
Εκνευρισμό προκαλεί η συνεχόμενη καθυστέρηση στις αρχαιολογικές και περιβαλλοντικές μελέτες που απαιτούνται για την έναρξη των εργασιών της νέας διώρυγας της Νικαράγουας. Αν και η κινεζικών συμφερόντων HKND Group πρόκειται να επενδύσει ποσά που θα ξεπεράσουν τα 50 δις. δολάρια ΗΠΑ, εφημερίδες της Νικαράγουας αναλύουν ότι ο τοπικός πληθυσμός δεν θεωρεί ότι το έργο τελικά θα ολοκληρωθεί. Έρευνες που δημοσιεύονται στον Τύπο της χώρας αναφέρουν ότι η μεγάλη πλειοψηφία θεωρεί το έργο σημαντικό για την εθνική οικονομία και ανάπτυξη και υποστηρίζει την πρωτοβουλία της κυβέρνησης η οποία θα φέρει σημαντικά συναλλαγματικά έσοδα στη χώρα. Ωστόσο καταγράφεται μια “φιλυποψία” από μεγάλη μερίδα του πληθυσμού αφού η χώρα οδηγείται σε εκλογές τον προσεχή Νοέμβριο. Μερίδα του Τύπου θεωρεί το όλο έργο ένα προεκλογικό πυροτέχνημα που δύσκολα μπορεί να ολοκληρωθεί. Εντούτοις ο κ. Ορτέγα υπόσχεται ότι τα έργα κατασκευής ενός μεγάλους και σημαντικού λιμένα, στην είσοδο του νέου καναλιού στον Ειρηνικό Ωκεανό, θα ξεκινήσουν μέσα στο επόμενο διάστημα. Σε αυτό το πλαίσιο Κινέζοι αξιωματούχοι επισκέφθηκαν, με πλήρη επισημότητα και μεγάλη… δημοσιότητα, την πόλη του Mπρίτο όπου σχεδιάζεται να κατασκευασθεί ο νέος λιμένας. Το νέο κανάλι θα έχει μήκος 170 μίλια και θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία μεγάλης χωρητικότητας τα οποία δεν μπορούν να διασχίσουν τον Παναμά. Αναλυτές και ειδικοί θεωρούν ωστόσο ότι το φιλόδοξο έργο δεν έχει περιθώρια μεγάλης επιτυχίας για αυτό ίσως η κινεζική κοινοπραξία που ανέλαβε την κατασκευή εξασφάλισε συμφωνία εκμετάλλευσης 50 ετών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ