
Του Γιώργου Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η «Κάθοδος των Capes» συνεχίζεται ακάθεκτη καθώς από τις αρχές του χρόνου 25 Capes έχουν οδηγηθεί προς διάλυση και αν συνεχίσουν με αυτό το ρυθμό, όπως όλα δείχνουν, για το 2016 ενδεχομένως να ξεπεράσουν και το συνολικό περυσινό αριθμό όπου διαλύθηκαν 96. Ταυτόχρονα η συνεχιζόμενη μεγάλη προσφορά οδηγεί τις τιμές σε πτωτική πορεία και σε συνδυασμό με την πληρότητα των διαλυτηρίων η αγορά πλέον ορίζεται από τους End Buyers σε όλα τα επίπεδα. Η Ινδία, η οποία έχει «χρεωθεί» τα περισσότερα κλεισίματα από τις αρχές του χρόνου, έχει αρχίσει και μειώνει το αγοραστικό ενδιαφέρον λόγω της κατάθεσης του προϋπολογισμού στο τέλος του μήνα, όπως επίσης και λόγω ότι οι τιμές του σιδήρου έπεσαν κατά $ 20/LDT ενώ η ρούπια βρίσκεται πάνω από 68 προς το δολάριο, στοιχεία που υποδηλώνουν περεταίρω διόρθωση των τιμών. Στο Μπαγκλαντές, οι φερέγγυοι End Buyers, έχουν καλύψει τις ανάγκες του και έχουν βγει στην αγορά πλέον οι όχι και τόσο φερέγγυοι και γι’ αυτό συνιστάται ιδιαίτερη προσοχή στους πλοιοκτήτες στην σύναψη συμφωνίας.
Το Πακιστάν, αν και είναι διατεθειμένο να αγοράσει, το κάνει πολύ επιλεκτικά, καθώς είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικό για την πορεία των τιμών και παρακολουθεί τις εξελίξεις στην Ινδία εν όψει και της κατάθεσης του νέου προϋπολογισμού.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,817,499 DWT περίπου, εκ των οποίων το 100% (1,611,170 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, εκ των οποίων 2 Ore Carriers και 4 Capes, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 225 – $ 255 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 110 – $ 120 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ