
Η ναυτιλιακή εταιρεία «Rickmers-Reederei», που δημιουργήθηκε το 1834 στο Μπρεμενχάφεν, έκλεισε το οικονομικό έτος 2015 με συνολικές ζημίες ύψους 135 εκατ. ευρώ. Το ύψος των ζημιών είναι τέτοιο που καθίσταται πλέον αναγκαία η λήψη μίας ολοκληρωμένης δέσμης μέτρων μείωσης του λειτουργικού κόστους, κάτι που θα επιτρέψει στην εταιρεία να επιστρέψει σε κερδοφορία.
Από την άλλη, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδουν γερμανικά ειδησεογραφικά πρακτορεία, το ύψος των ζημιών είναι τέτοιο που μπορεί να επηρεάσει άμεσα το εργασιακό καθεστώς των 2.300 εργαζομένων της εταιρείας σε όλο τον κόσμο. Να σημειωθεί ότι τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας βρίσκονται σε Αμβούργο και Σιγκαπούρη.
Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου της «Rickmers Holding AG» είναι ο Bertram R.C. Rickmers, και ανήκει στην πέμπτη γενιά της οικογένειας που διοικεί τη ναυτιλιακή εταιρεία. Η εταιρεία που εδρεύει στο Αμβούργο, μπορεί να έχει μία μακρά ιστορία σχεδόν 200 ετών, όμως πλέον βρίσκεται και η ίδια αντιμέτωπη με τα άκρως αρνητικά αποτελέσματα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα για την εταιρεία είναι η αποµείωση της αξίας των παγίων στοιχείων της, λόγω των οικονομικών συνεπειών από τη συνεχιζόµενη χρηµατοοικονοµική κρίση.
Η διοίκηση της εταιρείας δεν αναμένει κάποια βελτίωση για το τρέχον έτος. Αντιθέτως αναμένει μείωση των εσόδων και κατά συνέπεια ένα ακόμα χειρότερο οικονομικό αποτέλεσμα για το 2016. Αυτή η πραγματικότητα οδηγεί τον Bertram R.C. Rickmers να τονίζει την ανάγκη τόσο πώλησης επιμέρους επιχειρηματικών τμημάτων του ομίλου όσο και περιορισμού στα επιμέρους κόστη λειτουργίας.
Εκπρόσωπος της εταιρείας μιλώντας στο ειδησεογραφικό πρακτορείο NDR ανέφερε, μάλιστα, ότι ίσως η μείωση του προσωπικού να αποδειχθεί μη ικανή από μόνη της να αντιστρέψει την κακή οικονομική κατάσταση. Όμως, δεν προχώρησε σε περαιτέρω διευκρίνιση των μελλοντικών σχεδίων της διοίκησης, η οποία σε κάθε περίπτωση δέχεται έντονη κριτική για τις επιχειρηματικές κινήσεις και επιλογές της κατά το τελευταίο διάστημα.
Φωτό: flickr.com/Klaus Kehrls
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ