
Η άρση των κυρώσεων σε βάρος της Τεχεράνης αναμένεται να έχει άμεσα οφέλη και για τον κρατικό αερομεταφορέα της χώρας, τις Ιρανικές Αερογραμμές (Iran Air). Οι κυρώσεις που είχαν επιβληθεί στο Ιράν αφορούσαν και τη δυνατότητα της χώρας να αγοράζει νέα αεροσκάφη από τους δύο μεγαλύτερους κατασκευαστές αεροσκαφών του κόσμου την AIRBUS και την BOEING.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία η Τεχεράνη πρόκειται να προβεί σε πρώτη φάση στην αγορά 114 αεροσκαφών από την AIRBUS, την ευρωπαϊκή βιομηχανία κατασκευής αεροσκαφών με έδρα την Τουλούζη.
Η Τεχεράνη πρόκειται να αγοράσει τόσο νέας κατασκευής όσο και μεταχειρισμένα επιβατικά αεροσκάφη μέσων αποστάσεων και στενής ακράτους της σειράς Α320, καθώς και της σειράς Α340, που είναι τετρακινητήρια αεροσκάφη, ευρείας ατράκτου και μεγάλων αποστάσεων. Μάλιστα τα δύο πρώτα Α340 πρόκειται να παραδοθούν στις Ιρανικές Αερογραμμές τον προσεχή Ιούλιο. Στόχος της εταιρείας είναι η ουσιαστική βελτίωση του λειτουργικού της κόστους, καθώς και η βελτίωση των δεικτών αξιοπιστίας και ασφάλειας.
Η συμφωνία για την αγορά των αεροσκαφών από την AIRBUS, ύψους αρκετών δισεκατομμυρίων, αναμένεται να υπογραφεί στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης του Ιρανού Προέδρου στο Παρίσι, Χασάν Ροχανί.
Ο Ροχανί αφίχθη στο Παρίσι την Τετάρτη το απόγευμα και πέραν της πιθανής συμφωνίας για την αγορά των αεροσκαφών, η ιρανική αντιπροσωπεία αναμένεται να κλείσει σημαντικές συμφωνίες και με γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Όμως καθώς φαίνεται πέραν της AIRBUS και η BOEING αναμένεται να προχωρήσει στο άμεσο μέλλον σε συζητήσεις με τις Ιρανικές Αερογραμμές, με τις τελευταίες σε πρώτη φάση να έχουν δείξει ενδιαφέρον για τα αεροσκάφη τύπου 737 και 777.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ABEDIN TAHERKENAREH
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…

Ένα τεχνολογικά εξελιγμένο πλοίο ιχθυοκαλλιέργειας παραδόθηκε την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, στην πόλη Τζαντσιάνγκ της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ, που είναι ένα δυναμικό οικονομικό κέντρο στη νότια…

Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ