
Τα αποτελέσματα χρήσης για το 2015 ανακοίνωσε η Euronav, για την οποία η χρονιά που πέρασε ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητική. Συγκεκριμένα, η εταιρεία πραγματοποίησε καθαρό αποτέλεσμα ύψους 350,3 εκ $ σε σχέση με τις ζημίες 45,8 εκ $ που είχε για το 2014. Τα έσοδα από ναυλώσεις έφτασαν τα 846,5 εκ $, ποσό σχεδόν διπλάσιο από το αντίστοιχο του 2014, γεγονός αυτό αποδίδεται στις ιστορικά χαμηλές τιμές του πετρελαίου που έδωσαν ώθηση στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων. Η Euronav πραγματοποίησε μέσο ημερήσιο ναύλο για το στόλο των VLCC 62.275 $ ενώ για το στόλο των Suezmax 37.500 $, όπως δηλώνει στην ετήσια έκθεσή της. Χαρακτηριστικά, το 2015 αποτέλεσε την καλύτερη χρονιά τόσο για τα έσοδα αλλά και τα καθαρά κέρδη της εταιρείας από το 2008 έως σήμερα. Η εταιρεία επίσης δηλώνει, πως και το πρώτο τρίμηνο του 2016 αναμένεται να είναι ισχυρότερο σε σχέση με αυτό του 2015.
Ο Paddy Rogers, CEO της Euronav, δήλωσε πως οι μεταβολές στις αγορές κεφαλαίου ευνόησαν την εταιρεία και τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων για ακόμη μια φορά.
Με τη χαμηλή τιμή του πετρελαίου και τη συρρίκνωση στην ουσία του βασικού κόστους λειτουργίας της, η Euronav σημείωσε ετήσιο EBITDA ύψους 560 εκ $, τριπλάσιο από αυτό του 2014 καθώς επίσης και το υψηλότερο από το 2008 έως σήμερα. Σχετικά με τη μελλοντική προσφορά και ζήτηση για μεταφορές ο κ. Rogers δηλώνει, πως η τρέχουσα αλλά και μελλοντική προσφορά αναμένεται να απορροφηθεί ομαλά από την αγορά για τα επόμενα τρία έτη. Η εταιρεία παραμένει πιστή στο πρόγραμμά της και αναμένεται να διανείμει στους μετόχους το 80% των κερδών της.
Η μετοχή της εταιρείας (EURN) διαπραγματεύεται στα 9,5$/μτχ (18/3) με χαρακτηρισμό strong buy από ορισμένους αναλυτές, ενώ η εταιρεία αναμένεται να υποβάλλει πρόταση για καταβολή μερίσματος 0,82$/ μτχ στη γενική συνέλευση των μετόχων τον Μάιο. Με την αυξανόμενη ζήτηση πετρελαίου, που υποστηρίζεται από ιστορικά χαμηλές τιμές, η Euronav πιστεύει ότι οι προοπτικές παραμένουν θετικές για τον τομέα των δεξαμενοπλοίων και για τα επόμενα έτη. Η εταιρεία απασχολεί 56 πλοία, ενώ δύο ακόμα VLCC αναμένεται να παραδοθούν μέχρι τον Μάιο του 2016.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ