
Ο ναύαρχος Paul Zukunft, ο διοικητής της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, στην οποία ανήκουν και τα παγοθραυστικά των Η.Π.Α., δήλωσε την περασμένη εβδομάδα σε ομιλία του στην Ουάσινγκτον ότι έχουν γίνει δύο βασικά βήματα προς την κατεύθυνση της διασφάλισης και η χώρα θα διαθέτει ένα ισχυρό παγοθραυστικό μετά το 2020.
Το πρώτο βήμα, κατά τον ναύαρχο Zukunft, θα είναι μία συνάντηση τον ερχόμενο Μάρτιο μεταξύ των υπαλλήλων της ακτοφυλακής και των εκπροσώπων της ναυπηγικής βιομηχανίας των ΗΠΑ έτσι ώστε να γίνει μία εποικοδομητική συζήτηση και ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τη δυνατότητα ή μη των ΗΠΑ να ναυπηγήσουν ένα βαρύ παγοθραυστικό. Να σημειωθεί ότι η τελευταία φορά που οι ΗΠΑ κατασκεύασαν ένα βαρύ παγοθραυστικό -το Polar Sea- ήταν πριν από 38 χρόνια, το 1977.
Ο ναύαρχος Zukunft φαίνεται ότι σήμερα έχει όλη την υποστήριξη που χρειάζεται στα σχέδιά του για ναυπήγηση ενός βαρέος παγοθραυστικού. Αλλά αυτό που ο ίδιος χρειάζεται περισσότερο είναι η αναγκαία χρηματοδότηση, που για την κατασκευή ενός τέτοιου πλοίου θα πρέπει να αγγίζει ποσά της τάξης του $1 δις. Βέβαια, αυτό το ποσόν που απαιτείται για την κατασκευή ενός νέου παγοθραυστικού είναι αντίστοιχο με αυτό που ο ναύαρχος διαθέτει για την κατασκευή νέων αλλά και την και επισκευή όλων των υπαρχόντων τύπων πλοίων που έχει στη διάθεσή της η Αμερικανική Ακτοφυλακή.
Ωστόσο, μετά την τελευταία επίσκεψη του Μπαράκ Ομπάμα στην Αλάσκα, τον περασμένο Αύγουστο, και την εκεί εκφρασθείσα από τον ίδιο τον Αμερικανό πρόεδρο πίστη του στην ανάγκη να αποκτήσει η Αμερική νέα παγοθραυστικά, το μέλλον διαγράφεται μάλλον πιο αισιόδοξο για την Αμερικανική Ακτοφυλακή. Μάλιστα, ο ναύαρχος Zukunft εμφανίστηκε βέβαιος ότι ο ομοσπονδιακός προϋπολογισμός του 2017 θα προβλέπει αρκετά χρήματα για να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία της απόκτησης πολλαπλών βαρέων παγοθραυστικών.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι με βάση μία μελέτη της Αμερικανικής Ακτοφυλακής του 2015 οι ανάγκες της υπηρεσίας μπορούν να καλυφθούν πλήρως με την παρουσία τριών βαρέων και τριών μεσαίων παγοθραυστικών.
Στο εντυπωσιακό video που ακολουθεί μπορείτε να παρακολουθήσετε το Polar Star, ένα από τα βαρειά παγοθραυστικά της Αμερικανικής Ακτοφυλακής να σπάει πάγους πλέοντας προς τον ερευνητικό σταθμό του McMurdo στην Ανταρκτική.
Μπορείτε να δείτε το video εδώ.
https://www.youtube.com/watch?v=sqd2H0_-CE8
Φωτό: AΠΕ-ΜΠΕ/PA2 MARIANA O’LEARY / US COAST GUARD
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ