
Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει τη χειρότερη κρίση της εδώ και πάρα πολλά χρόνια, εξαιτίας των πολύ «φτηνών» δανείων για νεότευκτα που δόθηκαν στους ναυτιλιακούς οίκους στο παρελθόν και της οικονομικής επιβράδυνσης της Κίνας.
Με αυτό τον πρόλογο η βρετανική εφημερίδα «Telegraph» μεταδίδει στην κοινή γνώμη τη μεγάλη ανησυχία του City για το μέλλον της αγοράς του ξηρού φορτίου που έμμεσα επηρεάζει και τους χιλιάδες επαγγελματίες της παραναυτιλίας στη βρετανική πρωτεύουσα.
Η εφημερίδα στη συγκεκριμένη αρθρογραφία στέκεται ιδιαίτερα στις δήλωσε του Jeremy Penn, διευθύνοντος συμβούλου του Baltic Exchange στο Λονδίνο ο οποίος εμφανίζεται σχετικά ανήσυχος για το μέλλον των bulkers.
«Οι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν τη δύσκολη απόφαση του αν πρέπει να ρίξουν για λίγο καιρό τις άγκυρες προσμένοντας καλύτερες εποχές», πρόσθεσε ο κ Penn επισημαίνοντας ότι η παρατεταμένη κρίση θυμίζει τη δεκαετία του 1980.
Ο επικεφαλής του BDI τόνισε ωστόσο ότι αργά η γρήγορα θα δούμε σταδιακά αυξανόμενους παροπλισμούς. Στις προηγούμενες δεκαετίες το δέσιμο των πλοίων γινόταν με μεγαλύτερη «ευκολία» αλλά οι σημερινές συνθήκες και τα πάγια έξοδα του σύγχρονου- πανάκριβου πλοίου είναι μια πιο δύσκολη διαδικασία τονίζει ο κ Penn. Αποτέλεσμα της νέας τάξης πραγμάτων είναι ότι παρά την ύφεση δεν έχουν δέσει όσα πλοία έδεναν στο παρελθόν.
Στο άρθρο της Telegraph γίνεται επίσης ιδιαίτερη αναφορά στα πλοία- ζόμπι, τα οποία δέχονται ναύλους σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.
Ένα πλοίο ζόμπι είναι σύμφωνα με το δημοσίευμα ένα πλοίο για το οποίο ο πλοιοκτήτης μπορεί ενδεχομένως να αποπληρώσει τους τόκους για τα δάνεια και τα χρέη του στο σχετικά άμεσο μέλλον αλλά δεν πρόκειται ποτέ να γίνει έγκαιρα αποπληρωμή του κεφαλαίου.
«Οι πλοιοκτήτες και οι επαγγελματίες που επιχειρούν ακόμη στην αγορά ξηρού φορτίου προφανώς εξακολουθούν να πιστεύουν ότι υπάρχει ελπίδα για ανάκαμψη στο κοντινό μέλλον και ότι η βελτίωση της αγοράς θα έρθει πριν αποθαρρυνθούν εντελώς», δήλωσε ο κ Penn.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ