
Και νέα καθυστέρηση αναμένεται στο άνοιγμα της νέας διώρυγας του Παναμά, που διανοίγεται δίπλα στην ήδη υπάρχουσα. Η πρώτη είναι περίπου εκατό ετών και δεν μπορεί να εξυπηρετήσει νέου τύπου πλοία, όπως τα Post-Panamax, των οποίων η χωρητικότητα ξεπερνά σε ορισμένες περιπτώσεις τους 100.000 κόρους (dwt).
Η απόφαση κατασκευής μίας νέας διώρυγας ήταν για την κυβέρνηση του Παναμά σχεδόν μονόδρομος αφού το πιθανό κλείσιμο του καναλιού για εργασίες διαπλάτυνσης θα προκαλούσε προβλήματα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα.
Όμως η ολοκλήρωση κατασκευής της νέας διώρυγας αντιμετωπίζει νέες καθυστερήσεις, καθώς πριν από λίγους μήνες είχαν παρουσιαστεί ρήγματα σε μία από τις λεκάνες από την μεριά του Ειρηνικού Ωκεανού, των οποίων οι επιδιορθώσεις θα απαιτήσουν αρκετό επιπλέον χρόνο.
Από την πλευρά τους, βέβαια, οι εργοληπτικές εταιρείες που έχουν αναλάβει το όλο έργο αφήνουν να εννοηθεί ότι οι χρονικές καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην κατασκευή της νέας διώρυγας έχουν να κάνουν περισσότερο με τις μη έγκαιρες πληρωμές τους παρά με τις τεχνικές δυσκολίες του συνολικού έργου.
Συγκεκριμένα, η ανάδοχος κοινοπραξία GUPC ισχυρίστηκε πρόσφατα ότι η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά (ACP) δεν έχει προβεί σε εξόφληση των υποχρεώσεών της απέναντί της, και κατά συνέπεια οι υφιστάμενες καθυστερήσεις στο έργο έχουν να κάνουν με την ελλιπή χρηματοδότησή του.
Ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά (ACP), Jorge Quijano, δήλωσε ότι σε κάθε περίπτωση τα εγκαίνια της νέας διώρυγας αναμένεται να πραγματοποιηθούν μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2016, με τις δοκιμές ναυσιπλοΐας να αρχίζουν τον επόμενο Απρίλιο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Arturo Wong
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ