
Και νέα καθυστέρηση αναμένεται στο άνοιγμα της νέας διώρυγας του Παναμά, που διανοίγεται δίπλα στην ήδη υπάρχουσα. Η πρώτη είναι περίπου εκατό ετών και δεν μπορεί να εξυπηρετήσει νέου τύπου πλοία, όπως τα Post-Panamax, των οποίων η χωρητικότητα ξεπερνά σε ορισμένες περιπτώσεις τους 100.000 κόρους (dwt).
Η απόφαση κατασκευής μίας νέας διώρυγας ήταν για την κυβέρνηση του Παναμά σχεδόν μονόδρομος αφού το πιθανό κλείσιμο του καναλιού για εργασίες διαπλάτυνσης θα προκαλούσε προβλήματα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα.
Όμως η ολοκλήρωση κατασκευής της νέας διώρυγας αντιμετωπίζει νέες καθυστερήσεις, καθώς πριν από λίγους μήνες είχαν παρουσιαστεί ρήγματα σε μία από τις λεκάνες από την μεριά του Ειρηνικού Ωκεανού, των οποίων οι επιδιορθώσεις θα απαιτήσουν αρκετό επιπλέον χρόνο.
Από την πλευρά τους, βέβαια, οι εργοληπτικές εταιρείες που έχουν αναλάβει το όλο έργο αφήνουν να εννοηθεί ότι οι χρονικές καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην κατασκευή της νέας διώρυγας έχουν να κάνουν περισσότερο με τις μη έγκαιρες πληρωμές τους παρά με τις τεχνικές δυσκολίες του συνολικού έργου.
Συγκεκριμένα, η ανάδοχος κοινοπραξία GUPC ισχυρίστηκε πρόσφατα ότι η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά (ACP) δεν έχει προβεί σε εξόφληση των υποχρεώσεών της απέναντί της, και κατά συνέπεια οι υφιστάμενες καθυστερήσεις στο έργο έχουν να κάνουν με την ελλιπή χρηματοδότησή του.
Ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά (ACP), Jorge Quijano, δήλωσε ότι σε κάθε περίπτωση τα εγκαίνια της νέας διώρυγας αναμένεται να πραγματοποιηθούν μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2016, με τις δοκιμές ναυσιπλοΐας να αρχίζουν τον επόμενο Απρίλιο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Arturo Wong
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ