
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Αυξημένη ήταν η δραστηριότητα την προηγούμενη εβδομάδα στον τομέα των διαλύσεων, όχι γιατί υπήρξε κάποια βελτίωση στις προσφερόμενες τιμές, εν αντιθέσει η τάση ήταν και παραμένει πτωτική, αλλά λόγω της ιδιαίτερα αρνητικής ναυλαγοράς για αρκετά μεγάλο διάστημα, όπου τα έσοδα των πλοίων δεν καλύπτουν καν τα έξοδα τους, που ανάγκασε τους πλοιοκτήτες κυρίως του μεγαλύτερου ηλικιακά τονάζ να αποδεχτεί τις χαμηλές προσφερόμενες τιμές και να λάβει την απόφαση της διάλυσης. Μόνο την τελευταία εβδομάδα καταγράφηκαν πάνω από 15 Panamax να είναι υποψήφια προς πώληση για διάλυση και ένας σημαντικός αριθμός Containers.
Η Ινδία, λόγω της πτώσης των τιμών στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές κατάφερε να μπει και πάλι στην αγορά, ιδιαίτερα στα Containers, παρά το γεγονός ότι η ρουπία βρίσκεται στις 66 προς το δολάριο και οι εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό. Αναφορικά με τις εισαγωγές, συζητείται όλο και πιο έντονα η επιβολή φόρου όπου όποτε και αν γίνει θα δώσει περεταίρω ώθηση στην αγορά.
Στο Μπαγκλαντές, οι γνωστοί και φερέγγυοι End Buyers έχουν καλύψει τις ανάγκες τους από τις αγορές των προηγούμενων εβδομάδων και το μόνο ενδιαφέρον είναι από τους όχι και τόσο γνωστούς End Buyers οι οποίοι όμως αντιμετωπίζουν προβλήματα με τις τράπεζες στο άνοιγμα των LCs και γι’ αυτό συνιστάται προσοχή στους υποψήφιους πωλητές.
Το Πακιστάν, εκμεταλλεύτηκε την υπέρ-προσφορά τονάζ, ιδιαίτερα των Panamax και επέστρεψε στην αγορά και πάλι κλείνοντας έναν σημαντικό αριθμό πλοίων σε αρκετά χαμηλές τιμές, ενώ ακόμη αναμένεται να δούμε αν θα ληφθούν τα πολυσυζητημένα μέτρα στις Κινεζικές εισαγωγές σιδήρου.
Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών και την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις διαλύτριες και όχι μόνο χώρες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,151,783 DWT περίπου, εκ των οποίων το 67% (768,124 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 13% (152,406 DWT) δεξαμενόπλοια (FPSO), και το 20% (231,253 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 265 – $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ