
Η ναυτιλιακή εταιρεία «Rickmers-Reederei», που δημιουργήθηκε το 1834 στο Μπρεμενχάφεν, έκλεισε το οικονομικό έτος 2015 με συνολικές ζημίες ύψους 135 εκατ. ευρώ. Το ύψος των ζημιών είναι τέτοιο που καθίσταται πλέον αναγκαία η λήψη μίας ολοκληρωμένης δέσμης μέτρων μείωσης του λειτουργικού κόστους, κάτι που θα επιτρέψει στην εταιρεία να επιστρέψει σε κερδοφορία.
Από την άλλη, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδουν γερμανικά ειδησεογραφικά πρακτορεία, το ύψος των ζημιών είναι τέτοιο που μπορεί να επηρεάσει άμεσα το εργασιακό καθεστώς των 2.300 εργαζομένων της εταιρείας σε όλο τον κόσμο. Να σημειωθεί ότι τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας βρίσκονται σε Αμβούργο και Σιγκαπούρη.
Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου της «Rickmers Holding AG» είναι ο Bertram R.C. Rickmers, και ανήκει στην πέμπτη γενιά της οικογένειας που διοικεί τη ναυτιλιακή εταιρεία. Η εταιρεία που εδρεύει στο Αμβούργο, μπορεί να έχει μία μακρά ιστορία σχεδόν 200 ετών, όμως πλέον βρίσκεται και η ίδια αντιμέτωπη με τα άκρως αρνητικά αποτελέσματα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα για την εταιρεία είναι η αποµείωση της αξίας των παγίων στοιχείων της, λόγω των οικονομικών συνεπειών από τη συνεχιζόµενη χρηµατοοικονοµική κρίση.
Η διοίκηση της εταιρείας δεν αναμένει κάποια βελτίωση για το τρέχον έτος. Αντιθέτως αναμένει μείωση των εσόδων και κατά συνέπεια ένα ακόμα χειρότερο οικονομικό αποτέλεσμα για το 2016. Αυτή η πραγματικότητα οδηγεί τον Bertram R.C. Rickmers να τονίζει την ανάγκη τόσο πώλησης επιμέρους επιχειρηματικών τμημάτων του ομίλου όσο και περιορισμού στα επιμέρους κόστη λειτουργίας.
Εκπρόσωπος της εταιρείας μιλώντας στο ειδησεογραφικό πρακτορείο NDR ανέφερε, μάλιστα, ότι ίσως η μείωση του προσωπικού να αποδειχθεί μη ικανή από μόνη της να αντιστρέψει την κακή οικονομική κατάσταση. Όμως, δεν προχώρησε σε περαιτέρω διευκρίνιση των μελλοντικών σχεδίων της διοίκησης, η οποία σε κάθε περίπτωση δέχεται έντονη κριτική για τις επιχειρηματικές κινήσεις και επιλογές της κατά το τελευταίο διάστημα.
Φωτό: flickr.com/Klaus Kehrls
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ