
Εκπρόσωποι των φινλανδικών λιμένων Turku, Naantali, HaminaKotka, καθώς και του λιμένα της Στοκχόλμης μαζί με εκπροσώπους της ναυτιλιακής εταιρείας Viking Line συναντήθηκαν στο Turku στα τέλη Οκτωβρίου με στόχο την έναρξη υλοποίησης ενός συγχρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου, που έχει στόχο την βελτίωση των θαλάσσιων συνδέσεων μεταξύ Σουηδίας και Φινλανδίας με παράλληλο περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη ναυτιλία στη Βαλτική Θάλασσα.
Συγκεκριμένα, το έργο συνολικού προϋπολογισμού 8.100.000 ευρώ χρηματοδοτείται με 2.650.000 ευρώ από την Ε.Ε. και η υλοποίησή του αναμέμενεται να ολοκληρωθεί μέχρι το Δεκέμβριο του 2016.
Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνει τη μελέτη και κατασκευή εγκαταστάσεων παραλαβής αποβλήτων πλοίων και καταλοίπων φορτίου καθώς και εγκαταστάσεων που θα επιτρέπουν σε ro-ro και ro-pax πλοία να συνδεθούν με παράκτια παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. Το έργο περιλαμβάνει επίσης και το σχεδιασμό εγκαταστάσεων για διαχωρισμό ιλύος από τις δεξαμενές των πλοίων καθώς και για ανεφοδιασμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG bunkering).
Από την πλευρά της η ναυτιλιακή εταιρεία Viking Line, που λειτουργεί μεταξύ των λιμένων Turku και Στοκχόλμης, έχει θέσει ως στόχο να εντάξει στην γραμμή Φινλανδίας-Σουηδίας ένα νέο ασφαλές, αποδοτικό και προσαρμοσμένο στους υφιστάμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς επιβατηγό πλοίο ro-ro.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε μία μεταβατική φάση επιχειρώντας να γίνει πιο βιώσιμη εξαιτίας της εφαρμογής στο άμεσο μέλλον νέων αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών. Να σημειωθεί ότι η Βαλτική Θάλασσα έχει χαρακτηριστεί ως ειδική θαλάσσια ζώνη σύμφωνα με το παράρτημα IV της MARPOL, όπου από το 2016 για τα νέα επιβατηγά πλοία και το 2018 για τα υπάρχοντα επιβατηγά πλοία θα ισχύσουν αυστηρότεροι κανονισμοί για την απόρριψη αποβλήτων πλοίων και καταλοίπων φορτίου.
Ο διευθύνων σύμβουλος του λιμένα του Turku, Christian Ramberg, σε δηλώσεις του τόνισε ότι «επενδύοντας σε σύγχρονες περιβαλλοντικές υπηρεσίες, τα λιμάνια μας όχι μόνο συμμορφώνονται με τις υπάρχουσες περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, αλλά προετοιμάζονται και για όσες θα εφαρμοστούν στο μέλλον». Και συνέχισε τονίζοντας ότι «στόχος είναι να δημιουργηθεί μια βιώσιμη θαλάσσια σύνδεση μεταξύ της Φινλανδίας και της Σουηδίας».
Φωτό: ΑΠΕ / PHOTO LEHTIKUVA/DANIEL ERIKSSON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ υιοθέτησε χθες Δευτέρα με ψηφοφορία του το «ειρηνευτικό σχέδιο» του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, το οποίο προβλέπει ιδίως…

Οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν την Τρίτη 18 Νοεμβρίου, καθώς οι ανησυχίες για διακοπή της προσφοράς εκτονώθηκαν από την επανεκκίνηση των φορτώσεων στο ρωσικό…

Το Μπανγκλαντές έκανε ένα σημαντικό βήμα προς των λιμενικών υποδομών του με την υπογραφή συμφωνίας παραχώρησης για την ανάπτυξη του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Laldia…

Τεκτονικές αλλαγές θα φέρει στην αγορά των containerships η παύση των επιθέσεων των Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, ωστόσο η πλήρης επιστροφή στην…

Το Πεκίνο αναμένει η συνεργασία με τις ΗΠΑ να εντατικοποιηθεί προς την ίδια κατεύθυνση, με στόχο ένα δίκαιο περιβάλλον ανταγωνισμού στη ναυτιλία και στη…

Η Λιμενική Αρχή Νέας Υόρκης και Νιου Τζέρσεϊ παρουσίασε το μεγαλύτερο Κεφαλαιακό Σχέδιο στην ιστορία της, ύψους $45 δισ. Το πρόγραμμα στοχεύει σε μια…

Πέντε ελληνικά επιχειρηματικά σχέδια με διασυνοριακό χαρακτήρα αλλάζουν τον ενεργειακό χάρτη της Ανατολικής Μεσογείου και της ΝΑ Ευρώπης. Τα σχέδια για την ανάδειξη της…

Η Κίνα διαφαίνεται πως καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σύμφωνα με δεδομένα του Reuters. Πιο αναλυτικά, ο ρυθμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ