
Η κυβέρνηση της Σομαλίας ενημέρωσε τις δικαστικές αρχές της Ινδίας ότι 120 υπήκοοί της, που δικάζονται στην Βομβάη για συμμετοχή σε πειρατικές επιθέσεις, είναι έτοιμοι να αποδεχθούν την ενοχή τους, με την ελπίδα να επισπευσθεί η όλη δικαστική διαδικασία, που διαρκεί πάνω από τρία χρόνια.
Στην περίπτωση που το Ινδικό δικαστήριο αποδεχθεί την ενοχή των Σομαλών πειρατών, τότε οι πειρατές θα καταδικαστούν και θα έχουν το δικαίωμα να εκτίσουν την ποινή τους στη Σομαλία.
Οι συγκεκριμένοι Σομαλοί υπήκοοι είχαν συλληφθεί μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου του 2011 μετά από συντονισμένη δράση του Πολεμικού Ναυτικού και της Ακτοφυλακής της Ινδίας.
Οι Σομαλοί κατηγορούνται ότι είχαν συμμετάσχει σε πειρατεία δύο πλοίων και σε ομηρία των πληρωμάτων τους. Μάλιστα, δύο ψαράδες, ένας από το Πακιστάν και ένας από το Ιράν, είχαν βρει τον θάνατο.
Το πρώτο περιστατικό, για το οποίο οι Σομαλοί πειρατές δικάζονται στην Βομβάη, αφορά τη μεταφορά στο πειρατικό τους σκάφος, με την ονομασία Prantalay 14, ως ομήρων 20 ψαράδων από την Ταϊλάνδη και τη Μιανμάρ. Μετά την επέμβαση του Ινδικού Πολεμικού Ναυτικού και της Ακτοφυλακής οι όμηροι απελευθερώθηκαν και οι 28 επιβαίνοντες πειρατές συνελήφθησαν.
Το δεύτερο περιστατικό, για το οποίο οι Σομαλοί πειρατές δικάζονται, αφορά τα σκάφη Vega 5 και Morteza, που είχαν τεθεί υπό τον έλεγχό τους στις αρχές του 2011. Το 24-μέτρων αλιευτικό σκάφος Vega 5 με σημαία Μοζαμβίκης είχε δεχθεί επίθεση από τους Σομαλούς πειρατές στα τέλη του Δεκέμβρη του 2010, καθώς έπλεε 200 ν.μ. ανοιχτά των Comoros Isles. Από την άλλη το Μorteza ήταν ένα ιρανικό αλιευτικό σκάφος σκάφος που βρέθηκε υπό τον έλεγχο των Σομαλών πειρατών στις αρχές του 2011 και χρησιμοποιήθηκε για επιθέσεις σε εμπορικά πλοία μέχρις ότου συνελήφθη από το ινδικό Πολεμικό Ναυτικό μαζί με 77 πειρατές στα τέλη του Μάρτη του ίδιου έτους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Με το London International Shipping Week 2025 να βρίσκεται σε εξέλιξη, η VesselsValue προχώρησε σε μια ανάλυση για την κατανομή του «πράσινου» στόλου. Από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ