
Ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της Κορέας, το ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME), ολοκλήρωσε την κατασκευή ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Η μοναδικότητα του συγκεκριμένου πλοίου έγκειται στο γεγονός ότι μπορεί να σπάει τον πάγο μεταφέροντας παράλληλα τεράστιες ποσότητες LNG.
Η ναυπήγηση αυτού του πλοίου είχε την υποστήριξη τόσο της ρωσικής κυβέρνησης και του ίδιου του Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν, όσο και του κρατικού κινεζικού επενδυτικού ταμείου Silk Road Fund, με το τελευταίο να αποτελεί το όχημα για την υλοποίηση αναπτυξιακών σχεδίων που αφορούν στην περιοχή της Ευρασίας.
Το νέο πλοίο μεταφοράς LNG έχει την δυνατότητα να σπάει πάγο πάχους έως και δύο μέτρων και να μεταφέρει 170.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου φυσικού αερίου, μέσα στο πλαίσιο του «Yamal LNG project» από την ρωσική αρκτική και τον λιμένα της Sabetta προς τους λιμένες της Ευρώπης αλλά και προς την Κίνα, την Κορέα και την Ιαπωνία μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού. Πρόκειται για μία ποσότητα φυσικού αερίου με την οποία μπορούν να ικανοποιηθούν όλες οι ανάγκες σε ηλεκτρική ενέργεια των 51.000.000 κατοίκων της Νότιας Κορέας.
Το μήκος του φτάνει τα 300 μέτρα και είναι κατασκευασμένο από πανίσχυρο χάλυβα ικανό να σπάει τον πάγο, ενώ μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα που φτάνει μέχρι και τα εννιά χιλιόμετρα την ώρα. Το πλοίο διαθέτει ένα δίκτυο σωληνώσεων που μεταφέρουν θερμότητα σε όλους τους χώρους του, γεγονός που επιτρέπει στο πλοίο να κινείται ακόμα και σε ακραίες θερμοκρασίες της τάξης των 52 βαθμών Κελσίου υπό το μηδέν.
Το παρθενικό ταξείδι του πλοίου από τα ναυπηγεία της Daewoo στη Νότια Κορέα ξεκίνησε προ ολίγων ημερών, με το πλοίο να κατευθύνεται προς την αρκτική Ρωσία.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής των τεχνικών εργασιών στο ναυπηγείο της Daewoo, Park Doo-Sun «ένα παγοθραυστικό φορτηγό πλοίο είναι πλέον κάτι το συνηθισμένο. Αλλά αυτό που δεν είναι συνηθισμένο είναι ένα παγοθραυστικό που να μπορεί να μεταφέρει και υγροποιημένο φυσικό αέριο».
Το νέο πλοίο ανήκει στη ρωσική εταιρεία «Novatek», που αποτελεί τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο παραγωγό φυσικού αερίου της Ρωσίας, και την έβδομη στον κόσμο μεγαλύτερη –εισηγμένη εταιρεία– παραγωγής φυσικού αερίου. H εταιρεία «Novatek» συνεργάζεται με την Total S.A. και την China National Petroleum Corporation για την υλοποίηση του σχεδίου «Yamal LNG project».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/DAEWOO SOUTH KOREA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ