
Πριν ακόμα παραληφθούν τα αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων τύπου A350 τα οποία θεωρούνται τα πλέον αθόρυβα μεγαθήρια των αιθέρων, πιο αθόρυβες πτήσεις θα πραγματοποιούν και τα αεροσκάφη μεσαίων αποστάσεων της Lufthansa. Τα αεροσκάφη τύπου Airbus A320 εξοπλίζονται με τα “sharklets”, τα εκτεταμένα ακροπτερύγια ύψους 2,40 μ., που ανάλογα με το μήκος της διαδρομής, επιτυγχάνουν εξοικονόμηση καυσίμου έως 4% και αντίστοιχη μείωση εκπομπών CO2. Τα sharklets επιτρέπουν στο αεροσκάφος να απογειωθεί πιο γρήγορα, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές θορύβου. «Βρισκόμαστε σε πολύ καλό σημείο όσον αφορά την αειφορία του Μονάχου. Το γεγονός ότι ο στόλος μας μειώνει ολοένα και περισσότερο το θόρυβο είναι σημαντική είδηση, ειδικά για όσους κατοικούν κοντά στο αεροδρόμιο”, ανακοίνωσε ο Thomas Winkelmann, διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa για τον κόμβο του Μονάχου.
Τα sharklets σχεδιάστηκαν με πρότυπο τη φύση. Μεγάλα πουλιά, όπως οι γερανοί ή οι κόνδορες, λυγίζουν τα άκρα των φτερών τους προς τα πάνω, γεγονός που τους επιτρέπει να εξοικονομούν σημαντική ενέργεια καθώς πετούν. Παρομοίως, τα sharklets στα αεροπλάνα μειώνουν τη δύναμη αντίστασης του αέρα κατά την απογείωση και βελτιώνουν την αεροδυναμική των ακροπτερυγίων. Σύμφωνα με την Airbus, η εξοικονόμηση κηροζίνης, και η μείωση εκπομπών CO2 που προκύπτει, ανέρχεται σε περίπου 1000 τόνους ανά αεροσκάφος ετησίως, το οποίο ισοδυναμεί με το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν 200 αυτοκίνητα με μέση χρήση.
Το πρώτο Airbus A320 με sharklets έχει ήδη παραδοθεί στο Μόναχο και τις επόμενες ημέρες αναμένεται το δεύτερο. Από τα μέσα του επόμενου έτους συνολικά 12 αεροσκάφη αυτού του τύπου θα έχουν ως βάση το νότιο κόμβο της Lufthansa, και 20 αεροσκάφη τη Φρανκφούρτη. Όλα τα A320 που θα είναι εξοπλισμένα με τα συγκεκριμένα φτερά θα αντικαταστήσουν παλαιότερα αεροσκάφη μεσαίων αποστάσεων. Σήμερα, ο στόλος της Lufthansa στο Μόναχο περιλαμβάνει 50 αεροσκάφη τύπου Α319, Α320 και Α321.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ