
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Αναζωπύρωση της αγοράς είχαμε το τελευταίο διάστημα, κυρίως σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα σε Capes και Panamax, καθώς η πτώση της ναυλαγοράς δεν έχει αφήσει άλλη επιλογή στους πλοιοκτήτες παρά το γεγονός ότι οι προσφερόμενες τιμές έχουν μειωθεί κατά 50% σε διάρκεια ενός χρόνου περίπου. Παρά το γεγονός ότι οι τιμές έχουν διορθώσει δραματικά, εικάζεται ότι υπάρχει ακόμη περιθώριο περαιτέρω διόρθωσης όχι μόνο λόγω της υπέρ-προσφοράς αλλά γιατί παράλληλα έχει μειωθεί και ο αριθμός των διαλυτηρίων που είναι σε λειτουργία ενώ ταυτόχρονα συνεχίζεται η αθρόα εισαγωγή σιδήρου από την Κίνα.
Στην Ινδία, οι τιμές του σιδήρου μέσα σε μία εβδομάδα έχασαν $ 32/LDT κατατάσσοντας την Ινδία στην τελευταία θέση από πλευράς προσφερόμενων τιμών, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι End Buyers να αρχίσουν να απέχουν από την αγορά υπό τον φόβο ότι οι τιμές θα πέσουν και άλλο ενώ παράλληλα αυξάνεται και ο κίνδυνος των επαναδιαπραγματεύσεων.
Το Μπαγκλαντές, τις τελευταίες 2 εβδομάδες του προηγούμενο έτους επέδειξε έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον και συνεχίζει με αυτό το ρυθμό, εκμεταλλευόμενο τις χαμηλές τιμές που επικρατούν και παρά το γεγονός ότι αρκετά από τα διαλυτήρια έχουν αρχίσει και γεμίζουν.
Το Πακιστάν, ενώ ήταν έτοιμο να επιστρέψει στην αγορά, θορυβήθηκε από την πτώση των τιμών του σιδήρου στην Ινδία με αποτέλεσμα ενώ υπάρχει ζήτηση οι End Buyers μείωσαν τις προσφερόμενες τιμές και απέχουν από την αγορά αναμένοντας τις εξελίξεις.
Στην Κίνα, η γνωστή λογική των κρατικών επιδοτήσεων κρατά την αγορά απασχολημένη μην αφήνοντας περιθώρια για αύξηση των τιμών και ανταγωνισμού με τις ανωτέρω αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,181,309 DWT περίπου, εκ των οποίων το 90,5% (1,066,457 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 9,5% (113,852 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 265 – $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Σε μια σαφή επίδειξη εμπιστοσύνης προς την αγορά της Αφρικής, ο παγκόσμιος κολοσσός logistics, DHL Group, ανακοίνωσε ένα επενδυτικό πλάνο που υπερβαίνει τα 300…
Ένα επενδυτικό πλάνο-μαμούθ εξήγγειλε πρόσφατα η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Νότιας Κορέας. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η HMM έχει τοποθετήσει…
Η αναβολή του IMO Net-Zero Framework έφερε στην επιφάνεια τη διχογνωμία που επικρατούσε εντός των κύκλων της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναφορικά με το εν λόγω…
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ