
Οι γερμανικοί λιμένες αντιμετωπίζουν νέες σημαντικές προκλήσεις όπως: αύξηση των διακινούμενων εμπορευμάτων, εντεινόμενο ανταγωνισμό, πιο μεγάλες απαιτήσεις για προστασία του περιβάλλοντος και ασφάλεια. Με στόχο την πλέον αποτελεσματική αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση ενέκρινε το νέο σχέδιο λιμενικής πολιτικής, που φέρει τον τίτλο «2015 National Port Concept».
Πιο συγκεκριμένα η γερμανική κυβέρνηση συνεργασίας έχει αποφασίσει να θέσει σε εφαρμογή όλες εκείνες τις πολιτικές που θα επιτρέψουν την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των γερμανικών λιμένων, με την έμφαση στην παρούσα φάση να δίνεται στην βελτίωση της διασυνδεσιμότητας μεταξύ των θαλάσσιων και ποτάμιων λιμένων της Γερμανίας, που είναι σημαντικοί για το διεθνές εμπόριο.
Βέβαια, το νέο στρατηγικό σχέδιο της γερμανικής κυβέρνησης για τους λιμένες της χώρας έχει έναν ορίζοντα εφαρμογής δέκα ετών, δίνοντας έτσι τον απαραίτητο χρόνο σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, κρατικούς και μη, να εκθέσουν με άνεση τις απόψεις και τις προτάσεις τους και να ληφθούν εν συνεχεία από κοινού συγκεκριμένα μέτρα.
Οι στόχοι που τίθενται σε αυτό το νέο στρατηγικό πλάνο της γερμανικής κυβέρνησης, στην περαιτέρω διαμόρφωση και υλοποίηση του οποίου συμμετέχουν ενεργά τα ομόσπονδα κρατίδια, οι επιχειρηματικοί φορείς καθώς και συνδικαλιστικοί φορείς της Γερμανίας, είναι οι εξής:
(α) επέκταση των λιμενικών υποδομών, όπου αυτό απαιτείται,
(β) ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των λιμένων,
(γ) προστασία του περιβάλλοντος και του κλίματος,
(δ) παροχή υψηλής ποιότητας επαγγελματικής κατάρτισης και απασχόλησης, και
(ε) διασφάλιση όρων ασφάλειας και πρόληψης κινδύνων.
Ο επικεφαλής που θα συντονίζει την εφαρμογή της νέας εθνικής λιμενικής πολιτικής θα είναι ο Υφυπουργός του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Maurizio Gambarini
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ