
Η κύρωση της Σύμβασης για τη διαχείριση του έρματος (BWMC) από το Μαρόκο, την Ινδονησία και την Γκάνα, το Νοέμβριο του 2015 προκάλεσε έκπληξη στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα αλλά οδήγησε σε… θρίλερ τη διεθνή διπλωματική κοινότητα αφού το τονάζ των χωρών αυτών προκαλεί ακόμα και σήμερα πλήρη σύγχυση.
Σαράντα-επτά χώρες έχουν πλέον επικυρώσει τη σύμβαση, δηλαδή περισσότερες από το όριο των 30 χωρών που απαιτείται, αλλά το… θρίλερ αφορά το τονάζ των χωρών αυτών που θα πρέπει να ξεπερνά το 35% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Η σύμβαση θα τεθεί σε ισχύ δώδεκα μήνες μετά την εκπλήρωση της συμβατικής απαίτησης σχετικά με τη χωρητικότητα.
Τα αριθμητικά στοιχεία που αφορούν τη χωρητικότητα των κρατών μελών προέρχονται από τα στοιχεία που δίδονται στη Γραμματεία του ΙΜΟ από την IHS Maritime. Τα στοιχεία παρέχονται σε τακτική βάση στον ΙΜΟ, δύο φορές κάθε χρόνο, στις 31 Δεκεμβρίου, για τους σκοπούς και απαιτήσεις των Συνθηκών, και στις 30 Ιουνίου για τον καθορισμό των οικονομικών υποχρεώσεων όλων των κρατών μελών του ΙΜΟ.
Τα φετινά στοιχεία που συγκεντρώθηκαν στις 16 Δεκεμβρίου 2015, παρέχουν κάποια ανεπιβεβαίωτα δεδομένα που πιθανώς να οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι όροι περί χωρητικότητας της σύμβασης BWM έχουν εκπληρωθεί, σχεδόν όμως οριακά. Η κεντρική γραμματεία τουυ IMO επαλήθευσε επίσης ότι μεταξύ Ιουνίου και Νοεμβρίου 2015, ορισμένα συμβαλλόμενα μέρη διαφοροποίησαν τα στοιχεία τους περί τονάζ σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Υπό το πρίσμα αυτό, ο Γενικός Γραμματέας Koji Sekimizu ζήτησε πλήρη έλεγχο των δεδομένων χωρητικότητας προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσο η σύμβαση BWM θα τεθεί σε ισχύ το 2016
Η IHS Maritime & Trade θα επαληθεύσει τα στοιχεία της χωρητικότητας αλλά τα ακριβή δεδομένα θα ανακοινωθούν μετά τη διαδικασία επαλήθευσης, στις αρχές του επόμενου έτους (2016). Αν οι επικυρώσεις από το Μαρόκο, την Ινδονησία και την Γκάνα αγγίξουν το όριο που ορίζει η Σύμβαση, η BWMC θα τεθεί σε ισχύ στις 24 Νοεμβρίου το 2016.
Ωστόσο ο απερχόμενος Γενικός Γραμματέας Sekimizu ζητά από όλες τις χώρες, ιδιαίτερα τις χώρες με μεγάλους εμπορικούς στόλους, να κυρώσουν άμεσα τη Σύμβαση BWM.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ