
Tεράστια πλέον η ευθύνη του Ιάπωνα πρωθυπουργού Σίνζο Άμπε, ο οποίος παρά τις παρεμβάσεις στην οικονομικής πολιτική της χώρας, βλέπει τη χώρα του να οδηγείται σε ύφεση για δεύτερη φορά από το 2012. Ο Άμπε και το κόμμα του κέρδισαν την εξουσία δίνοντας στο λαό ρητή υπόσχεση ότι η οικονομία θα ανακάμψει και η ανεργία θα μειωθεί.
Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν συρρικνώθηκε 0,8% κατά το τρίτο τρίμηνο, που έληξε το Σεπτέμβριο, βάζοντας τη χώρα επισήμως σε ύφεση. Αυτή είναι η πέμπτη περίοδος ύφεσης της χώρας από την αρχή της διεθνούς οικονομικής κρίσης που ξεκίνησε το 2008, και η δεύτερη κατά τη διάρκεια της πρωθυπουργίας του κ. Άμπε.
Η πρώτη ύφεση οφειλόταν σύμφωνα με αναλυτές στην απόφαση της κυβέρνησης να αυξήσει τον κρατικό φόρο επί των πωλήσεων το 2013, η οποία οδήγησε στον κλονισμό της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και στη συρρίκνωση των δαπανών τους.
Η στασιμότητα της οικονομίας στην Κίνα και η εξάρτηση των ιαπωνικών τραπεζών και βιομηχανιών από τη γείτονα χώρα είναι οι βασικές αιτίες που προκάλεσαν την τωρινή ύφεση. Οι πιο δραματικές επιπτώσεις εστιάζονται σε συγκεκριμένες βιομηχανικές μονάδες κυρίως κατασκευής μηχανημάτων και εξαρτημάτων.
Παρά την ύφεση το συνολικό ποσοστό ανεργίας είναι ακόμα πολύ χαμηλό και δεν ξεπερνά το 35%.
Ωστόσο επικριτές του πρωθυπουργού υπενθυμίζουν ότι οι περισσότεροι νέοι και οι άνω των 50 ετών εργάζονται με μερική απασχόληση και με χαμηλότερους μισθούς. Μεγάλος αριθμός εργατών εγκαταλείπει επίσης τα βαριά επαγγέλματα: η ιαπωνική βιομηχανία κάθε χρόνο χάνει 100.000 εργάτες οι οποίοι προτιμούν άλλες δουλειές- κυρίως στη γεωργία- ή ακόμα και τα επιδόματα ανεργίας.
Επιπλέον οι σημαντικές εταιρείες της Ιαπωνίας αναφέρουν μεν υψηλότερα κέρδη το τελευταίο διάστημα, αλλά τα κέρδη αυτά δεν επανεπενδύονται σύμφωνα με αναλυτές στην εθνική οικονομία με τη μορφή νέων επενδύσεων ή με υψηλότερους μισθούς.
Ο ιαπωνικός λαός πάντως φαίνεται να χάνει την εμπιστοσύνη του στο “Abenomics”, όπως ονομάζεται το οικονομικό πρόγραμμα που εφαρμόζεται μάλλον ανεπιτυχώς στη χώρα. Μια έρευνα από την εφημερίδα Nikkei ανέφερε ότι μόνο το 25% των πολιτών πιστεύει ότι η πολιτική που εφαρμόζεται θα αναζωογονήσει την οικονομία.
Φωτο: greenpeace.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων με τον τρόπο διακυβέρνησής του. Εκτός των άλλων, υπενθυμίζεται ότι έχει δεσμευτεί να εξαλείψει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ