
Του Γιώργου Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η «Κάθοδος των Capes» συνεχίζεται ακάθεκτη καθώς από τις αρχές του χρόνου 25 Capes έχουν οδηγηθεί προς διάλυση και αν συνεχίσουν με αυτό το ρυθμό, όπως όλα δείχνουν, για το 2016 ενδεχομένως να ξεπεράσουν και το συνολικό περυσινό αριθμό όπου διαλύθηκαν 96. Ταυτόχρονα η συνεχιζόμενη μεγάλη προσφορά οδηγεί τις τιμές σε πτωτική πορεία και σε συνδυασμό με την πληρότητα των διαλυτηρίων η αγορά πλέον ορίζεται από τους End Buyers σε όλα τα επίπεδα. Η Ινδία, η οποία έχει «χρεωθεί» τα περισσότερα κλεισίματα από τις αρχές του χρόνου, έχει αρχίσει και μειώνει το αγοραστικό ενδιαφέρον λόγω της κατάθεσης του προϋπολογισμού στο τέλος του μήνα, όπως επίσης και λόγω ότι οι τιμές του σιδήρου έπεσαν κατά $ 20/LDT ενώ η ρούπια βρίσκεται πάνω από 68 προς το δολάριο, στοιχεία που υποδηλώνουν περεταίρω διόρθωση των τιμών. Στο Μπαγκλαντές, οι φερέγγυοι End Buyers, έχουν καλύψει τις ανάγκες του και έχουν βγει στην αγορά πλέον οι όχι και τόσο φερέγγυοι και γι’ αυτό συνιστάται ιδιαίτερη προσοχή στους πλοιοκτήτες στην σύναψη συμφωνίας.
Το Πακιστάν, αν και είναι διατεθειμένο να αγοράσει, το κάνει πολύ επιλεκτικά, καθώς είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικό για την πορεία των τιμών και παρακολουθεί τις εξελίξεις στην Ινδία εν όψει και της κατάθεσης του νέου προϋπολογισμού.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,817,499 DWT περίπου, εκ των οποίων το 100% (1,611,170 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, εκ των οποίων 2 Ore Carriers και 4 Capes, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 225 – $ 255 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 110 – $ 120 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ