
Η απόφαση για άρση των κυρώσεων εναντίον του Ιράν σηματοδοτεί και την επιστροφή στην κανονικότητα των δεξαμενόπλοιων του ιρανικού εμπορικού στόλου. Υπολογίζεται ότι ιρανικά δεξαμενόπλοια 14,1 εκατομμυρίων dwt θα επανέλθουν στις παγκόσμιες αγορές και τους λιμένες, η συνολική αξία των οποίων αγγίζει σήμερα τα $2.775 εκατομμύρια.
Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία ο ιρανικός στόλος των VLCC βρίσκεται στην όγδοη θέση της διεθνούς κατάταξης, με βάση πάντα την αξία του. Από την άλλη, η NITC, η Εθνική Ιρανική Εταιρεία Δεξαμενόπλοιων, η οποία διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο σε VLCC της χώρας, καταλαμβάνει την έκτη θέση στον κόσμο, διαθέτοντας 37 VLCC, συνολικής αξίας $2.176 εκατομμυρίων.
Να σημειώσουμε ότι η Εθνική Ιρανική Εταιρεία Δεξαμενόπλοιων είναι θυγατρική της Εθνικής Ιρανική Πετρελαϊκής Εταιρείας, η οποία ιδιωτικοποιήθηκε το 2009. Από το 2011, η NITC ανήκει στα ταμεία της διαχείρισης των συντάξεων για 5 εκατομμύρια Ιρανούς.
Η NITC πριν την επιβολή των διεθνών κυρώσεων αποτελούσε τη μεγαλύτερη εταιρεία δεξαμενόπλοιων στη Μέση Ανατολή και την τέταρτη μεγαλύτερη στον κόσμο. Η εταιρεία αναλάμβανε τη μεταφορά ιρανικού αργού πετρελαίου στις διεθνείς αγορές και δραστηριοποιούνταν, επίσης, σε διασυνοριακές συναλλαγές φορτίων αργού πετρελαίου για περίπου 150 μεγάλες εταιρείες πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένης της Royal Dutch Shell, Total SA, της Saudi Aramco καθώς και των κρατικών παραγωγών σε Κουβέιτ και Αμπού Ντάμπι.
Στους στόχους της εταιρείας είναι μέσα στα επόμενα 20 χρόνια να έχει κυριαρχήσει στις θαλάσσιες μεταφορές.
Στοιχεία & πίνακες VesselsValue Ltd
Φωτό: NIOC/photo by Mojtaba Mohseni
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ