
Το πρώτο από μία σειρά τριών υβριδικής τεχνολογίας ρυμουλκών ASD 2810 Hybrid κατέπλευσε στα τέλη του Φεβρουαρίου στον λιμένα του Ντεν Χέλντερ, έχοντας αποπλεύσει από τον ρουμανικό λιμένα του Γαλατσίου στον Δούναβη, όπου και ναυπηγήθηκε στο «Damen Shipyards Galati». Τα άλλα δύο ρυμουλκά – το Waddenzee και το Zuiderzee – αναμένεται να παραδοθούν στο Βασιλικό Ναυτικό της Ολλανδίας στα μέσα Μαρτίου και στα μέσα Ιουνίου, αντιστοίχως.
Να σημειωθεί ότι με τη λήξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου ο λιμένας του Ντεν Χέλντερ έγινε επίσημα η κύρια ναυτική βάση του Ολλανδικού Βασιλικού Ναυτικού και κύριο κέντρο των δραστηριοτήτων του, κάτι που ισχύει μέχρι και σήμερα.
Αυτό το νέο υβριδικό ρυμουλκό, που φέρει το όνομα «Noordzee» έχει μήκος 29 μέτρα και είναι το πρώτο υβριδικό ρυμουλκό που παραδίδει η Damen στο Βασιλικό Ναυτικό της Ολλανδίας.
Αυτή τη στιγμή το Βασιλικό Ναυτικό της Ολλανδίας διαθέτει τέσσερα συμβατικά ρυμουλκά στη βάση του, στο λιμένα του Ντεν Χέλντερ. Ωστόσο αυτά τα παλαιότερα σκάφη δεν διαθέτουν επαρκή ισχύ για να ρυμουλκήσουν τα μεγάλα πολεμικά πλοία του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας, όπως για παράδειγμα τα HNLMS Karel Doorman, HNLMS Rotterdam και το HNLMS Johan de Witt.
Το νέο σύγχρονο ρυμουλκό «ASD TUG 2810 Hybrid» διαθέτει ένα υβριδικό σύστημα πρόωσης, το οποίο καθιστά το ρυμουλκό ισχυρό και ανθεκτικό, ενώ διαθέτει και σημαντικά βελτιωμένη ικανότητα ελιγμών. Επίσης, δύναται να πλεύσει με την χρήση ηλεκτρικά επαναφορτιζόμενων μπαταριών αλλά και με την χρήση ντίζελ. Το νέο ρυμουλκό θα επιτυγχάνει μείωση κατανάλωσης καυσίμων κατά 30% και μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 50%.
Να σημειωθεί ότι όταν υπάρξει ανάγκη γίνεται χρήση των δύο κύριων μηχανών ντίζελ, που δύνανται να δώσουν μέγιστη ικανότητα έλξης 60 τόνων.
Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε το νέο υβριδικό ρυμουλκό του Πολεμικού Ναυτικού της Ολλανδίας να φτάνει στον λιμένα του Ντεν Χέλντερ.
Μπορείτε να δείτεο το βίντεο εδώ.
Φωτό: http://www.damen.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ