
Ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της Κορέας, το ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME), ολοκλήρωσε την κατασκευή ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Η μοναδικότητα του συγκεκριμένου πλοίου έγκειται στο γεγονός ότι μπορεί να σπάει τον πάγο μεταφέροντας παράλληλα τεράστιες ποσότητες LNG.
Η ναυπήγηση αυτού του πλοίου είχε την υποστήριξη τόσο της ρωσικής κυβέρνησης και του ίδιου του Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν, όσο και του κρατικού κινεζικού επενδυτικού ταμείου Silk Road Fund, με το τελευταίο να αποτελεί το όχημα για την υλοποίηση αναπτυξιακών σχεδίων που αφορούν στην περιοχή της Ευρασίας.
Το νέο πλοίο μεταφοράς LNG έχει την δυνατότητα να σπάει πάγο πάχους έως και δύο μέτρων και να μεταφέρει 170.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου φυσικού αερίου, μέσα στο πλαίσιο του «Yamal LNG project» από την ρωσική αρκτική και τον λιμένα της Sabetta προς τους λιμένες της Ευρώπης αλλά και προς την Κίνα, την Κορέα και την Ιαπωνία μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού. Πρόκειται για μία ποσότητα φυσικού αερίου με την οποία μπορούν να ικανοποιηθούν όλες οι ανάγκες σε ηλεκτρική ενέργεια των 51.000.000 κατοίκων της Νότιας Κορέας.
Το μήκος του φτάνει τα 300 μέτρα και είναι κατασκευασμένο από πανίσχυρο χάλυβα ικανό να σπάει τον πάγο, ενώ μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα που φτάνει μέχρι και τα εννιά χιλιόμετρα την ώρα. Το πλοίο διαθέτει ένα δίκτυο σωληνώσεων που μεταφέρουν θερμότητα σε όλους τους χώρους του, γεγονός που επιτρέπει στο πλοίο να κινείται ακόμα και σε ακραίες θερμοκρασίες της τάξης των 52 βαθμών Κελσίου υπό το μηδέν.
Το παρθενικό ταξείδι του πλοίου από τα ναυπηγεία της Daewoo στη Νότια Κορέα ξεκίνησε προ ολίγων ημερών, με το πλοίο να κατευθύνεται προς την αρκτική Ρωσία.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής των τεχνικών εργασιών στο ναυπηγείο της Daewoo, Park Doo-Sun «ένα παγοθραυστικό φορτηγό πλοίο είναι πλέον κάτι το συνηθισμένο. Αλλά αυτό που δεν είναι συνηθισμένο είναι ένα παγοθραυστικό που να μπορεί να μεταφέρει και υγροποιημένο φυσικό αέριο».
Το νέο πλοίο ανήκει στη ρωσική εταιρεία «Novatek», που αποτελεί τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο παραγωγό φυσικού αερίου της Ρωσίας, και την έβδομη στον κόσμο μεγαλύτερη –εισηγμένη εταιρεία– παραγωγής φυσικού αερίου. H εταιρεία «Novatek» συνεργάζεται με την Total S.A. και την China National Petroleum Corporation για την υλοποίηση του σχεδίου «Yamal LNG project».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/DAEWOO SOUTH KOREA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ