
Εάν οι σημερινές χαμηλές τιμές του πετρελαίου διατηρηθούν για καιρό σε αυτά τα πολύ χαμηλά επίπεδα, τότε -όπως υποστηρίζει μία νέα ανάλυση που είδε το φως στη Νορβηγία- αναμένεται να μειωθεί η αξία των διαθέσιμων πετρελαϊκών κοιτασμάτων της χώρας κατά σχεδόν δύο τρίτα.
Με βάση τους υπολογισμούς του ειδικού γραφείου του υπουργείου Οικονομικών της Νορβηγίας καθώς και τις εκτιμήσεις της ίδιας της υπουργού, Siv Jensen, το περασμένο φθινόπωρο, προκύπτει ότι τα δύο τρίτα του πετρελαϊκού πλούτου της χώρας θα «εξαφανιστεί» εάν οι τιμές του πετρελαίου δεν επανέλθουν σε ανοδική πορεία. Με βάση, λοιπόν, την ανάλυση που δημοσίευσε η νορβηγική εφημερίδα, Dagens Næringsliv, με ειδίκευση σε οικονομικά και επιχειρηματικά νέα, η αξία σε νορβηγικές κορώνες των απολήψιμων ποσοτήτων πετρελαίου από τα κοιτάσματα της Νορβηγίας υπάρχει κίνδυνος να μειωθεί από τα επίπεδα των 4,2 τρισεκατομμυρίων στα περίπου 2,5 τρις.
Έχει ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι ενώ η τιμή του πετρελαίου το καλοκαίρι του 2014 είχε αγγίξει τα $110, πλέον κινείται στα επίπεδα πέριξ των $35.
Επικαλούμενος το σημαντικό ποσοστό της αβεβαιότητας που εμπεριέχεται σε αυτούς τους τύπους των μακροπρόθεσμων προβλέψεων, ο υφυπουργός Οικονομικών Paal Bjørnestad αρνήθηκε να σχολιάσει τα λεπτομερή στοιχεία της ανάλυσης, αλλά σε κάθε περίπτωση -τόνισε- ότι η Νορβηγοί σίγουρα θα βιώσουν στην καθημερινότητά τους τις επιπτώσεις από τις χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου.
Για τον ίδιο, «δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία ότι η σταθερή μείωση των τιμών του πετρελαίου θα καταστήσει τους Νορβηγούς λιγότερο πλούσιους από όσο υπολογίζαμε μέχρι πρότινος».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/StatoilHydro / Oyvind Hagen
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ