
Για το Ιράν η πρόσβαση σε νέες εγκαταστάσεις αποθήκευσης πετρελαίου είναι μεγάλης σημασίας, καθώς η Τεχεράνη επιδιώκοντας να ανακτήσει άμεσα το μερίδιο της αγοράς που κατείχε πριν από την επιβολή των κυρώσεων αυξάνει συνεχώς την παραγωγή της.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Πετρελαίου της χώρας, από τα μέσα του Ιανουαρίου έχουν πωληθεί περισσότερα από 14 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου στην Ευρώπη. Παρ’ όλ’ αυτά, το Ιράν βρίσκεται ακόμα αρκετά μακρυά από τα επίπεδα των 800.000 βαρελιών πετρελαίου ημερησίως που εξήγαγε στην Ευρώπη πριν το 2012, όταν και η τελευταία προχώρησε σε επιβολή οικονομικών κυρώσεων στην Τεχεράνη.
Τα σχέδια του Ιράν για ενίσχυση των εξαγωγών του έχουν περιπλακεί λόγω -προς το παρόν- αδυναμίας πρόσβασης προς τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης πετρελαίου στην Αίγυπτο. Η Τεχεράνη στην παρούσα φάση αναμένει από το Κάιρο να δοθεί το πράσινο φως για να ξαναρχίσουν οι αποστολές πετρελαίου μέσω του αγωγού SUMED αλλά και μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Άλλωστε και η Αίγυπτος -όπως έχει δηλώσει ήδη από το Νοέμβριο- ο Υπουργός Πετρελαίου της χώρας Tarek El Molla προσβλέπει στην αύξηση τόσο της παραγωγής όσο και των εξαγωγών του ιρανικού πετρελαίου, καθώς κάτι τέτοιο θα σήμαινε μεγάλα έσοδα και για την ίδια την Αίγυπτο.
Βέβαια, το πρόβλημα εν προκειμένω με τον αγωγό SUMED έγκειται στο γεγονός ότι ο αγωγός μόνο κατά το ήμισυ ανήκει στην Αίγυπτο, με το υπόλοιπο τμήμα του να ανήκει σε Κουβέιτ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κατάρ και Σαουδική Αραβία, χώρες που αρνούνται να βοηθήσουν την Τεχεράνη να αυξήσει την παραγωγή και άρα εξαγωγή πετρελαίου.
Η Τεχεράνη, όμως, παρά τις δυσκολίες επιμένει να επανέλθει στις παγκόσμιες αγορές ως κύρια εξαγωγική χώρα πετρελαίου και στην προσπάθειά της να βρει τόσο εγκαταστάσεις αποθήκευσης πετρελαίου όσο και νέες αγορές έχει στραφεί και προς την Ινδία. Μάλιστα, ο Ινδός υπουργός Πετρελαίου Dharmendra Pradhan αναμένεται να επισκεφτεί την Τεχεράνη στις 6 Απριλίου, όπου θα έχει σχετικές συζητήσεις με Ιρανούς αξιωματούχους.
Να σημειωθεί ότι η Ινδία μπορεί να προσφέρει στο Ιράν μεγάλους υπόγειους χώρους αποθήκευσης πετρελαίου στις περιοχές: Visakhapatnam, Mangalore και Padur. Παράλληλα με δεδομένο ότι μέχρι το 2020 το Νέο Δελχί θα χρειάζεται σχεδόν 5 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως για να καλύψει τις ανάγκες του σε ενέργεια, η Ινδία ενδιαφέρεται και για εισαγωγές ιρανικού πετρελαίου και μάλιστα άμεσα.
Φωτό: flickr.com/Dan Brekke
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ