
Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ αντέδρασε έντονα στην είδηση που μετέδωσαν διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία με βάση τα στοιχεία που δημοσίευσε πρόσφατα η εταιρεία «SeaIntel», ότι πλέον λόγω των χαμηλότερων τιμών του πετρελαίου και της πλεονάζουσας χωρητικότητας, τα πλοία επιλέγουν αντί της διέλευσης από την Διώρυγα του Σουέζ τον περίπλου της Αφρικανικής Hπείρου.
Συγκεκριμένα, η δανέζικη εταιρεία «SeaIntel Maritime Analysis» δημοσίευσε στοιχεία που δείχνουν ότι από τα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου, 115 πλοία που εκτελούσαν πλόες σε ανατολική ακτή των Η.Π.Α, Ασία και Βόρεια Ευρώπη, επέλεξαν να περάσουν από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας αντί να αξιοποιήσουν τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Ναύαρχος Mohab Mamish, απέρριψε τα στοιχεία της έκθεσης της «Sealntel» χαρακτηρίζοντάς τα ως υπερβολικά και τονίζοντας ότι η διώρυγα του Σουέζ εξακολουθεί να παραμένει η κύρια διαδρομή για το παγκόσμιο εμπόριο και τις θαλάσσιες μεταφορές.
Μάλιστα, ο Ναύαρχος Mamish σημείωσε στη δήλωσή του ότι κατά τη διάρκεια του 2015 σημειώθηκε αύξηση τόσο στον αριθμό των διερχόμενων πλοίων όσο και στη συνολική καθαρή χωρητικότητα. Συγκεκριμένα, κατά το περασμένο έτος πέρασαν από τη Διώρυγα του Σουέζ 17.483 πλοία, μεταφέροντας 998,7 εκατομμύρια τόνους φορτίων, αριθμοί που μεταφράζονται σε αύξηση -σε σχέση με το 2014- κατά 2% και 3,7% αντιστοίχως.
Σε ό,τι αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διήλθαν από τη Διώρυγα του Σουέζ, η συνολική καθαρή χωρητικότητά τους κατέγραψε άνοδο 3,6% (από τους 536,3 εκατομμύρια τόνους του 2014) στους 555,6 το 2015.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/MIKE NELSON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ