
Του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
Πτώση κατέγραψε ο γενικός δείκτης της Σαουδικής Αραβίας, Tawadul All Share Index (TASI), “πέφτοντας” σε ιστορικά χαμηλά παρόμοια με αυτά του 2012. Συγκεκριμένα ο δείκτης έκλεισε στις 6.709 μονάδες (στις 15 Δεκεμβρίου), 32% χαμηλότερα από το ιστορικό υψηλό του 2015 που σημειώθηκε τον περασμένο Απρίλιο με τον δείκτη να φτάνει τις 9.900 μονάδες.
Σαφώς η καθίζηση οφείλεται στην απότομη πτώση της τιμής του πετρελαίου, με το brent να έχει σημειώσει συρρίκνωση 47% για το αντίστοιχο διάστημα. Η μεγαλύτερη σε αξία αγοράς μετοχή, αυτή της Saudi Basic Industries είχε απώλειες 2,9% και συνεχίζει να παρουσιάζει διαρκή μείωση.
Η Saudi Telecom, η μεγαλύτερη εταιρεία τηλεπικοινωνιών είχε απώλειες της τάξης του 1,1% ενώ μουδιασμένος εμφανίστηκε και ο κλάδος του λιανεμπορίου με πτώση 4%.
Σε δηλώσεις της η National Commercial Bank of Saudi Arabia, αναφέρει πως λόγω της αστάθειας στην τιμή του πετρελαίου σε συνδυασμό με τις περιστολές εξόδων στους εταιρικούς προϋπολογισμούς, αναμένεται να επηρεαστούν άμεσα οι δαπάνες του καταναλωτή. Ο κλάδος του λιανικού εμπορίου εμφανίζει σχετική αδυναμία, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, ενώ ο ρυθμός αύξησης των τιμών στις συναλλαγές του λιανικού εμπορίου παραμένει χαμηλός, σε επίπεδα 2008.
Η πτώση αυτή του γενικού δείκτη αντικατοπτρίζει την πορεία της εθνικής οικονομίας. Μια τέτοια περίπτωση χαμηλότερων αποδόσεων σε μεγέθη τόσο χρηματιστηριακά αλλά και πραγματικά, κάνει το επενδυτικό κοινό επιφυλακτικό.
Αυτό που απαιτείται από μεγάλους παραγωγούς εντός ή εκτός του ΟΠΕΚ αλλά και τα μεγαθήρια, τις κρατικές επιχειρήσεις είναι να πείσουν τους επενδυτές και τα ενδιαφερόμενα μέρη ότι οποιαδήποτε ανάκαμψη θα είναι βιώσιμη, ειδικά μπροστά από τη δυναμική επιστροφή του Ιράν προς την αγορά και τις εξαγωγές, αν και τα διεθνή μέσα ενημέρωσης προμηνύουν επερχόμενες δυσμενείς συνθήκες για το μέλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ