
Οι δύο μεγαλύτεροι λιμένες της Ολλανδίας, το Άμστερνταμ και το Ρότερνταμ, ανανέωσαν τη συμφωνία εταιρικής σχέσης και συνεργασίας τους για επιπλέον πέντε χρόνια. Η συμφωνία μεταξύ των δύο λιμένων υπεγράφη για πρώτη φορά το 2010 και επρόκειτο να λήξει στις 31 Δεκέμβρη του 2015. Όμως οι αρχές των δύο λιμένων ήταν απόλυτα ικανοποιημένες από τα θετικά αποτελέσματα της μεταξύ τους συνεργασίας, γεγονός που τις οδήγησε στην απόφαση για ανανέωσή της. Το σημαντικότερο ίσως αποτέλεσμα της συνεργασίας των δύο λιμένων θεωρείται η πρόσφατη έναρξη λειτουργίας στο Άμστερνταμ του HaMIS (Harbour Master Management Information System), που ήρθε να αντικαταστήσει το μέχρι πρότινος σε ισχύ σύστημα «Pontis».
Πιο συγκεκριμένα, το 2010 ένας από τους στόχους της συνεργασίας ήταν να διερευνηθούν οι δυνατότητες για ένα κοινό σύστημα διαχείρισης πληροφοριών κίνησης πλοίων στους λιμένες του Άμστερνταμ και του Ρότερνταμ καθώς και διαχείρισης των πληροφοριών που άπτονται της επιθεώρησής τους. Τα σχέδια για την δημιουργία του νέου συστήματος, που φέρει την ονομασία HaMIS, εν τέλει καρποφόρησαν και το σύστημα έχει πλέον τεθεί σε πλήρη λειτουργία και στους δύο λιμένες. Μέσω του HaMIS οι ολλανδικές λιμενικές αρχές θα επιτύχουν επίσης και έναν καλύτερο έλεγχο ως προς την διαχείριση των πληροφοριών που αφορούν στην διάθεση των αποβλήτων των πλοίων που προσεγγίζουν τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας.
Όμως πέραν του HaMIS οι λιμένες του Άμστερνταμ και του Ρότερνταμ επιδιώκουν να αναζητήσουν και νέα πεδία συνεργασίας που επεκτείνονται στους τομείς των λιμενικών υποδομών, της διαχείρισης πληροφοριών που αφορούν σε πλοία εσωτερικής ναυσιπλοΐας και φορτηγίδων, καθώς και στον τομέα ενίσχυσης των συνδυασμένων μεταφορών. Τέλος, οι δύο λιμένες βλέπουν ευκαιρίες συνεργασίας και στα πεδία της προστασίας του περιβάλλοντος και της καινοτομίας, καθώς και της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ROBIN UTRECHT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ