
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com S.A.
Απογοητευτική ήταν και η προηγούμενη εβδομάδα σχεδόν σε όλες τις αγορές, με τις προσφερόμενες τιμές να δέχονται πτωτικές πιέσεις, καθώς οι εξαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Παράλληλα η προσφορά πλοίων λόγω της ιδιαίτερα χαμηλής ναυλαγοράς τόσο στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, όλων των τύπων πλοίων, όσο και στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ιδιαίτερα αυξημένη και ενδεχομένως προς το τέλος του έτους να δούμε κάποια κινητικότητα.
Στην Ινδία, οι εγχώριες τιμές σιδήρου παρουσίασαν συνεχόμενες πτώσεις και η εντύπωση που επικρατεί ότι θα υπάρξει και συνέχεια στην πτώση αυτή αποτρέπει τους Cash Buyers από το να πουλήσουν πλοία στην Ινδία, τη στιγμή που και η Ρουπία συνεχίζει να βρίσκεται στις 66 προς το δολάριο επιδεινώνοντας περαιτέρω την κατάσταση ενώ οι τράπεζες συνεχίζουν να μην παρέχουν πίστωση στα 20 -25 διαλυτήρια που λειτουργούν από το σύνολο των 150 περίπου.
Το Μπαγκλαντές, έχει σχεδόν καλύψει την χωρητικότητα του από τις αγορές των προηγούμενων εβδομάδων και μόνο ένας-δύο End Buyers παραμένουν στην αγορά οι οποίοι ενδιαφέρονται για πλοία μεγαλύτερου τονάζ αλλά σε υπερβολικά χαμηλές τιμές.
Το Πακιστάν, ενώ προσπάθησε να μπει στην αγορά, η πληροφορία ότι η όποια φορολογία στις εισαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα δεν πρόκειται να τεθεί σε ισχύ μέχρι την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού τον Μάιο του 2016, λειτούργησε αρνητικά με αποτέλεσμα οι End Buyers να αποτραβηχτούν εντελώς από την αγορά.
Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών και την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις διαλύτριες και όχι μόνο χώρες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 341,637 DWT περίπου, εκ των οποίων το 82% (280,607 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 18% (61,030 DWT) δεξαμενόπλοια, και το % (0 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ