
H κορυφαία κινεζική κρατική αρχή, αρμόδια για θέματα ρύθμισης θεμάτων ανταγωνισμού, επέβαλε πρόστιμα σε σημαντικές διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες ύψους 407 εκατομμυρίων yuan (63 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ), για μονοπωλιακές πρακτικές που διαστρεβλώνουν τον υγιή ανταγωνισμό. Οι εν λόγω εταιρείες ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος της κινεζικής αγοράς θαλασσίων μεταφορών.
Σύμφωνα με την αρμόδια Επιτροπή (National Development and Reform Commission) η πολύμηνη έρευνα, που διήρκεσε σχεδόν ένα έτος, απέδειξε ότι οι εταιρείες είχαν συμφωνήσει να “χωρίσουν” την αγορά μεταξύ τους αλλά και να καθορίσουν υψηλές τιμές για τις φορτωτικές από και προς Κίνα. Τα πρόστιμα κυμαίνονται μεταξύ 6 και 9% των συνολικών πωλήσεων των εταιρειών από και προς την Κίνα.
Οι περισσότερες από τις παραβάσεις αφορούν τις θαλάσσιες μεταφορές αυτοκίνητων με αποτέλεσμα την αδικαιολόγητη αύξηση των τιμών στις τιμές των οχημάτων που πωλούνται στην Κίνα. Το πιο βαρύ πρόστιμο έχει κληθεί να αποδώσει η Eukor Car Carriers Inc. το οποίο αγγίζει τα 284 εκατομμύρια yuan. Η Wallenius Wilhelmsen Logistics, κλήθηκε να πληρώσει 45 εκατομμύρια yuan, και η Mitsui O.S.K. Lines Ltd.38 εκατομμύρια yuan.
Επιπλέον 8 εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν κληθεί να δικαιολογήσουν την μη έγκυρη ανακοίνωση των τιμολογίων τους σε δρομολόγια από και προς την Κίνα. Ανάμεσα στις εταιρείες που επιβλήθηκαν ή θα επιβληθούν σημαντικά πρόστιμα περιλαμβάνονται οι κολοσσοί του χώρου Gold Star Line, Pacific International Lines, Maersk Line, Nansung Shipping, Cheng Lie Navigation, COSCO Container Lines Co, Hanjin Shipping Co. and Zim Integrated Shipping. Το πρόστιμο που πρόκειται να επιβληθεί αγγίζει τα 169.500 δολάρια ΗΠΑ.
Η στροφή του Πεκίνου προς νέες πολιτικές και νομοθετικές παρεμβάσεις εναντίον μονοπωλιακών πρακτικών ή συγκροτήσεων καρτέλ έχει ξαφνιάσει διεθνείς παρατηρητές που υποδέχονται με σκεπτικισμό την έντονη δράση των αρμόδιων κινεζικών αρχών. Αν και το Πεκίνο υποστηρίζει ότι οι έλεγχοι και οι παρεμβάσεις των ελεγκτικών αρχών αφορούν όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, διεθνείς αναλυτές θεωρούν ότι σε συγκεκριμένες περιπτώσεις τα δρακόντεια μέτρα αφορούν κυρίως πολυεθνικές εταιρείες και όχι κινεζικούς κολοσσούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ