
Πριν ακόμα παραληφθούν τα αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων τύπου A350 τα οποία θεωρούνται τα πλέον αθόρυβα μεγαθήρια των αιθέρων, πιο αθόρυβες πτήσεις θα πραγματοποιούν και τα αεροσκάφη μεσαίων αποστάσεων της Lufthansa. Τα αεροσκάφη τύπου Airbus A320 εξοπλίζονται με τα “sharklets”, τα εκτεταμένα ακροπτερύγια ύψους 2,40 μ., που ανάλογα με το μήκος της διαδρομής, επιτυγχάνουν εξοικονόμηση καυσίμου έως 4% και αντίστοιχη μείωση εκπομπών CO2. Τα sharklets επιτρέπουν στο αεροσκάφος να απογειωθεί πιο γρήγορα, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές θορύβου. «Βρισκόμαστε σε πολύ καλό σημείο όσον αφορά την αειφορία του Μονάχου. Το γεγονός ότι ο στόλος μας μειώνει ολοένα και περισσότερο το θόρυβο είναι σημαντική είδηση, ειδικά για όσους κατοικούν κοντά στο αεροδρόμιο”, ανακοίνωσε ο Thomas Winkelmann, διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa για τον κόμβο του Μονάχου.
Τα sharklets σχεδιάστηκαν με πρότυπο τη φύση. Μεγάλα πουλιά, όπως οι γερανοί ή οι κόνδορες, λυγίζουν τα άκρα των φτερών τους προς τα πάνω, γεγονός που τους επιτρέπει να εξοικονομούν σημαντική ενέργεια καθώς πετούν. Παρομοίως, τα sharklets στα αεροπλάνα μειώνουν τη δύναμη αντίστασης του αέρα κατά την απογείωση και βελτιώνουν την αεροδυναμική των ακροπτερυγίων. Σύμφωνα με την Airbus, η εξοικονόμηση κηροζίνης, και η μείωση εκπομπών CO2 που προκύπτει, ανέρχεται σε περίπου 1000 τόνους ανά αεροσκάφος ετησίως, το οποίο ισοδυναμεί με το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν 200 αυτοκίνητα με μέση χρήση.
Το πρώτο Airbus A320 με sharklets έχει ήδη παραδοθεί στο Μόναχο και τις επόμενες ημέρες αναμένεται το δεύτερο. Από τα μέσα του επόμενου έτους συνολικά 12 αεροσκάφη αυτού του τύπου θα έχουν ως βάση το νότιο κόμβο της Lufthansa, και 20 αεροσκάφη τη Φρανκφούρτη. Όλα τα A320 που θα είναι εξοπλισμένα με τα συγκεκριμένα φτερά θα αντικαταστήσουν παλαιότερα αεροσκάφη μεσαίων αποστάσεων. Σήμερα, ο στόλος της Lufthansa στο Μόναχο περιλαμβάνει 50 αεροσκάφη τύπου Α319, Α320 και Α321.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ