
Μία ομάδα χωρών της Ανατολικής Ευρώπης έχει στείλει επιστολή προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως ενημέρωσε και επισήμως η τελευταία, με την οποία ζητά την μη υλοποίηση του σχεδίου επέκτασης του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream, που θα συνδέει υποθαλάσσια μέσω της Βαλτικής, τη Ρωσία με τη Γερμανία, παρακάμπτοντας την Ουκρανία.
Να σημειωθεί ότι στις 4 Σεπτεμβρίου 2015, στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ στο Βλαδιβοστόκ, οι ευρωπαϊκές εταιρίες E.ON, Shell, ENGIE, BASF, OMV και η ρωσική GAZPROM υπέγραψαν τη συμφωνία για την κατασκευή του αγωγού, καθιστώντας τη Γερμανία ως τον κύριο διαμετακομιστή ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη, καθώς οι δυο γραμμές του αγωγού (η υπάρχουσα και η σχεδιαζόμενη να κατασκευαστεί) ξεκινούν από το Vyborg της Ρωσίας και καταλήγουν στη γερμανική πόλη Greifswald, μετά από υποθαλάσσια διαδρομή 1.222 χλμ.
Οι εννέα χώρες στην επιστολή τους προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζουν ότι η κατασκευή του συγκεκριμένου αγωγού έρχεται σε αντίθεση με τις πολιτικές διαφοροποίησης και ασφάλειας που έχει αποφασίσει η ΕΕ.
Δύο είναι οι χώρες που εναντιώνονται κατά βάση στην κατασκευή του αγωγού και στη συμφωνία Gazprom – Βερολίνου: η Σλοβακία και η Πολωνία. Οι δύο χώρες υποστηρίζονται στα σχέδιά τους από την Τσεχία, την Ουγγαρία, την Ρουμανία, την Εσθονία, τη Λετονία, τη Λιθουανία και την Ελλάδα. Αρχικώς υπήρχαν πληροφορίες ότι και η κυβέρνηση της Βουλγαρίας θα υπέγραφε το κείμενο της επιστολής, αλλά τελικώς αποφάσισε να μην το πράξει.
Από την πλευρά του, όπως αναφέρεται στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Russia Today, o Έλληνας υπουργός Eνέργειας, Πάνος Σκουρλέτης, μιλώντας με τον Ρώσο υπουργό Eνέργειας Αλεξάντρ Νόβακ τον διαβεβαίωσε ότι η Αθήνα δεν έχει υπογράψει το κείμενο της επιστολής περί ακύρωσης των σχεδίων κατασκευής του αγωγού.
Στην επιστολή των εννέα χωρών αναφέρεται ότι ο αγωγός Nord Stream II θα επιτρέψει στην Γερμανία να αποκτήσει κυρίαρχη παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου. Επιπλέον, στην επιστολή τονίζεται ότι η επέκταση του Nord Stream θα έχει σοβαρές συνέπειες τόσο για το Κίεβο, όσο και για τα ευρωπαϊκά κράτη, κυρίως στην περιοχή της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης, ενώ σημειώνεται επίσης, ότι «η διατήρηση της οδού μεταφοράς μέσω της Ουκρανίας είναι στο στρατηγικό συμφέρον της Ε.Ε., όχι μόνο σε ό,τι αφορά την ενεργειακή ασφάλεια της Ένωσης, αλλά και λόγω της ενίσχυσης της σταθερότητας στην ανατολική Ευρώπη».
Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο Aντικαγκελάριος της Γερμανίας Σίγκμαρ Γκάμπριελ, τόνισε ότι παρά τις αντιδράσεις που προκαλούνται η χώρα του θα προχωρήσει στην κατασκευή του Nord Stream II, προειδοποιώντας τις Βρυξέλλες ότι θα πρέπει να σταματήσουν να θέτουν προσκόμματα στο έργο.

Φωτό 1: EPA /STEFAN SAUER
Φωτό 2: Αγωγός Nord Stream II Copyright Gazprom
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ