
H αισιοδοξία και το ευνοϊκό κλίμα στην αγορά των LPG αναμένεται να μειωθούν από το δεύτερο εξάμηνο του 2016, αφού αρκετά VLGCs θα παραδοθούν με αποτέλεσμα η προσφορά να υπερβαίνει κατά πολύ τη ζήτηση πλοίων, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της Drewry.
Τα κέρδη στη συγκεκριμένη αγορά ήταν σε καλά επίπεδα για το 2015, κατά λόγω της αύξησης των εξαγωγών των ΗΠΑ αλλά και των μεγάλων αποστάσεων των ταξιδιών ανάμεσα στους τερματικούς σταθμούς των πλοίων που ναυλώθηκαν.Η αύξηση των εξαγωγών LPG από τις ΗΠΑ προς τις αγορές της Ασίας και η μείωση των εξαγωγών από τη Μέση Ανατολή προς την Άπω Ανατολή ευνόησαν τη ναυλαγορά στον συγκεκριμένο τομέα.
Οι εξαγωγές των ΗΠΑ έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια λόγω της ανόδου της εγχώριας παραγωγής και της επέκτασης και εγκαινίασης νέων τερματικών σταθμών υποδομών, τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Άπω Ανατολή.
Από την πλευρά της ζήτησης, οι εισαγωγές της Κίνας αυξήθηκαν κυρίως λόγω των νέων τερματικών σταθμών που εγκαινιάστηκαν πρόσφατα. Η Κίνα εισήγαγε 8,4 εκατ. τόνους κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2015, ξεπερνώντας το 2014 όπου η ποσότητα ανήλθε σε 6,9 εκατομμύρια τόνους, σύμφωνα με τα στοιχεία του Drewry. Η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα έχουν επίσης μειώσει τις εισαγωγές LPG από τη Μέση Ανατολή με περισσότερες πλέον εισαγωγές από τις ΗΠΑ.
Ωστόσο, η ανάπτυξη του εμπορίου LPG δεν έχει ακολουθηθεί από την αντίστοιχη μεταφορική ικανότητα, καθώς μόνο οκτώ VLGCs παραδόθηκαν το 2014, και 20 εντάχθηκαν στην ενεργή δράση κατά τη διάρκεια των τριών πρώτων τριμήνων του 2015. Ως εκ τούτου, το χάσμα μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης έχει πλέον μειωθεί σημαντικά κατά την τελευταία διετία κατά την οποία κατεγράφησαν υψηλές τιμές των ναύλων. Η παράδοση νέων πλοίων VLGC αλλά και η λειτουργία της νέας διώρυγας του Παναμά (η οποία θα μειώσει τους χρόνους αναμονής στην Κεντρική Αμερική) θα επιφέρει σύμφωνα με τους αναλυτές πτώσεις στους ναύλους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ