
Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει τη χειρότερη κρίση της εδώ και πάρα πολλά χρόνια, εξαιτίας των πολύ «φτηνών» δανείων για νεότευκτα που δόθηκαν στους ναυτιλιακούς οίκους στο παρελθόν και της οικονομικής επιβράδυνσης της Κίνας.
Με αυτό τον πρόλογο η βρετανική εφημερίδα «Telegraph» μεταδίδει στην κοινή γνώμη τη μεγάλη ανησυχία του City για το μέλλον της αγοράς του ξηρού φορτίου που έμμεσα επηρεάζει και τους χιλιάδες επαγγελματίες της παραναυτιλίας στη βρετανική πρωτεύουσα.
Η εφημερίδα στη συγκεκριμένη αρθρογραφία στέκεται ιδιαίτερα στις δήλωσε του Jeremy Penn, διευθύνοντος συμβούλου του Baltic Exchange στο Λονδίνο ο οποίος εμφανίζεται σχετικά ανήσυχος για το μέλλον των bulkers.
«Οι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν τη δύσκολη απόφαση του αν πρέπει να ρίξουν για λίγο καιρό τις άγκυρες προσμένοντας καλύτερες εποχές», πρόσθεσε ο κ Penn επισημαίνοντας ότι η παρατεταμένη κρίση θυμίζει τη δεκαετία του 1980.
Ο επικεφαλής του BDI τόνισε ωστόσο ότι αργά η γρήγορα θα δούμε σταδιακά αυξανόμενους παροπλισμούς. Στις προηγούμενες δεκαετίες το δέσιμο των πλοίων γινόταν με μεγαλύτερη «ευκολία» αλλά οι σημερινές συνθήκες και τα πάγια έξοδα του σύγχρονου- πανάκριβου πλοίου είναι μια πιο δύσκολη διαδικασία τονίζει ο κ Penn. Αποτέλεσμα της νέας τάξης πραγμάτων είναι ότι παρά την ύφεση δεν έχουν δέσει όσα πλοία έδεναν στο παρελθόν.
Στο άρθρο της Telegraph γίνεται επίσης ιδιαίτερη αναφορά στα πλοία- ζόμπι, τα οποία δέχονται ναύλους σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.
Ένα πλοίο ζόμπι είναι σύμφωνα με το δημοσίευμα ένα πλοίο για το οποίο ο πλοιοκτήτης μπορεί ενδεχομένως να αποπληρώσει τους τόκους για τα δάνεια και τα χρέη του στο σχετικά άμεσο μέλλον αλλά δεν πρόκειται ποτέ να γίνει έγκαιρα αποπληρωμή του κεφαλαίου.
«Οι πλοιοκτήτες και οι επαγγελματίες που επιχειρούν ακόμη στην αγορά ξηρού φορτίου προφανώς εξακολουθούν να πιστεύουν ότι υπάρχει ελπίδα για ανάκαμψη στο κοντινό μέλλον και ότι η βελτίωση της αγοράς θα έρθει πριν αποθαρρυνθούν εντελώς», δήλωσε ο κ Penn.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ