
Εκνευρισμό προκαλεί η συνεχόμενη καθυστέρηση στις αρχαιολογικές και περιβαλλοντικές μελέτες που απαιτούνται για την έναρξη των εργασιών της νέας διώρυγας της Νικαράγουας. Αν και η κινεζικών συμφερόντων HKND Group πρόκειται να επενδύσει ποσά που θα ξεπεράσουν τα 50 δις. δολάρια ΗΠΑ, εφημερίδες της Νικαράγουας αναλύουν ότι ο τοπικός πληθυσμός δεν θεωρεί ότι το έργο τελικά θα ολοκληρωθεί. Έρευνες που δημοσιεύονται στον Τύπο της χώρας αναφέρουν ότι η μεγάλη πλειοψηφία θεωρεί το έργο σημαντικό για την εθνική οικονομία και ανάπτυξη και υποστηρίζει την πρωτοβουλία της κυβέρνησης η οποία θα φέρει σημαντικά συναλλαγματικά έσοδα στη χώρα. Ωστόσο καταγράφεται μια “φιλυποψία” από μεγάλη μερίδα του πληθυσμού αφού η χώρα οδηγείται σε εκλογές τον προσεχή Νοέμβριο. Μερίδα του Τύπου θεωρεί το όλο έργο ένα προεκλογικό πυροτέχνημα που δύσκολα μπορεί να ολοκληρωθεί. Εντούτοις ο κ. Ορτέγα υπόσχεται ότι τα έργα κατασκευής ενός μεγάλους και σημαντικού λιμένα, στην είσοδο του νέου καναλιού στον Ειρηνικό Ωκεανό, θα ξεκινήσουν μέσα στο επόμενο διάστημα. Σε αυτό το πλαίσιο Κινέζοι αξιωματούχοι επισκέφθηκαν, με πλήρη επισημότητα και μεγάλη… δημοσιότητα, την πόλη του Mπρίτο όπου σχεδιάζεται να κατασκευασθεί ο νέος λιμένας. Το νέο κανάλι θα έχει μήκος 170 μίλια και θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία μεγάλης χωρητικότητας τα οποία δεν μπορούν να διασχίσουν τον Παναμά. Αναλυτές και ειδικοί θεωρούν ωστόσο ότι το φιλόδοξο έργο δεν έχει περιθώρια μεγάλης επιτυχίας για αυτό ίσως η κινεζική κοινοπραξία που ανέλαβε την κατασκευή εξασφάλισε συμφωνία εκμετάλλευσης 50 ετών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ