
Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών εύχεται σε όλους τους αναγνώστες του Χρόνια Πολλά και Καλά, και ιδιαιτέρως στους ναυτικούς μας εύχεται καλά ταξίδια και καλές θάλασσες. Και σήμερα που ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο στολίζει τα περισσότερα σπίτια ας μην ξεχνάμε τη μακρά ναυτική μας παράδοση, που για χρόνια ήθελε αντί ελάτου να μας «συντροφεύει» ένα καράβι αυτές τις ημέρες των εορτών.
Άλλωστε, πριν από όχι και τόσο πολλά χρόνια, μπορούσε κανείς να συναντήσει ένα στολισμένο καραβάκι σε πολλά ελληνικά σπίτια. Επίσης, σε πολλές περιοχές της χώρας, συνηθιζόταν να στολίζεται ένα καραβάκι από τα παιδιά όταν αυτά πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι για να πουν τα κάλαντα. Μάλιστα μέσα στο καραβάκι τα παιδιά φύλαγαν τα κάθε λογής γλυκίσματα και τα χριστόψωμα που έπαιρναν ως φίλεμα από τις νοικοκυρές, αφού βέβαια τους είχαν πρώτα τραγουδήσει τα κάλαντα.
Το καράβι, όπως αρκετοί λαογράφοι σημειώνουν, συμβολίζει την αρχή της νέας πορείας που πήρε η ζωή των ανθρώπων μετά την γέννηση του Χριστού. Είναι ένα έθιμο που υποχώρησε σιγά-σιγά με το πέρασμα του χρόνου. Αλλά σε πολλές περιοχές της χώρας μας, και κυρίως στους ναυτότοπους και στα νησιά μας, είναι πολλοί εκείνοι που επιμένουν να το διατηρούν.
Το ελληνικό παραδοσιακό καραβάκι δε συμβολίζει, όμως, μόνο την καινούρια πλεύση του ανθρώπου στην ζωή, αλλά αποτελεί και ένα είδος τιμής και καλωσορίσματος στους ναυτικούς, που επέστρεφαν από τα μακρινά ταξίδια τους.
Και οι ευχές των Ναυτικών Χρονικών κλείνουν με κάλαντα γεμάτα θάλασσα, καράβια και αλμύρα, που τραγουδούν ακόμα και σήμερα τα παιδιά στα νησιά των Κυκλάδων:
Σένα σου πρέπει αφέντη μου
καράβι ν’αρματώσεις
και τα σκοινιά του καραβιού
να τα μαλαματώσεις…
Σένα σου πρέπει αφέντη μου
κάραβι από την Πόλη,
όντας το φέρεις στο νησί
να το ζηλεύουν όλοι…
Να έχει απάνω το Σταυρό
και την Αγία Σοφία
όντας γυρνάς στα πέλαγα
να έχεις ευλογία…
Να έχει πάνω την ευχή
απ το Πατριαρχείο
και από τον “Αγιο Δέσποτα
να μην δουγιάς θηρίο…
Σένα σου πρέπει αφέντη μου
καράβι από την Μάλτα
τσαι κείνο που χεις στο νησί
να το τραβάς για βάρκα…
Στη φωτογραφία δεξαμενόπλοιο στις ακτές του Λιβάνου. Κάτω από το άγρυπνο βλέμμα της Θεοτόκου.
(Πηγή φωτό ΑΠΕ)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ