
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Αναζωπύρωση της αγοράς είχαμε το τελευταίο διάστημα, κυρίως σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα σε Capes και Panamax, καθώς η πτώση της ναυλαγοράς δεν έχει αφήσει άλλη επιλογή στους πλοιοκτήτες παρά το γεγονός ότι οι προσφερόμενες τιμές έχουν μειωθεί κατά 50% σε διάρκεια ενός χρόνου περίπου. Παρά το γεγονός ότι οι τιμές έχουν διορθώσει δραματικά, εικάζεται ότι υπάρχει ακόμη περιθώριο περαιτέρω διόρθωσης όχι μόνο λόγω της υπέρ-προσφοράς αλλά γιατί παράλληλα έχει μειωθεί και ο αριθμός των διαλυτηρίων που είναι σε λειτουργία ενώ ταυτόχρονα συνεχίζεται η αθρόα εισαγωγή σιδήρου από την Κίνα.
Στην Ινδία, οι τιμές του σιδήρου μέσα σε μία εβδομάδα έχασαν $ 32/LDT κατατάσσοντας την Ινδία στην τελευταία θέση από πλευράς προσφερόμενων τιμών, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι End Buyers να αρχίσουν να απέχουν από την αγορά υπό τον φόβο ότι οι τιμές θα πέσουν και άλλο ενώ παράλληλα αυξάνεται και ο κίνδυνος των επαναδιαπραγματεύσεων.
Το Μπαγκλαντές, τις τελευταίες 2 εβδομάδες του προηγούμενο έτους επέδειξε έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον και συνεχίζει με αυτό το ρυθμό, εκμεταλλευόμενο τις χαμηλές τιμές που επικρατούν και παρά το γεγονός ότι αρκετά από τα διαλυτήρια έχουν αρχίσει και γεμίζουν.
Το Πακιστάν, ενώ ήταν έτοιμο να επιστρέψει στην αγορά, θορυβήθηκε από την πτώση των τιμών του σιδήρου στην Ινδία με αποτέλεσμα ενώ υπάρχει ζήτηση οι End Buyers μείωσαν τις προσφερόμενες τιμές και απέχουν από την αγορά αναμένοντας τις εξελίξεις.
Στην Κίνα, η γνωστή λογική των κρατικών επιδοτήσεων κρατά την αγορά απασχολημένη μην αφήνοντας περιθώρια για αύξηση των τιμών και ανταγωνισμού με τις ανωτέρω αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,181,309 DWT περίπου, εκ των οποίων το 90,5% (1,066,457 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 9,5% (113,852 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 265 – $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ