
Μία ομάδα χωρών της Ανατολικής Ευρώπης έχει στείλει επιστολή προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως ενημέρωσε και επισήμως η τελευταία, με την οποία ζητά την μη υλοποίηση του σχεδίου επέκτασης του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream, που θα συνδέει υποθαλάσσια μέσω της Βαλτικής, τη Ρωσία με τη Γερμανία, παρακάμπτοντας την Ουκρανία.
Να σημειωθεί ότι στις 4 Σεπτεμβρίου 2015, στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ στο Βλαδιβοστόκ, οι ευρωπαϊκές εταιρίες E.ON, Shell, ENGIE, BASF, OMV και η ρωσική GAZPROM υπέγραψαν τη συμφωνία για την κατασκευή του αγωγού, καθιστώντας τη Γερμανία ως τον κύριο διαμετακομιστή ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη, καθώς οι δυο γραμμές του αγωγού (η υπάρχουσα και η σχεδιαζόμενη να κατασκευαστεί) ξεκινούν από το Vyborg της Ρωσίας και καταλήγουν στη γερμανική πόλη Greifswald, μετά από υποθαλάσσια διαδρομή 1.222 χλμ.
Οι εννέα χώρες στην επιστολή τους προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζουν ότι η κατασκευή του συγκεκριμένου αγωγού έρχεται σε αντίθεση με τις πολιτικές διαφοροποίησης και ασφάλειας που έχει αποφασίσει η ΕΕ.
Δύο είναι οι χώρες που εναντιώνονται κατά βάση στην κατασκευή του αγωγού και στη συμφωνία Gazprom – Βερολίνου: η Σλοβακία και η Πολωνία. Οι δύο χώρες υποστηρίζονται στα σχέδιά τους από την Τσεχία, την Ουγγαρία, την Ρουμανία, την Εσθονία, τη Λετονία, τη Λιθουανία και την Ελλάδα. Αρχικώς υπήρχαν πληροφορίες ότι και η κυβέρνηση της Βουλγαρίας θα υπέγραφε το κείμενο της επιστολής, αλλά τελικώς αποφάσισε να μην το πράξει.
Από την πλευρά του, όπως αναφέρεται στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Russia Today, o Έλληνας υπουργός Eνέργειας, Πάνος Σκουρλέτης, μιλώντας με τον Ρώσο υπουργό Eνέργειας Αλεξάντρ Νόβακ τον διαβεβαίωσε ότι η Αθήνα δεν έχει υπογράψει το κείμενο της επιστολής περί ακύρωσης των σχεδίων κατασκευής του αγωγού.
Στην επιστολή των εννέα χωρών αναφέρεται ότι ο αγωγός Nord Stream II θα επιτρέψει στην Γερμανία να αποκτήσει κυρίαρχη παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου. Επιπλέον, στην επιστολή τονίζεται ότι η επέκταση του Nord Stream θα έχει σοβαρές συνέπειες τόσο για το Κίεβο, όσο και για τα ευρωπαϊκά κράτη, κυρίως στην περιοχή της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης, ενώ σημειώνεται επίσης, ότι «η διατήρηση της οδού μεταφοράς μέσω της Ουκρανίας είναι στο στρατηγικό συμφέρον της Ε.Ε., όχι μόνο σε ό,τι αφορά την ενεργειακή ασφάλεια της Ένωσης, αλλά και λόγω της ενίσχυσης της σταθερότητας στην ανατολική Ευρώπη».
Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο Aντικαγκελάριος της Γερμανίας Σίγκμαρ Γκάμπριελ, τόνισε ότι παρά τις αντιδράσεις που προκαλούνται η χώρα του θα προχωρήσει στην κατασκευή του Nord Stream II, προειδοποιώντας τις Βρυξέλλες ότι θα πρέπει να σταματήσουν να θέτουν προσκόμματα στο έργο.
Φωτό 1: EPA /STEFAN SAUER
Φωτό 2: Αγωγός Nord Stream II Copyright Gazprom
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ