
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com S.A.
Η αύξηση των διαλύσεων που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα ουσιαστικά αντικατοπτρίζει την τραγική κατάσταση της ναυλαγοράς, καθώς παρά το γεγονός ότι οι προσφερόμενες τιμές βρίσκονται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, λίγο πάνω από τα $ 200/LDT, οι πλοιοκτήτες προτιμούν και επιλέγουν να προβούν σε διάλυση των πλοίων έστω και σε αυτά τα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών.
Όπως όλα δείχνουν, οι προσφερόμενες τιμές θα συνεχίσουν να δέχονται πιέσεις καθώς η προσφορά συνεχίζει να αυξάνεται σε σημείο που οι End Users να μην μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτή. Να σημειώσουμε πως από τις αρχές του χρόνου, περίπου 20 Capes έχουν πάρει το δρόμο προς τα διαλυτήρια.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι εγχώριες τιμές του σιδήρου έπεσαν κατά $ 20/LDT και η ρουπία είναι στα $ 68 προς το δολάριο, το αγοραστικό ενδιαφέρον ήταν αρκετά έντονο φυσικά με όλο το ρίσκο που ενέχει η αγορά λόγω των πτωτικών τιμών που πάντα αυξάνει τον κίνδυνο των επαναδιαπραγματεύσεων.
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει να προσφέρει σε τιμές χαμηλότερες από τις ήδη χαμηλές που επικρατούν στην αγορά προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί την κατάσταση λόγω της υπέρ-προσφοράς, αλλά χωρίς επιτυχία με τους πλοιοκτήτες και τους Cash Buyers να προτιμούν την Ινδία και το Πακιστάν.
Το Πακιστάν, συνεχίζει και παραμένει επιφυλακτικό, λόγω της πτώσης των τιμών του σιδήρου στην Ινδία, με τους End Users σε αρκετές περιπτώσεις να αποσύρουν την οποιαδήποτε προσφορά έχουν κάνει περιμένοντας την αγορά να δείξει κάποια σημάδια σταθεροποίησης.
Στην Κίνα, το πρόγραμμα με τις κρατικά επιδοτούμενες εταιρείες συνεχίζει και υφίσταται, αλλά λόγω της φορολόγησης που επέβαλε η Ινδία στις εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα μάλλον θα δούμε τις προσφερόμενες τιμές να διορθώνουν το επόμενο διάστημα, δεδομένης και της μειωμένης εσωτερικής ζήτησης για σίδηρο.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,817,499 DWT περίπου, εκ των οποίων το 87% (1,578,271 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 13% (239,228 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 225 – $ 255 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 110 – $ 120 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ