
Η απόφαση για άρση των κυρώσεων εναντίον του Ιράν σηματοδοτεί και την επιστροφή στην κανονικότητα των δεξαμενόπλοιων του ιρανικού εμπορικού στόλου. Υπολογίζεται ότι ιρανικά δεξαμενόπλοια 14,1 εκατομμυρίων dwt θα επανέλθουν στις παγκόσμιες αγορές και τους λιμένες, η συνολική αξία των οποίων αγγίζει σήμερα τα $2.775 εκατομμύρια.
Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία ο ιρανικός στόλος των VLCC βρίσκεται στην όγδοη θέση της διεθνούς κατάταξης, με βάση πάντα την αξία του. Από την άλλη, η NITC, η Εθνική Ιρανική Εταιρεία Δεξαμενόπλοιων, η οποία διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο σε VLCC της χώρας, καταλαμβάνει την έκτη θέση στον κόσμο, διαθέτοντας 37 VLCC, συνολικής αξίας $2.176 εκατομμυρίων.
Να σημειώσουμε ότι η Εθνική Ιρανική Εταιρεία Δεξαμενόπλοιων είναι θυγατρική της Εθνικής Ιρανική Πετρελαϊκής Εταιρείας, η οποία ιδιωτικοποιήθηκε το 2009. Από το 2011, η NITC ανήκει στα ταμεία της διαχείρισης των συντάξεων για 5 εκατομμύρια Ιρανούς.
Η NITC πριν την επιβολή των διεθνών κυρώσεων αποτελούσε τη μεγαλύτερη εταιρεία δεξαμενόπλοιων στη Μέση Ανατολή και την τέταρτη μεγαλύτερη στον κόσμο. Η εταιρεία αναλάμβανε τη μεταφορά ιρανικού αργού πετρελαίου στις διεθνείς αγορές και δραστηριοποιούνταν, επίσης, σε διασυνοριακές συναλλαγές φορτίων αργού πετρελαίου για περίπου 150 μεγάλες εταιρείες πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένης της Royal Dutch Shell, Total SA, της Saudi Aramco καθώς και των κρατικών παραγωγών σε Κουβέιτ και Αμπού Ντάμπι.
Στους στόχους της εταιρείας είναι μέσα στα επόμενα 20 χρόνια να έχει κυριαρχήσει στις θαλάσσιες μεταφορές.
Στοιχεία & πίνακες VesselsValue Ltd
Φωτό: NIOC/photo by Mojtaba Mohseni
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ