
Η κύρωση της Σύμβασης για τη διαχείριση του έρματος (BWMC) από το Μαρόκο, την Ινδονησία και την Γκάνα, το Νοέμβριο του 2015 προκάλεσε έκπληξη στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα αλλά οδήγησε σε… θρίλερ τη διεθνή διπλωματική κοινότητα αφού το τονάζ των χωρών αυτών προκαλεί ακόμα και σήμερα πλήρη σύγχυση.
Σαράντα-επτά χώρες έχουν πλέον επικυρώσει τη σύμβαση, δηλαδή περισσότερες από το όριο των 30 χωρών που απαιτείται, αλλά το… θρίλερ αφορά το τονάζ των χωρών αυτών που θα πρέπει να ξεπερνά το 35% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Η σύμβαση θα τεθεί σε ισχύ δώδεκα μήνες μετά την εκπλήρωση της συμβατικής απαίτησης σχετικά με τη χωρητικότητα.
Τα αριθμητικά στοιχεία που αφορούν τη χωρητικότητα των κρατών μελών προέρχονται από τα στοιχεία που δίδονται στη Γραμματεία του ΙΜΟ από την IHS Maritime. Τα στοιχεία παρέχονται σε τακτική βάση στον ΙΜΟ, δύο φορές κάθε χρόνο, στις 31 Δεκεμβρίου, για τους σκοπούς και απαιτήσεις των Συνθηκών, και στις 30 Ιουνίου για τον καθορισμό των οικονομικών υποχρεώσεων όλων των κρατών μελών του ΙΜΟ.
Τα φετινά στοιχεία που συγκεντρώθηκαν στις 16 Δεκεμβρίου 2015, παρέχουν κάποια ανεπιβεβαίωτα δεδομένα που πιθανώς να οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι όροι περί χωρητικότητας της σύμβασης BWM έχουν εκπληρωθεί, σχεδόν όμως οριακά. Η κεντρική γραμματεία τουυ IMO επαλήθευσε επίσης ότι μεταξύ Ιουνίου και Νοεμβρίου 2015, ορισμένα συμβαλλόμενα μέρη διαφοροποίησαν τα στοιχεία τους περί τονάζ σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Υπό το πρίσμα αυτό, ο Γενικός Γραμματέας Koji Sekimizu ζήτησε πλήρη έλεγχο των δεδομένων χωρητικότητας προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσο η σύμβαση BWM θα τεθεί σε ισχύ το 2016
Η IHS Maritime & Trade θα επαληθεύσει τα στοιχεία της χωρητικότητας αλλά τα ακριβή δεδομένα θα ανακοινωθούν μετά τη διαδικασία επαλήθευσης, στις αρχές του επόμενου έτους (2016). Αν οι επικυρώσεις από το Μαρόκο, την Ινδονησία και την Γκάνα αγγίξουν το όριο που ορίζει η Σύμβαση, η BWMC θα τεθεί σε ισχύ στις 24 Νοεμβρίου το 2016.
Ωστόσο ο απερχόμενος Γενικός Γραμματέας Sekimizu ζητά από όλες τις χώρες, ιδιαίτερα τις χώρες με μεγάλους εμπορικούς στόλους, να κυρώσουν άμεσα τη Σύμβαση BWM.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ