
Τα αποτελέσματα χρήσης για το 2015 ανακοίνωσε η Euronav, για την οποία η χρονιά που πέρασε ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητική. Συγκεκριμένα, η εταιρεία πραγματοποίησε καθαρό αποτέλεσμα ύψους 350,3 εκ $ σε σχέση με τις ζημίες 45,8 εκ $ που είχε για το 2014. Τα έσοδα από ναυλώσεις έφτασαν τα 846,5 εκ $, ποσό σχεδόν διπλάσιο από το αντίστοιχο του 2014, γεγονός αυτό αποδίδεται στις ιστορικά χαμηλές τιμές του πετρελαίου που έδωσαν ώθηση στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων. Η Euronav πραγματοποίησε μέσο ημερήσιο ναύλο για το στόλο των VLCC 62.275 $ ενώ για το στόλο των Suezmax 37.500 $, όπως δηλώνει στην ετήσια έκθεσή της. Χαρακτηριστικά, το 2015 αποτέλεσε την καλύτερη χρονιά τόσο για τα έσοδα αλλά και τα καθαρά κέρδη της εταιρείας από το 2008 έως σήμερα. Η εταιρεία επίσης δηλώνει, πως και το πρώτο τρίμηνο του 2016 αναμένεται να είναι ισχυρότερο σε σχέση με αυτό του 2015.
Ο Paddy Rogers, CEO της Euronav, δήλωσε πως οι μεταβολές στις αγορές κεφαλαίου ευνόησαν την εταιρεία και τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων για ακόμη μια φορά.
Με τη χαμηλή τιμή του πετρελαίου και τη συρρίκνωση στην ουσία του βασικού κόστους λειτουργίας της, η Euronav σημείωσε ετήσιο EBITDA ύψους 560 εκ $, τριπλάσιο από αυτό του 2014 καθώς επίσης και το υψηλότερο από το 2008 έως σήμερα. Σχετικά με τη μελλοντική προσφορά και ζήτηση για μεταφορές ο κ. Rogers δηλώνει, πως η τρέχουσα αλλά και μελλοντική προσφορά αναμένεται να απορροφηθεί ομαλά από την αγορά για τα επόμενα τρία έτη. Η εταιρεία παραμένει πιστή στο πρόγραμμά της και αναμένεται να διανείμει στους μετόχους το 80% των κερδών της.
Η μετοχή της εταιρείας (EURN) διαπραγματεύεται στα 9,5$/μτχ (18/3) με χαρακτηρισμό strong buy από ορισμένους αναλυτές, ενώ η εταιρεία αναμένεται να υποβάλλει πρόταση για καταβολή μερίσματος 0,82$/ μτχ στη γενική συνέλευση των μετόχων τον Μάιο. Με την αυξανόμενη ζήτηση πετρελαίου, που υποστηρίζεται από ιστορικά χαμηλές τιμές, η Euronav πιστεύει ότι οι προοπτικές παραμένουν θετικές για τον τομέα των δεξαμενοπλοίων και για τα επόμενα έτη. Η εταιρεία απασχολεί 56 πλοία, ενώ δύο ακόμα VLCC αναμένεται να παραδοθούν μέχρι τον Μάιο του 2016.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ