
Tεράστια πλέον η ευθύνη του Ιάπωνα πρωθυπουργού Σίνζο Άμπε, ο οποίος παρά τις παρεμβάσεις στην οικονομικής πολιτική της χώρας, βλέπει τη χώρα του να οδηγείται σε ύφεση για δεύτερη φορά από το 2012. Ο Άμπε και το κόμμα του κέρδισαν την εξουσία δίνοντας στο λαό ρητή υπόσχεση ότι η οικονομία θα ανακάμψει και η ανεργία θα μειωθεί.
Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν συρρικνώθηκε 0,8% κατά το τρίτο τρίμηνο, που έληξε το Σεπτέμβριο, βάζοντας τη χώρα επισήμως σε ύφεση. Αυτή είναι η πέμπτη περίοδος ύφεσης της χώρας από την αρχή της διεθνούς οικονομικής κρίσης που ξεκίνησε το 2008, και η δεύτερη κατά τη διάρκεια της πρωθυπουργίας του κ. Άμπε.
Η πρώτη ύφεση οφειλόταν σύμφωνα με αναλυτές στην απόφαση της κυβέρνησης να αυξήσει τον κρατικό φόρο επί των πωλήσεων το 2013, η οποία οδήγησε στον κλονισμό της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και στη συρρίκνωση των δαπανών τους.
Η στασιμότητα της οικονομίας στην Κίνα και η εξάρτηση των ιαπωνικών τραπεζών και βιομηχανιών από τη γείτονα χώρα είναι οι βασικές αιτίες που προκάλεσαν την τωρινή ύφεση. Οι πιο δραματικές επιπτώσεις εστιάζονται σε συγκεκριμένες βιομηχανικές μονάδες κυρίως κατασκευής μηχανημάτων και εξαρτημάτων.
Παρά την ύφεση το συνολικό ποσοστό ανεργίας είναι ακόμα πολύ χαμηλό και δεν ξεπερνά το 35%.
Ωστόσο επικριτές του πρωθυπουργού υπενθυμίζουν ότι οι περισσότεροι νέοι και οι άνω των 50 ετών εργάζονται με μερική απασχόληση και με χαμηλότερους μισθούς. Μεγάλος αριθμός εργατών εγκαταλείπει επίσης τα βαριά επαγγέλματα: η ιαπωνική βιομηχανία κάθε χρόνο χάνει 100.000 εργάτες οι οποίοι προτιμούν άλλες δουλειές- κυρίως στη γεωργία- ή ακόμα και τα επιδόματα ανεργίας.
Επιπλέον οι σημαντικές εταιρείες της Ιαπωνίας αναφέρουν μεν υψηλότερα κέρδη το τελευταίο διάστημα, αλλά τα κέρδη αυτά δεν επανεπενδύονται σύμφωνα με αναλυτές στην εθνική οικονομία με τη μορφή νέων επενδύσεων ή με υψηλότερους μισθούς.
Ο ιαπωνικός λαός πάντως φαίνεται να χάνει την εμπιστοσύνη του στο “Abenomics”, όπως ονομάζεται το οικονομικό πρόγραμμα που εφαρμόζεται μάλλον ανεπιτυχώς στη χώρα. Μια έρευνα από την εφημερίδα Nikkei ανέφερε ότι μόνο το 25% των πολιτών πιστεύει ότι η πολιτική που εφαρμόζεται θα αναζωογονήσει την οικονομία.
Φωτο: greenpeace.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Με το London International Shipping Week 2025 να βρίσκεται σε εξέλιξη, η VesselsValue προχώρησε σε μια ανάλυση για την κατανομή του «πράσινου» στόλου. Από…
Συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη το α’ εξάμηνο η AEGEAN προσφέροντας 9,4 εκατ. θέσεις, 5% περισσότερες σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2024,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ