
Ιδιαίτερα ανησυχητικά στοιχεία παρουσιάζουν σε πρόσφατο άρθρο τους οι Financial Times αναφορικά με την κίνηση εμπορικών πλοίων στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Σύμφωνα με τους βρετανούς αναλυτές που επικαλούνται πηγές από το χώρο της διπλωματίας αλλά και των εταιρειών παροχής συστημάτων και προσωπικού ασφαλείας στη ναυτιλία, τα στοιχεία για την εμπορική κίνηση πλοίων στη Μεσόγειο είναι μάλλον… ανησυχητικά και αδιευκρίνιστα, γεννώντας πολλά ερωτηματικά για τους ‘επιβάτες’, τα ‘αντικείμενα’ και τα ‘προϊόντα’ που πραγματικά μεταφέρονται από τη Βόρεια Αφρική προς την Ευρώπη. Ο ρεπόρτερ αναφέρει ότι τον Ιανουάριο, 540 φορτηγά πλοία που κατέπλευσαν τελικά σε ευρωπαϊκά λιμάνια είχαν προηγουμένως προσεγγίσει τα χωρικά ύδατα της Συρίας, τη Λιβύης και του Λιβάνου, χωρίς να είναι απολύτως σαφές ο λόγος του ταξιδιού τους ή το αντικείμενο της φορτωτικής τους.
Ο αριθμός των σκαφών που χρησιμοποιούν σημαίες ευκαιρίας είναι επίσης για το δημοσιογράφο ανησυχητικά αυξημένος: από τα 9.000 πλοία που εισήλθαν στα ευρωπαϊκά ύδατα τον περασμένο μήνα, 5.500 χρησιμοποιούν σημαίες ευκαιρίας.
Οι βρετανικές εφημερίδες και τα ΜΜΕ πιέζουν με αυξανόμενη ένταση την κυβέρνηση Κάμερον να αναλάβει πιο ‘επιθετική’ στάση στο πρόβλημα της πάταξης της τρομοκρατίας αλλά και της μαζικής ‘φυγής’ προσφύγων από την Αφρική και τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη. Με τα ομιχλώδη στοιχεία που παρουσιάζονται αναφορικά με την εμπορική κίνηση των πλοίων στη Μεσόγειο τα βρετανικά ΜΜΕ επιθυμούν μια πιο ενεργή δράση από τους αρμόδιους φορείς στην ΕΕ. Στα δημοσιεύματα ζητείται από την Κομισιόν άμεση παρέμβαση ως προς τον καλύτερο και συστηματικότερο έλεγχο παράνομων πράξεων και μεταφορών στη Μεσόγειο που πιθανώς να εγκυμονούν κινδύνους για την ασφάλειας της Ευρώπης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ