
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ίδια με την προηγούμενη εβδομάδα είναι η εικόνα στον χώρο των διαλύσεων, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει δραστηριότητα, καθώς οι πλοιοκτήτες που έχουν πάρει την απόφαση της διάλυσης θέλουν να ολοκληρώσουν την πράξη πριν την περίοδο των εορτών, καθώς η ναυλαγορά δεν δείχνει σημάδια βελτίωσης ενώ ταυτόχρονα αιωρείται και ο «φόβος» ότι οι τιμές ενδεχομένως να διολισθήσουν περισσότερο λόγω της αυξημένης προσφοράς πλοίων κυρίως σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και Containers.
Στην Ινδία, η επιβολή φόρου στις φθηνές Κινεζικές εισαγωγές σιδήρου, έδωσε ώθηση στην αγορά κυρίως σε Panamax, για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και για Containers, παρά το γεγονός ότι η ρουπία έχει πέσει στις 67 προς το δολάριο και ότι μόνο 20 – 25 διαλυτήρια έχουν καταφέρει να «επιβιώσουν» και να παραμένουν ανοιχτά.
Στο Μπαγκλαντές, ύστερα από ένα σύντομο διάστημα αποχής, λόγω αγορών το προηγούμενο διάστημα, οι End Buyers σιγά – σιγά βγαίνουν και πάλι στην αγορά αλλά με ιδιαίτερα επιλεκτική διάθεση και ενδεχομένως να χρειαστούν μερικές εβδομάδες πριν επιστρέψει δυναμικά.
Το Πακιστάν, για άλλη μία φορά ήρθε αντιμέτωπο με τις φθηνές Κινεζικές εισαγωγές με αποτέλεσμα να μείνει εκτός αγοράς και όπως όλα δείχνουν αν η Κυβέρνηση δεν λάβει μέτρα ώστε να μειωθούν οι εισαγωγές τότε το Πακιστάν δεν θα είναι σε θέση να ανταγωνιστεί τις άλλες αγορές όσο αφορά τις προσφερόμενες τιμές από τους End Buyers.
Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών και την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις διαλύτριες και όχι μόνο χώρες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 773,232 DWT περίπου, εκ των οποίων το 75% (580,873 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 10,5% (80,736 DWT) δεξαμενόπλοια και το 14,5% (111,623 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ