
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA
Το EuroWorking Group της Κυριακής δεν πραγματοποιήθηκε, καθώς οι διαπραγματεύσεις για τα Κόκκινα Δάνεια και τους πλειστηριασμούς της πρώτης κατοικίας δεν κατέληξαν σε συμφωνία, με την κυβέρνηση να προσπαθεί να συμφωνήσει με το Κουαρτέτο ώστε να πάρει την έγκριση από το EWG και να προχωρήσει η εκταμίευση των € 2 δισ. με απώτερο στόχο φυσικά την εκταμίευση των € 10 δισ. για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Για άλλη μία φορά, η πίεση του χρόνου μειώνει σημαντικά την οποιαδήποτε διαπραγματευτική μας «ισχύ» γεγονός το οποίο σημαίνει ότι στο τέλος ο συμβιβασμός θα είναι ετεροβαρής με το μεγαλύτερο βάρος να πέφτει στην δική μας πλευρά, δηλαδή υποχώρηση των αρχικών κόκκινων γραμμών της κυβέρνησης, όπου σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες η συμφωνία επιτεύχθηκε, όπως την περιγράψαμε και η έγκριση για την υπό-δόση και για τις τράπεζες θα δοθεί από το EWG την Δευτέρα αφού προηγουμένως ψηφιστεί την Πέμπτη από την Ελληνική Βουλή.
Έχοντας φτάσει στο τέλος του χρόνου, έχουν αρχίσει και πληθαίνουν οι εκτιμήσεις για την πορεία της Παγκόσμιας οικονομίας, όπου σχεδόν όλες, στην καλύτερη περίπτωση, προειδοποιούν για την επιμονή της αδύναμης ανάπτυξης.
Η Moody’s προ 2 ημερών ανακοίνωσε ότι η Παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη θα είναι υποτονική τα επόμενα δύο χρόνια λόγω της επιβράδυνσης της Κίνας αλλά και άλλων αναδυόμενων χωρών. Επισημαίνει δε ότι η αδύναμη ανάπτυξη θα εμποδίσει τις χώρες να μειώσουν το χρέος τους και θα λειτουργήσει ανασταλτικά στις Κεντρικές Τράπεζες ώστε να αυξήσουν τα επιτόκια τους. Σε ποσοστά, εκτιμά πως το ΑΕΠ των χωρών των G20 θα αυξηθεί κατά μέσο όρο 2,8% για την περίοδο 2015 – 2017, δηλαδή μόλις 0,3% περισσότερο από το διάστημα 2012 – 2014 και χαμηλότερα από το μέσο όρο του 3,8% την 5ετία πριν την έναρξη της κρίσης.
Στην Σύνοδο των G20 στην Τουρκία το ΔΝΤ δημοσιοποίησε την έκθεση του τονίζοντας πως με τις προοπτικές της Παγκόσμιας οικονομίας επανειλημμένως να υποβαθμίζονται τα τελευταία 5 χρόνια, υπάρχει ουσιαστικός κίνδυνος για μία Παγκόσμια οικονομία που θα είναι διαρκώς βυθισμένη σε χαμηλή ανάπτυξη, με απαράδεκτα υψηλά επίπεδα φτώχειας και ανεργίας.
Η ανάπτυξη του ΑΕΠ θα διαμορφωθεί στο 3,1% φέτος και στο 3,6% το 2016 από 3,3% και 3,8% αντίστοιχα στην προηγούμενη πρόβλεψη του ΔΝΤ. Σύμφωνα με την έκθεση, οι 3 μεγαλύτεροι κίνδυνοι για την Παγκόσμια οικονομία είναι η επερχόμενη αύξηση των επιτοκίων στις ΗΠΑ, η μείωση των τιμών των εμπορευμάτων και η οικονομική επιβράδυνση της Κίνας, για την οποία εκτιμά ανάπτυξη 6,8% φέτος και 6,3% το 2016.
Αναφορικά με την Κίνα, το Τραπεζικό πρόβλημα, στο οποίο πολλάκις έχουμε αναφερθεί, επανέρχεται στην επιφάνεια καθώς σύμφωνα με τελευταία στοιχεία οι δυσθεώρητες ληξιπρόθεσμες οφειλές αναγκάζουν τις Κινεζικές τράπεζες να ζητήσουν άμεση αποπληρωμή των δανείων, γεγονός που θα συμβάλει στην επιπλέον επιβράδυνση της ανάπτυξης της εγχώριας οικονομίας.
Τα προβληματικά δάνεια αυξήθηκαν κατά 4 τρισ. Γουάν ($ 628 δισ.) τον Σεπτέμβριο του 2015 και από αυτά τα 1,2 τρισ. Γουάν είναι μη εξυπηρετούμενα τη στιγμή που τα κέρδη των Κινεζικών τραπεζών μειώθηκαν κατά 2% τους πρώτους 9 μήνες του 2015, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2014, δυσχαιρένοντας περεταίρω την κατάσταση. Η Κεντρική Τράπεζα αν και μείωσε έξι φορές τα επιτόκια κατά τη διάρκεια του έτους, δεν έχει καταφέρει να μειώσει τον κίνδυνο μίας τραπεζικής κρίσης.
Η Ιαπωνία περιήλθε σε ύφεση, καθώς όπως ανακοίνωσε το υπουργικό συμβούλιο, το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) συρρικνώθηκε κατά 0,2% το 3ο τρίμηνο, ή 0,8% σε ετήσια βάση, σηματοδοτώντας την δεύτερη συνεχόμενη τριμηνιαία μείωση, ύστερα από συρρίκνωση 0,7% το 2ο τρίμηνο – κάτι που επισήμως σηματοδοτεί ότι τεχνικά η οικονομία εισήλθε σε ύφεση.
«Ακάθεκτη» συνεχίζεται η πτωτική πορεία του δείκτη και το μεγάλο στοίχημα πια είναι αν το επόμενο διάστημα θα σπάσει και το ιστορικό χαμηλό από τότε που άρχισε να καταγράφεται ο BDI, δηλαδή των τελευταίων 30 ετών και το οποίο ήταν στις 09 Φεβρουαρίου φέτος όπου έκλεισε στις 509 μονάδες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Αναντίρρητα, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της έχουν σταθεί αρωγοί στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυτιλία και στις μεταφορές, μέσω των διευκολύνσεων που παρέχουν.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ