
Ο νορβηγικός πετρελαϊκός κολοσσός Statoil, που σε ποσοστό 67% ανήκει στο νορβηγικό κράτος, ανακοίνωσε την απόφασή του να προχωρήσει σε περιορισμό των επενδυτικών του σχεδίων και στην εφαρμογή ενός προγράμματος μείωσης του κόστους λειτουργίας του ομίλου, μετά τα αρνητικά αποτελέσματα του έτους 2015, τα οποία ήρθαν ως αποτέλεσμα των ιδιαιτέρως χαμηλών τιμών του πετρελαίου.
Η εταιρεία για το 2015 παρουσίασε ζημίες 3,96 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ το 2014 είχε κλήσει με κέρδη που είχαν αγγίξει τα 2,30 δισεκατομμύρια ευρώ. Να σημειωθεί, χαρακτηριστικά, ότι για το τέταρτο τρίμηνο του 2015 οι καθαρές ζημίες του ομίλου ανήλθαν σε σχεδόν 960 εκατομμύρια ευρώ.
Ο όμιλος της Statoil με δεδομένες τις ζημίες που κατέγραψε αποφάσισε τον περιορισμό του επενδυτικού του προγράμματος για το τρέχον έτος κατά 3,12 δις ευρώ στα συνολικά 11,60 δις. Επιπλέον, όπως δήλωσε ο Eldar Saetre, ο CEO της Statoil, η εταιρεία προχωρά και σε εφαρμογή ενός αυστηρού προγράμματος περιορισμού του λειτουργικού κόστους του ομίλου κατά 50%, με στόχο ο περιορισμός των δαπανών να αγγίξει τα 2,23 δις ευρώ σε ετήσια βάση.
Να σημειωθεί ότι η Statoil έχει τοποθετήσει πολλές από τις ελπίδες της για ανάκαμψη των οικονομικών της μεγεθών στο μεγάλο κοίτασμα «Johan Sverdrup» της Βόρειας Θάλασσας, το οποίο αναμένεται να αρχίσει να λειτουργεί προς τα τέλη του 2019, και του οποίου το κόστος ανάπτυξης έχει ήδη μειωθεί κατά 7%.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/PHOTO SCANIPXHAGEN OEYVIND STATOIL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ