
Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ αντέδρασε έντονα στην είδηση που μετέδωσαν διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία με βάση τα στοιχεία που δημοσίευσε πρόσφατα η εταιρεία «SeaIntel», ότι πλέον λόγω των χαμηλότερων τιμών του πετρελαίου και της πλεονάζουσας χωρητικότητας, τα πλοία επιλέγουν αντί της διέλευσης από την Διώρυγα του Σουέζ τον περίπλου της Αφρικανικής Hπείρου.
Συγκεκριμένα, η δανέζικη εταιρεία «SeaIntel Maritime Analysis» δημοσίευσε στοιχεία που δείχνουν ότι από τα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου, 115 πλοία που εκτελούσαν πλόες σε ανατολική ακτή των Η.Π.Α, Ασία και Βόρεια Ευρώπη, επέλεξαν να περάσουν από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας αντί να αξιοποιήσουν τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Ναύαρχος Mohab Mamish, απέρριψε τα στοιχεία της έκθεσης της «Sealntel» χαρακτηρίζοντάς τα ως υπερβολικά και τονίζοντας ότι η διώρυγα του Σουέζ εξακολουθεί να παραμένει η κύρια διαδρομή για το παγκόσμιο εμπόριο και τις θαλάσσιες μεταφορές.
Μάλιστα, ο Ναύαρχος Mamish σημείωσε στη δήλωσή του ότι κατά τη διάρκεια του 2015 σημειώθηκε αύξηση τόσο στον αριθμό των διερχόμενων πλοίων όσο και στη συνολική καθαρή χωρητικότητα. Συγκεκριμένα, κατά το περασμένο έτος πέρασαν από τη Διώρυγα του Σουέζ 17.483 πλοία, μεταφέροντας 998,7 εκατομμύρια τόνους φορτίων, αριθμοί που μεταφράζονται σε αύξηση -σε σχέση με το 2014- κατά 2% και 3,7% αντιστοίχως.
Σε ό,τι αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διήλθαν από τη Διώρυγα του Σουέζ, η συνολική καθαρή χωρητικότητά τους κατέγραψε άνοδο 3,6% (από τους 536,3 εκατομμύρια τόνους του 2014) στους 555,6 το 2015.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/MIKE NELSON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ