
Η απόφαση για άρση των κυρώσεων εναντίον του Ιράν σηματοδοτεί και την επιστροφή στην κανονικότητα των δεξαμενόπλοιων του ιρανικού εμπορικού στόλου. Υπολογίζεται ότι ιρανικά δεξαμενόπλοια 14,1 εκατομμυρίων dwt θα επανέλθουν στις παγκόσμιες αγορές και τους λιμένες, η συνολική αξία των οποίων αγγίζει σήμερα τα $2.775 εκατομμύρια.
Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία ο ιρανικός στόλος των VLCC βρίσκεται στην όγδοη θέση της διεθνούς κατάταξης, με βάση πάντα την αξία του. Από την άλλη, η NITC, η Εθνική Ιρανική Εταιρεία Δεξαμενόπλοιων, η οποία διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο σε VLCC της χώρας, καταλαμβάνει την έκτη θέση στον κόσμο, διαθέτοντας 37 VLCC, συνολικής αξίας $2.176 εκατομμυρίων.
Να σημειώσουμε ότι η Εθνική Ιρανική Εταιρεία Δεξαμενόπλοιων είναι θυγατρική της Εθνικής Ιρανική Πετρελαϊκής Εταιρείας, η οποία ιδιωτικοποιήθηκε το 2009. Από το 2011, η NITC ανήκει στα ταμεία της διαχείρισης των συντάξεων για 5 εκατομμύρια Ιρανούς.
Η NITC πριν την επιβολή των διεθνών κυρώσεων αποτελούσε τη μεγαλύτερη εταιρεία δεξαμενόπλοιων στη Μέση Ανατολή και την τέταρτη μεγαλύτερη στον κόσμο. Η εταιρεία αναλάμβανε τη μεταφορά ιρανικού αργού πετρελαίου στις διεθνείς αγορές και δραστηριοποιούνταν, επίσης, σε διασυνοριακές συναλλαγές φορτίων αργού πετρελαίου για περίπου 150 μεγάλες εταιρείες πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένης της Royal Dutch Shell, Total SA, της Saudi Aramco καθώς και των κρατικών παραγωγών σε Κουβέιτ και Αμπού Ντάμπι.
Στους στόχους της εταιρείας είναι μέσα στα επόμενα 20 χρόνια να έχει κυριαρχήσει στις θαλάσσιες μεταφορές.




Στοιχεία & πίνακες VesselsValue Ltd
Φωτό: NIOC/photo by Mojtaba Mohseni
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ