
Σε απελπισία οδηγείται η μεγαλύτερη πετρελαιοπαραγωγός χώρα της Λατινικής Αμερικής. Ο πληθωρισμός στη Βενεζουέλα θα φθάσει το 720% το 2016,κυρίως λόγω της πτώσης των τιμών του πετρελαίου και της έλλειψης στη διάθεση της αγοράς βασικών προϊόντων, όπως προειδοποίησε την περασμένη Παρασκευή το ΔΝΤ.
“Στη Βενεζουέλα, οι μακροχρόνιες στρεβλώσεις της μακροοικοινομικής πολιτικής και των δημοσιονομικών ανισορροπιών είχαν ήδη έχει επιβλαβή αποτελέσματα για την οικονομία πριν από την κατάρρευση των τιμών του πετρελαίου”, δήλωσε εκπρόσωπος του ΔΝΤ σε πρόσφατη ανακοίνωση.
Η έλλειψη σκληρού νομίσματος οδήγησε σε έλλειψη βασικών αγαθών στην αγορά και οι εκτεταμένες ελλείψεις κυρίως τροφίμων συνεχίζουν να οδηγούν τις καταναλωτικές τιμές εκτός ελέγχου. Ήδη η χώρα αντιμετωπίζει υψηλό πληθωρισμό, περίπου 275% για το 2015.
Η Κεντρική Τράπεζα της Βενεζουέλας ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι ο πληθωρισμός είχε φτάσει το 141,5% τον περασμένο Σεπτέμβριο και ότι η οικονομία συρρικνώθηκε 7,1% κατά το τρίτο τρίμηνο.
Η χώρα είναι ένας σημαντικός παραγωγός πετρελαίου και εξαρτάται από τις πωλήσεις και τις εξαγωγές του μαύρου χρυσού αφού παρήγαγε περίπου 2,3 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου ημερησίως τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με μια έκθεση του ΟΠΕΚ.
Το επίπεδο παραγωγής παρέμεινε σταθερό από το 2014, παρά τη μείωση των τιμών κατά 77% από τον Ιούνιο του 2014.
Ως μέλος του ΟΠΕΚ, η Βενεζουέλα έχει υποστηρίξει σθεναρά τη μείωση παραγωγής αλλά και συμπράξεις και νέες στρατηγικές για την παραγωγή πετρελαίου, προκειμένου να μειωθεί η ξέφρενη πτώση των τιμών. Όμως, παρά την υποστήριξη από το Ιράν και τα αφρικανικά κράτη- μέλη, ο ΟΠΕΚ έχει αντισταθεί σε μείωση της παραγωγής και αλλαγή πλεύσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ