
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com S.A.
Η αύξηση των διαλύσεων που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα ουσιαστικά αντικατοπτρίζει την τραγική κατάσταση της ναυλαγοράς, καθώς παρά το γεγονός ότι οι προσφερόμενες τιμές βρίσκονται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, λίγο πάνω από τα $ 200/LDT, οι πλοιοκτήτες προτιμούν και επιλέγουν να προβούν σε διάλυση των πλοίων έστω και σε αυτά τα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών.
Όπως όλα δείχνουν, οι προσφερόμενες τιμές θα συνεχίσουν να δέχονται πιέσεις καθώς η προσφορά συνεχίζει να αυξάνεται σε σημείο που οι End Users να μην μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτή. Να σημειώσουμε πως από τις αρχές του χρόνου, περίπου 20 Capes έχουν πάρει το δρόμο προς τα διαλυτήρια.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι εγχώριες τιμές του σιδήρου έπεσαν κατά $ 20/LDT και η ρουπία είναι στα $ 68 προς το δολάριο, το αγοραστικό ενδιαφέρον ήταν αρκετά έντονο φυσικά με όλο το ρίσκο που ενέχει η αγορά λόγω των πτωτικών τιμών που πάντα αυξάνει τον κίνδυνο των επαναδιαπραγματεύσεων.
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει να προσφέρει σε τιμές χαμηλότερες από τις ήδη χαμηλές που επικρατούν στην αγορά προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί την κατάσταση λόγω της υπέρ-προσφοράς, αλλά χωρίς επιτυχία με τους πλοιοκτήτες και τους Cash Buyers να προτιμούν την Ινδία και το Πακιστάν.
Το Πακιστάν, συνεχίζει και παραμένει επιφυλακτικό, λόγω της πτώσης των τιμών του σιδήρου στην Ινδία, με τους End Users σε αρκετές περιπτώσεις να αποσύρουν την οποιαδήποτε προσφορά έχουν κάνει περιμένοντας την αγορά να δείξει κάποια σημάδια σταθεροποίησης.
Στην Κίνα, το πρόγραμμα με τις κρατικά επιδοτούμενες εταιρείες συνεχίζει και υφίσταται, αλλά λόγω της φορολόγησης που επέβαλε η Ινδία στις εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα μάλλον θα δούμε τις προσφερόμενες τιμές να διορθώνουν το επόμενο διάστημα, δεδομένης και της μειωμένης εσωτερικής ζήτησης για σίδηρο.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,817,499 DWT περίπου, εκ των οποίων το 87% (1,578,271 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 13% (239,228 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 225 – $ 255 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 110 – $ 120 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ