
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com S.A.
Η αύξηση των διαλύσεων που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα ουσιαστικά αντικατοπτρίζει την τραγική κατάσταση της ναυλαγοράς, καθώς παρά το γεγονός ότι οι προσφερόμενες τιμές βρίσκονται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, λίγο πάνω από τα $ 200/LDT, οι πλοιοκτήτες προτιμούν και επιλέγουν να προβούν σε διάλυση των πλοίων έστω και σε αυτά τα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών.
Όπως όλα δείχνουν, οι προσφερόμενες τιμές θα συνεχίσουν να δέχονται πιέσεις καθώς η προσφορά συνεχίζει να αυξάνεται σε σημείο που οι End Users να μην μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτή. Να σημειώσουμε πως από τις αρχές του χρόνου, περίπου 20 Capes έχουν πάρει το δρόμο προς τα διαλυτήρια.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι εγχώριες τιμές του σιδήρου έπεσαν κατά $ 20/LDT και η ρουπία είναι στα $ 68 προς το δολάριο, το αγοραστικό ενδιαφέρον ήταν αρκετά έντονο φυσικά με όλο το ρίσκο που ενέχει η αγορά λόγω των πτωτικών τιμών που πάντα αυξάνει τον κίνδυνο των επαναδιαπραγματεύσεων.
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει να προσφέρει σε τιμές χαμηλότερες από τις ήδη χαμηλές που επικρατούν στην αγορά προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί την κατάσταση λόγω της υπέρ-προσφοράς, αλλά χωρίς επιτυχία με τους πλοιοκτήτες και τους Cash Buyers να προτιμούν την Ινδία και το Πακιστάν.
Το Πακιστάν, συνεχίζει και παραμένει επιφυλακτικό, λόγω της πτώσης των τιμών του σιδήρου στην Ινδία, με τους End Users σε αρκετές περιπτώσεις να αποσύρουν την οποιαδήποτε προσφορά έχουν κάνει περιμένοντας την αγορά να δείξει κάποια σημάδια σταθεροποίησης.
Στην Κίνα, το πρόγραμμα με τις κρατικά επιδοτούμενες εταιρείες συνεχίζει και υφίσταται, αλλά λόγω της φορολόγησης που επέβαλε η Ινδία στις εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα μάλλον θα δούμε τις προσφερόμενες τιμές να διορθώνουν το επόμενο διάστημα, δεδομένης και της μειωμένης εσωτερικής ζήτησης για σίδηρο.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,817,499 DWT περίπου, εκ των οποίων το 87% (1,578,271 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 13% (239,228 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 225 – $ 255 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 110 – $ 120 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ