάλα έσοδα και για την ίδια την Αίγυπτο.
Βέβαια, το πρόβλημα εν προκειμένω με τον αγωγό SUMED έγκειται στο γεγονός ότι ο αγωγός μόνο κατά το ήμισυ ανήκει στην Αίγυπτο, με το υπόλοιπο τμήμα του να ανήκει σε Κουβέιτ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κατάρ και Σαουδική Αραβία, χώρες που αρνούνται να βοηθήσουν την Τεχεράνη να αυξήσει την παραγωγή και άρα εξαγωγή πετρελαίου.
Η Τεχεράνη, όμως, παρά τις δυσκολίες επιμένει να επανέλθει στις παγκόσμιες αγορές ως κύρια εξαγωγική χώρα πετρελαίου και στην προσπάθειά της να βρει τόσο εγκαταστάσεις αποθήκευσης πετρελαίου όσο και νέες αγορές έχει στραφεί και προς την Ινδία. Μάλιστα, ο Ινδός υπουργός Πετρελαίου Dharmendra Pradhan αναμένεται να επισκεφτεί την Τεχεράνη στις 6 Απριλίου, όπου θα έχει σχετικές συζητήσεις με Ιρανούς αξιωματούχους.
Να σημειωθεί ότι η Ινδία μπορεί να προσφέρει στο Ιράν μεγάλους υπόγειους χώρους αποθήκευσης πετρελαίου στις περιοχές: Visakhapatnam, Mangalore και Padur. Παράλληλα με δεδομένο ότι μέχρι το 2020 το Νέο Δελχί θα χρειάζεται σχεδόν 5 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως για να καλύψει τις ανάγκες του σε ενέργεια, η Ινδία ενδιαφέρεται και για εισαγωγές ιρανικού πετρελαίου και μάλιστα άμεσα.
Φωτό: flickr.com/Dan Brekke
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ