
Εκπρόσωποι των φινλανδικών λιμένων Turku, Naantali, HaminaKotka, καθώς και του λιμένα της Στοκχόλμης μαζί με εκπροσώπους της ναυτιλιακής εταιρείας Viking Line συναντήθηκαν στο Turku στα τέλη Οκτωβρίου με στόχο την έναρξη υλοποίησης ενός συγχρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου, που έχει στόχο την βελτίωση των θαλάσσιων συνδέσεων μεταξύ Σουηδίας και Φινλανδίας με παράλληλο περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη ναυτιλία στη Βαλτική Θάλασσα.
Συγκεκριμένα, το έργο συνολικού προϋπολογισμού 8.100.000 ευρώ χρηματοδοτείται με 2.650.000 ευρώ από την Ε.Ε. και η υλοποίησή του αναμέμενεται να ολοκληρωθεί μέχρι το Δεκέμβριο του 2016.
Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνει τη μελέτη και κατασκευή εγκαταστάσεων παραλαβής αποβλήτων πλοίων και καταλοίπων φορτίου καθώς και εγκαταστάσεων που θα επιτρέπουν σε ro-ro και ro-pax πλοία να συνδεθούν με παράκτια παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. Το έργο περιλαμβάνει επίσης και το σχεδιασμό εγκαταστάσεων για διαχωρισμό ιλύος από τις δεξαμενές των πλοίων καθώς και για ανεφοδιασμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG bunkering).
Από την πλευρά της η ναυτιλιακή εταιρεία Viking Line, που λειτουργεί μεταξύ των λιμένων Turku και Στοκχόλμης, έχει θέσει ως στόχο να εντάξει στην γραμμή Φινλανδίας-Σουηδίας ένα νέο ασφαλές, αποδοτικό και προσαρμοσμένο στους υφιστάμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς επιβατηγό πλοίο ro-ro.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε μία μεταβατική φάση επιχειρώντας να γίνει πιο βιώσιμη εξαιτίας της εφαρμογής στο άμεσο μέλλον νέων αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών. Να σημειωθεί ότι η Βαλτική Θάλασσα έχει χαρακτηριστεί ως ειδική θαλάσσια ζώνη σύμφωνα με το παράρτημα IV της MARPOL, όπου από το 2016 για τα νέα επιβατηγά πλοία και το 2018 για τα υπάρχοντα επιβατηγά πλοία θα ισχύσουν αυστηρότεροι κανονισμοί για την απόρριψη αποβλήτων πλοίων και καταλοίπων φορτίου.
Ο διευθύνων σύμβουλος του λιμένα του Turku, Christian Ramberg, σε δηλώσεις του τόνισε ότι «επενδύοντας σε σύγχρονες περιβαλλοντικές υπηρεσίες, τα λιμάνια μας όχι μόνο συμμορφώνονται με τις υπάρχουσες περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, αλλά προετοιμάζονται και για όσες θα εφαρμοστούν στο μέλλον». Και συνέχισε τονίζοντας ότι «στόχος είναι να δημιουργηθεί μια βιώσιμη θαλάσσια σύνδεση μεταξύ της Φινλανδίας και της Σουηδίας».
Φωτό: ΑΠΕ / PHOTO LEHTIKUVA/DANIEL ERIKSSON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η επίσημη επίσκεψη του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στο Ηνωμένο Βασίλειο ολοκληρώθηκε με κοινή συνέντευξη Τύπου με τον Βρετανό πρωθυπουργό. Οι δύο ηγέτες…
Σε ισχύ βρίσκεται απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, καθώς σύμφωνα με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ) οι…
«Η Γερουσία των Ηνωμένων Πολιτειών αποφάσισε την Πέμπτη 18 Σεπτέμβριου, την επικύρωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ (Kimberly Guilfoyle) ως της επόμενης Πρέσβεως των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ