
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε την προηγούμενη εβδομάδα η άνοδος των προσφερόμενων τιμών από τους End Buyers η οποία οφείλεται στην ευρύτερη αύξηση των τιμών των εμπορευμάτων διεθνώς, όπως για παράδειγμα αυτή του Iron Ore, δίνοντας έτσι κίνητρο ακόμη και στους πλοιοκτήτες που είχαν δεύτερες σκέψεις να προβούν στη «λύση» της διάλυσης. Εκτιμάται ότι η άνοδος των τιμών θα έχει μικρή διάρκεια, καθώς η αυξημένη προσφορά πλοίων θα πιέσει και πάλι τις τιμές.
Στην Ινδία, η βελτίωση της ισοτιμίας της ρουπίας που έπεσε κάτω από τις 68 προς το δολάριο, σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών του σιδήρου κατά $ 10/LDT, αναζωογόνησε και πάλι την αγορά. Χαρακτηριστικό είναι ότι από 25 διαλυτήρια που λειτουργούσαν την περασμένη χρονιά, φέτος έχουν πάλι αρχίσει να λειτουργούν και πολλά από αυτά που είχαν κλείσει, φτάνοντας συνολικά τα 80.
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει να βρίσκεται στην τελευταία θέση από πλευράς προσφερόμενων τιμών και δεν φαίνεται για το αμέσως επόμενο διάστημα να υπάρξει βελτίωση, λόγω ότι η χωρητικότητα των διαλυτηρίων είναι σε υψηλά επίπεδα από τις αγορές του προηγούμενου διαστήματος.
Το Πακιστάν, έχοντας απέχει από την αγορά τους τελευταίους μήνες, επέστρεψε τελικά με βελτιωμένες τιμές και προσφορές και αναμένεται να υπάρξει έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον το επόμενο διάστημα.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες. .
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 707,475 DWT περίπου, εκ των οποίων το 91% (645,501 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 9% (61,974 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 230 – $ 260 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 225 – $ 255 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 130 – $ 140 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…

Ανάμεικτες τάσεις εμφανίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων στην εκπνοή του 2025. Σύμφωνα με την Clarksons, o όγκος διά θαλάσσης μεταφορών αυτοκινήτων θα αυξηθεί φέτος…

Παρά το ρευστό περιβάλλον του διεθνούς εμπορίου κατά το τρέχον έτος, ο λιμένας του Λος Άντζελες οδεύει προς την επίτευξη ενός ιστορικού οροσήμου, ξεπερνώντας το φράγμα των…

Με ένα ακόμη ρεκόρ στην επιβατική κίνηση αναμένεται να κλείσει και η εφετινή χρονιά για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το…

Σε επίπεδα-ρεκόρ ανέρχεται φέτος το orderbook των containerships, μετά το κύμα παραγγελιών που τοποθετήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους. Αναλυτικότερα, το orderbook αριθμεί 11,61…

Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ