
Η Κίνα αποφάσισε να επιτρέψει στο περίκλειστο Νεπάλ, μία χώρα με έκταση 147.181 τ. χλμ. και πληθυσμό 28.037.904 κατοίκους σύμφωνα με εκτιμήσεις του 2015, να χρησιμοποιεί τους λιμένες της για να διεξάγει το εισαγωγικό και εξαγωγικό της εμπόριο.
Μέχρι σήμερα η μόνο οδός που χρησιμοποιούσε το Κατμαντού για τις εισαγωγές και εξαγωγές του ήταν μέσω των λιμένων της Ινδίας και συγκεκριμένα τον λιμένα της Καλκούτας αν και η κυβέρνηση του Δελχί σχεδιάζει να ανοίξει ένα ακόμα λιμάνι της για τις εμπορικές ανάγκες της γειτονικής της χώρας.
Όμως, πλέον αυτό το μονοπώλιο που ισχύει για δεκαετίες «φαίνεται ότι οδεύει προς το τέλος του», σημείωσε με έμφαση αξιωματούχος της κυβέρνησης του Νεπάλ την περασμένη Τετάρτη.
Για το Νεπάλ η πιθανότητα να ανοίξει η οδός των λιμένων της Κίνας είναι υψίστης σημασίας, καθώς πέρυσι ο παρατεταμένος αποκλεισμός των συνοριακών διαβάσεων του με την Ινδία είχε σαν αποτέλεσμα η χώρα να βρεθεί μπροστά στον κίνδυνο της έλλειψης καυσίμων αλλά και τροφίμων.
Να σημειωθεί ότι ο πρωθυπουργός του Νεπάλ K. P. Oli κατά την διάρκεια της επίσκεψής του στο Πεκίνο αυτήν την εβδομάδα συναντήθηκε με τον Κινέζο ομόλογό τους Λι Κετσιάνγκ και οι δύο άνδρες υπέγραψαν συμφωνία ανοίγματος των χερσαίων οδών και των λιμένων της Κίνας προς τους επιχειρηματίες και εμπόρους του Νεπάλ.
Φωτό: Markus Bahlmann Follow/Shanghai – Yangpu Bridge
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ