
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ίδια με την προηγούμενη εβδομάδα είναι η εικόνα στον χώρο των διαλύσεων, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει δραστηριότητα, καθώς οι πλοιοκτήτες που έχουν πάρει την απόφαση της διάλυσης θέλουν να ολοκληρώσουν την πράξη πριν την περίοδο των εορτών, καθώς η ναυλαγορά δεν δείχνει σημάδια βελτίωσης ενώ ταυτόχρονα αιωρείται και ο «φόβος» ότι οι τιμές ενδεχομένως να διολισθήσουν περισσότερο λόγω της αυξημένης προσφοράς πλοίων κυρίως σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και Containers.
Στην Ινδία, η επιβολή φόρου στις φθηνές Κινεζικές εισαγωγές σιδήρου, έδωσε ώθηση στην αγορά κυρίως σε Panamax, για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και για Containers, παρά το γεγονός ότι η ρουπία έχει πέσει στις 67 προς το δολάριο και ότι μόνο 20 – 25 διαλυτήρια έχουν καταφέρει να «επιβιώσουν» και να παραμένουν ανοιχτά.
Στο Μπαγκλαντές, ύστερα από ένα σύντομο διάστημα αποχής, λόγω αγορών το προηγούμενο διάστημα, οι End Buyers σιγά – σιγά βγαίνουν και πάλι στην αγορά αλλά με ιδιαίτερα επιλεκτική διάθεση και ενδεχομένως να χρειαστούν μερικές εβδομάδες πριν επιστρέψει δυναμικά.
Το Πακιστάν, για άλλη μία φορά ήρθε αντιμέτωπο με τις φθηνές Κινεζικές εισαγωγές με αποτέλεσμα να μείνει εκτός αγοράς και όπως όλα δείχνουν αν η Κυβέρνηση δεν λάβει μέτρα ώστε να μειωθούν οι εισαγωγές τότε το Πακιστάν δεν θα είναι σε θέση να ανταγωνιστεί τις άλλες αγορές όσο αφορά τις προσφερόμενες τιμές από τους End Buyers.
Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών και την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις διαλύτριες και όχι μόνο χώρες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 773,232 DWT περίπου, εκ των οποίων το 75% (580,873 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 10,5% (80,736 DWT) δεξαμενόπλοια και το 14,5% (111,623 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ