
Σε απελπισία οδηγείται η μεγαλύτερη πετρελαιοπαραγωγός χώρα της Λατινικής Αμερικής. Ο πληθωρισμός στη Βενεζουέλα θα φθάσει το 720% το 2016,κυρίως λόγω της πτώσης των τιμών του πετρελαίου και της έλλειψης στη διάθεση της αγοράς βασικών προϊόντων, όπως προειδοποίησε την περασμένη Παρασκευή το ΔΝΤ.
“Στη Βενεζουέλα, οι μακροχρόνιες στρεβλώσεις της μακροοικοινομικής πολιτικής και των δημοσιονομικών ανισορροπιών είχαν ήδη έχει επιβλαβή αποτελέσματα για την οικονομία πριν από την κατάρρευση των τιμών του πετρελαίου”, δήλωσε εκπρόσωπος του ΔΝΤ σε πρόσφατη ανακοίνωση.
Η έλλειψη σκληρού νομίσματος οδήγησε σε έλλειψη βασικών αγαθών στην αγορά και οι εκτεταμένες ελλείψεις κυρίως τροφίμων συνεχίζουν να οδηγούν τις καταναλωτικές τιμές εκτός ελέγχου. Ήδη η χώρα αντιμετωπίζει υψηλό πληθωρισμό, περίπου 275% για το 2015.
Η Κεντρική Τράπεζα της Βενεζουέλας ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι ο πληθωρισμός είχε φτάσει το 141,5% τον περασμένο Σεπτέμβριο και ότι η οικονομία συρρικνώθηκε 7,1% κατά το τρίτο τρίμηνο.
Η χώρα είναι ένας σημαντικός παραγωγός πετρελαίου και εξαρτάται από τις πωλήσεις και τις εξαγωγές του μαύρου χρυσού αφού παρήγαγε περίπου 2,3 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου ημερησίως τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με μια έκθεση του ΟΠΕΚ.
Το επίπεδο παραγωγής παρέμεινε σταθερό από το 2014, παρά τη μείωση των τιμών κατά 77% από τον Ιούνιο του 2014.
Ως μέλος του ΟΠΕΚ, η Βενεζουέλα έχει υποστηρίξει σθεναρά τη μείωση παραγωγής αλλά και συμπράξεις και νέες στρατηγικές για την παραγωγή πετρελαίου, προκειμένου να μειωθεί η ξέφρενη πτώση των τιμών. Όμως, παρά την υποστήριξη από το Ιράν και τα αφρικανικά κράτη- μέλη, ο ΟΠΕΚ έχει αντισταθεί σε μείωση της παραγωγής και αλλαγή πλεύσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ