
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com S.A.
Απογοητευτική ήταν και η προηγούμενη εβδομάδα σχεδόν σε όλες τις αγορές, με τις προσφερόμενες τιμές να δέχονται πτωτικές πιέσεις, καθώς οι εξαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Παράλληλα η προσφορά πλοίων λόγω της ιδιαίτερα χαμηλής ναυλαγοράς τόσο στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, όλων των τύπων πλοίων, όσο και στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ιδιαίτερα αυξημένη και ενδεχομένως προς το τέλος του έτους να δούμε κάποια κινητικότητα.
Στην Ινδία, οι εγχώριες τιμές σιδήρου παρουσίασαν συνεχόμενες πτώσεις και η εντύπωση που επικρατεί ότι θα υπάρξει και συνέχεια στην πτώση αυτή αποτρέπει τους Cash Buyers από το να πουλήσουν πλοία στην Ινδία, τη στιγμή που και η Ρουπία συνεχίζει να βρίσκεται στις 66 προς το δολάριο επιδεινώνοντας περαιτέρω την κατάσταση ενώ οι τράπεζες συνεχίζουν να μην παρέχουν πίστωση στα 20 -25 διαλυτήρια που λειτουργούν από το σύνολο των 150 περίπου.
Το Μπαγκλαντές, έχει σχεδόν καλύψει την χωρητικότητα του από τις αγορές των προηγούμενων εβδομάδων και μόνο ένας-δύο End Buyers παραμένουν στην αγορά οι οποίοι ενδιαφέρονται για πλοία μεγαλύτερου τονάζ αλλά σε υπερβολικά χαμηλές τιμές.
Το Πακιστάν, ενώ προσπάθησε να μπει στην αγορά, η πληροφορία ότι η όποια φορολογία στις εισαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα δεν πρόκειται να τεθεί σε ισχύ μέχρι την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού τον Μάιο του 2016, λειτούργησε αρνητικά με αποτέλεσμα οι End Buyers να αποτραβηχτούν εντελώς από την αγορά.
Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών και την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις διαλύτριες και όχι μόνο χώρες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 341,637 DWT περίπου, εκ των οποίων το 82% (280,607 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 18% (61,030 DWT) δεξαμενόπλοια, και το % (0 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ