
Τις οικονομικές καταστάσεις του εννεαμήνου του 2015 ενέκρινε το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΘ ΑΕ. Από τα οικονομικά αποτελέσματα προκύπτουν τα εξής:
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το εννιάμηνο 2015 ανήλθε σε 38.111.535€ έναντι των 39.897.608€ της αντίστοιχης περιόδου του 2014, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 4,48%. Αναλυτικά, σημειώθηκε μικρή μείωση των πωλήσεων του ΣΕΜΠΟ κατά 1,08%. Μείωση καταγράφηκε στο Συμβατικό Λιμένα κατά 9,62% στην Εκμετάλλευση χώρων κατά 4,79% και στον Επιβατικό Λιμένα κατά 7,73%.
Αύξηση 1,03%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 σημειώθηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που ανήλθαν σε 252.127 TEUs.
Οριακή μείωση της διακίνησης της τάξης του 1,57% καταγράφηκε στο χύδην στερεό φορτίο, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην πτώση των διεθνών τιμών σε προϊόντα, όπως το νικέλιο, καθώς και στη μείωση του όγκου παραγωγής τσιμέντου (κλίνκερ) από τις βιομηχανίες της περιοχής.
Η μείωση της διακίνησης στο συμβατικό φορτίο κατά 6,07% οφείλεται στην πτώση της ζήτησης και κατά συνέπεια της διακίνησης χαλυβουργικών προϊόντων, καθώς και στη διακοπή της λειτουργίας μεγάλης χαλυβουργικής εταιρίας, που αποτελούσε σημαντικό πελάτη της ΟΛΘ ΑΕ.
Συνολικά τα έσοδα παρουσίασαν μεταβολή (-6,41%), η οποία, εκτός των πωλήσεων, οφείλεται στη μείωση των χρηματοοικονομικών εσόδων κατά 45,42%, που προέκυψε από τη σημαντική πτώση των επιτοκίων και των επενδυμένων διαθεσίμων της εταιρίας.
Το σύνολο των εξόδων μειώθηκε κατά 2,09%, κυρίως λόγω της μείωσης των αμοιβών του προσωπικού κατά 5,28% μετά την αποχώρηση εργαζομένων για συνταξιοδότηση.
Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 18.383.975€ έναντι των 18.995.289€ του 2014 (-3,22%).
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 20.315.627€ έναντι των 21.664.422€ το αντίστοιχο διάστημα του 2014 (-6,23%) .
Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 18.686.655€ έναντι των 21.038.703€ του 2014 (-11,18%), ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 13.527.477€ έναντι 15.838.566€ του 2014 (-14,59%), γεγονός που αποδίδεται και στην αύξηση του συντελεστή φορολόγησης.
Υψηλά διατηρούνται τα κέρδη ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών, με τα μεικτά κέρδη να ανέρχονται στο 48,24%, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) στο 53,31%, τα κέρδη προ φόρων στο 49,03% και τα κέρδη μετά από φόρους στο 35,49%.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, ανέφερε: «Τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας αντικατοπτρίζουν τις συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική, αλλά και στις διεθνείς αγορές, από τις οποίες συναρτάται άμεσα η λειτουργία της. Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι, παρά την κρίση, συνεχίστηκε η αύξηση στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και το ότι η εταιρία, εφαρμόζοντας ορθολογική πολιτική διαχείρισης, κατάφερε να διατηρήσει το σημαντικότερο όγκο του συμβατικού φορτίου, παρά τις σημαντικές πιέσεις που δέχτηκε το τρίτο τρίμηνο του έτους η οικονομία και συνακόλουθα οι πελάτες της. Η μείωση των χρηματοοικονομικών εσόδων κατά 45,42%, που οφείλεται στη σημαντική πτώση των επιτοκίων και των επενδυμένων διαθεσίμων της εταιρείας, ήταν ο βασικός παράγοντας για τη μείωση των συνολικών εσόδων της εταιρίας. Επιπλέον, το δυσμενές για τις εξαγωγές οικονομικό περιβάλλον της χώρας, αλλά και οι αλλαγές στις τιμές και τη διακίνηση προϊόντων στις διεθνείς αγορές, είχε επιπτώσεις στη συνολική διακίνηση φορτίων. Αναμένουμε, σύμφωνα και με όσα δείχνουν τα στοιχεία, ότι από τις αρχές του 2016 θα υπάρξει ανάκαμψη στη διακίνηση φορτίων. Ταυτόχρονα, βρίσκονται σε εξέλιξη σημαντικές επενδύσεις, οι οποίες θα βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες και την απόδοση της εταιρείας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ