
Σύμφωνα με δηλώσεις του λιμενάρχη του Ροστόφ-ον-Ντον, Pavel Zakharchenko, από τον εμπορικό λιμένα του Ροστόφ, στην Αζοφική Θάλασσα, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2015 διακινήθηκαν συνολικά 15.966 εκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων, μειωμένοι κατά 5,8% σε σχέση με το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2014.
Οι μεταφορτώσεις αργού πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων μειώθηκαν κατά 4,2% στους 4.961.000 τόνους, τα χύδην φορτία (πλην σιτηρών) μειώθηκαν κατά 18,2% (3.015.000 τόνοι), το scrap μετάλλων μειώθηκε κατά 10,8% (542.000 τόνοι), ενώ τα διακινηθέντα χύδην υγρά φορτία μειώθηκαν κατά 16,4% στους 333.000 τόνους σε σχέση με το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2014. Από την άλλη τα φορτία σιτηρών που μεταφορτώθηκαν αυξήθηκαν κατά 1,8% στους 4.961.000 τόνους, τα φορτία μετάλλων κατά 13,1% στους 451.000 τόνους, και τα φορτία άνθρακα και οπτάνθρακα κατά 25,9% στους 1.144.000 τόνους.
Από την πλευρά του ο Pavel Zakharchenko δήλωσε ότι η μείωση που παρατηρήθηκε στα φορτία που διακινήθηκαν από τον λιμένα του Ροστόφ-ον-Ντον θα πρέπει να αποδοθεί κατά κύριο λόγο στη μείωση της transit δραστηριότητας του λιμένα, που συνολικά για την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2015 άγγιξε το 33,7%.
Έχει ενδιαφέρον ότι σημαντική μείωση παρουσίασε και η κίνηση εμπορευμάτων στον λιμένα του Αζόφ. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε ο λιμέναρχης Vladimir Bragin, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2015 από το Αζόφ διακινήθηκαν 8.978.000 τόνοι εμπορευμάτων, που μεταφράζεται σε ετήσια μείωση της τάξης του 22,3%.
Συγκεκριμένα, κατά την προαναφερθείσα περίοδο τα φορτία σιτηρών που μεταφορτώθηκαν μειώθηκαν κατά 1,4% (4.833.000 τόνοι), τα πετρελαϊκά προϊόντα κατά 48,4% (2.936.000 τόνοι), ενώ τα φορτία άνθρακα που μεταφορτώθηκαν μειώθηκαν κατά 35,8% στους 595.000 τόνους.
Επίσης, σημαντική μείωση κατέγραψε και ο αριθμός των πλοίων που εισήλθαν και εξήλθαν από τον λιμένα του Αζόφ, που βρίσκεται στις εκβολές του ποταμού Ντον στην Αζοφική. Συγκεκριμένα στο Αζόφ εισήλθαν κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2015 3.914 πλοία και αναχώρησαν 3.898 ενώ κατά το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι είχαν αφιχθεί 4.276 και είχαν αναχωρήσει 4.771 πλοία.
Και ενώ στα ρωσικά λιμάνια του Ροστόφ-ον-Ντον και του Αζόφ η κίνηση εμφανίζεται σημαντικά μειωμένη, στον αντίποδα αύξηση παρουσιάζουν τα φορτία που διακινήθηκαν από τα ουκρανικά λιμάνια. Συγκεκριμένα κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2015 από τους λιμένες της Ουκρανίας διακινήθηκαν συνολικά 131.760.000 τόνοι εμπορευμάτων, που μεταφράζεται σε αύξηση 1,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014, όπως δήλωσε η Αρχή των Θαλάσσιων Λιμένων της χώρας.
Φωτό: ΑΠΕ/PHOTOMIG
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ