
Ο ναύαρχος Paul Zukunft, ο διοικητής της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, στην οποία ανήκουν και τα παγοθραυστικά των Η.Π.Α., δήλωσε την περασμένη εβδομάδα σε ομιλία του στην Ουάσινγκτον ότι έχουν γίνει δύο βασικά βήματα προς την κατεύθυνση της διασφάλισης και η χώρα θα διαθέτει ένα ισχυρό παγοθραυστικό μετά το 2020.
Το πρώτο βήμα, κατά τον ναύαρχο Zukunft, θα είναι μία συνάντηση τον ερχόμενο Μάρτιο μεταξύ των υπαλλήλων της ακτοφυλακής και των εκπροσώπων της ναυπηγικής βιομηχανίας των ΗΠΑ έτσι ώστε να γίνει μία εποικοδομητική συζήτηση και ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τη δυνατότητα ή μη των ΗΠΑ να ναυπηγήσουν ένα βαρύ παγοθραυστικό. Να σημειωθεί ότι η τελευταία φορά που οι ΗΠΑ κατασκεύασαν ένα βαρύ παγοθραυστικό -το Polar Sea- ήταν πριν από 38 χρόνια, το 1977.
Ο ναύαρχος Zukunft φαίνεται ότι σήμερα έχει όλη την υποστήριξη που χρειάζεται στα σχέδιά του για ναυπήγηση ενός βαρέος παγοθραυστικού. Αλλά αυτό που ο ίδιος χρειάζεται περισσότερο είναι η αναγκαία χρηματοδότηση, που για την κατασκευή ενός τέτοιου πλοίου θα πρέπει να αγγίζει ποσά της τάξης του $1 δις. Βέβαια, αυτό το ποσόν που απαιτείται για την κατασκευή ενός νέου παγοθραυστικού είναι αντίστοιχο με αυτό που ο ναύαρχος διαθέτει για την κατασκευή νέων αλλά και την και επισκευή όλων των υπαρχόντων τύπων πλοίων που έχει στη διάθεσή της η Αμερικανική Ακτοφυλακή.
Ωστόσο, μετά την τελευταία επίσκεψη του Μπαράκ Ομπάμα στην Αλάσκα, τον περασμένο Αύγουστο, και την εκεί εκφρασθείσα από τον ίδιο τον Αμερικανό πρόεδρο πίστη του στην ανάγκη να αποκτήσει η Αμερική νέα παγοθραυστικά, το μέλλον διαγράφεται μάλλον πιο αισιόδοξο για την Αμερικανική Ακτοφυλακή. Μάλιστα, ο ναύαρχος Zukunft εμφανίστηκε βέβαιος ότι ο ομοσπονδιακός προϋπολογισμός του 2017 θα προβλέπει αρκετά χρήματα για να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία της απόκτησης πολλαπλών βαρέων παγοθραυστικών.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι με βάση μία μελέτη της Αμερικανικής Ακτοφυλακής του 2015 οι ανάγκες της υπηρεσίας μπορούν να καλυφθούν πλήρως με την παρουσία τριών βαρέων και τριών μεσαίων παγοθραυστικών.
Στο εντυπωσιακό video που ακολουθεί μπορείτε να παρακολουθήσετε το Polar Star, ένα από τα βαρειά παγοθραυστικά της Αμερικανικής Ακτοφυλακής να σπάει πάγους πλέοντας προς τον ερευνητικό σταθμό του McMurdo στην Ανταρκτική.
Μπορείτε να δείτε το video εδώ.
https://www.youtube.com/watch?v=sqd2H0_-CE8
Φωτό: AΠΕ-ΜΠΕ/PA2 MARIANA O’LEARY / US COAST GUARD
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ